2015-06-09, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meraman
Så om du har en fru, flickvän eller dotter, tycker du att det är ok att dom jobbar med att åka runt och runka av folk hela dagen? Eller varför inre du åka runt och runka av gubbar? Känns det vettigt?

Ja. Kan jag köpa att mitt barn är yrkesofficer och vågar livet i krigszoner, så är detta en baggis.

Citat:
Och de dom inte gillar bli runkad? Kan dom få en avsugning eller ett knull i stället? Då är det ok att dina familjemedlemmar eller du åker runt och suger kuk?
Det är rimligtvis den yrkesutövande som sätter sina egna gränser.

Citat:
Härligt när din fru/flickvän kommer hem efter en lång arbetsdag och haft 10 olika kukar i munnen. Hur ställer du dig till det?
Om du inte tycker att den sådan person är den rätta för dig, så är det ingen som tvingar dig att vara tillsammans med henom.

Fyfan, du framstår som en riktig amerikansk jävla extremistkristen.
Citera
2015-06-09, 14:10
Citat:
Du kan ju åka runt och hjälpa dem? Vi hindrar dig inte

Jobbar som omsorgsassistent faktiskt.

Alla har någon form av sexualitet och bör få utforska den i den förmågan och nivån de ligger på. På ett sätt det ej skapar obehag eller någon form av kränkning.

Nu jobbar jag med barn och ungdomar så det är inget som är relevant för dem.
Citera
2015-06-09, 15:13
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Nu har jag ingen fru. Men jag tycker inte detta är ett yrke som behövs. Att skapa en lag som kräver att man har rätt att få din kuk runkad är idioti
Kukrunkare/klittrare skulle kunna vara en påbyggnadsutbildning för sjuksköterskor. Något som också ger ett litet lönepåslag. Ja, tänk hur det skulle kunna låta på ronderna. -Anna. Allan på tvåan kände sig kåt i eftermiddags. Vill du vara snäll och runka Allans kuk före middagen. Skriv en anteckning om hur mycket sats som kom.
Senast redigerad av apelsinhimlen 2015-06-09 kl. 15:16.
Citera
2015-06-09, 17:43
Medlem
Gunnilas-bulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
1. Ja, faktum är ju att de allra flesta klarar att tillfredsställa sig trots handikapp. ..

2. Dock vi tycks ju ha en hel del pojkar i tråden som gärna runkar handikappade -- de kan väl bilda en ideell organisation där de går runt och leker "hjälpande hand".

1. Precis. Case closed.

2. Sedan förutsätter de även att alla äldre gubbar på hemmet helt förbehållslös vill bli avrunkade av vilken random kvinna som helst inom vården vilket förutsätter en tämligen instrumentell syn på sex.
Citera
2015-06-09, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnilas-bulle
1. Precis. Case closed.

2. Sedan förutsätter de även att alla äldre gubbar på hemmet helt förbehållslös vill bli avrunkade av vilken random kvinna som helst inom vården vilket förutsätter en tämligen instrumentell syn på sex.
Ledsen Gunilla, men de flesta män ser inte att en avrunkning alltid måste bygga på romantik ala Starlet eller dylikt. Dock tror jag inte gemene man gillar det om man märker att kvinnan avskyr det hon håller på med. Vi är ganska goda varelser trots allt.
Citera
2015-06-09, 20:42
Medlem
Heaven.girls avatar
Skulle du TS kunna länka till originalartikeln så att vi som kan finska får läsa den?

Det finns nämligen två olika grupper som jag tror att vi måste skilja på när vi diskuterar ämnet och det skulle vara intressant att veta vilkendera artikeln syftade på.

Antingen menar artikeln att de som inte kan masturbera på egen hand ska få rätt till hjälp, vilket jag är för. Alla ska ha rätt till ett sexliv och de nödvändiga hjälpmedlen ska ges på ett professionellt sätt.

Eller så menar artikeln att hemtjänsten ska hjälpa även de som själva kan masturbera men gärna skulle bli avhjälpta av den snygga vårdaren. Då blir det mer frågan om det mänskliga behovet av närhet och av ren åtrå. Det blir genast mer problematiskt och är mer en diskussion om statligt ordnad prostitution.

Om det senare kan jag ändå kommentera att jag förstår att vårdarna inte vill vara sexobjekt och ska denna tjänst erbjudas så ska den utföras av en helt annan yrkesgrupp.
Citera
2015-06-09, 21:51
Medlem
MissFitt73s avatar
Får ens 75 åringar stånd? De flesta har ju kateter och prostatabesvär.
Citera
2015-06-09, 21:52
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Kukrunkare/klittrare skulle kunna vara en påbyggnadsutbildning för sjuksköterskor. Något som också ger ett litet lönepåslag. Ja, tänk hur det skulle kunna låta på ronderna. -Anna. Allan på tvåan kände sig kåt i eftermiddags. Vill du vara snäll och runka Allans kuk före middagen. Skriv en anteckning om hur mycket sats som kom.

Det vore ju nåt att lägga skattepengarna på
Då kan ju dom cancersjuka vänta lite till vettja. Bara gubbarna får runka.
Citera
2015-06-09, 22:12
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heaven.girl
Skulle du TS kunna länka till originalartikeln så att vi som kan finska får läsa den?

Artikeln är publicerad i Turun Sanomat och går inte att läsa utan abonnemang, men den citeras så här:

Citat:
Kotihoitotyön asiakas pyysi hoitajia toistuvasti tyydyttämään itseään, koska ei itse pystynyt. Hoitajat eivät olleet suostuneet. Asiasta oli keskusteltu työyhteisössä. Keskusteluun puuttui seksologi, jonka mielestä hoitajien kuului auttaa asiakasta. Hoitajat kokivat tilanteen ahdistavana painostuksena.

Hoitohenkilökunnan erilaiset näkemykset tai vaihtelevat toimintakäytännöt kyseenalaistavat hoidon ja palveluiden tasapuolisuuden. Asiakkaan näkökulmasta kyseessä voi olla hoidon tai palvelun laiminlyönti, mikäli tarpeita ei avusteta tyydyttämään.
Citera
2015-06-09, 22:35
Medlem
Heaven.girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Artikeln är publicerad i Turun Sanomat och går inte att läsa utan abonnemang, men den citeras så här:

Med andra ord så är det frågan om någon som inte kan tillfredsställa sina sexuella behov på egen hand.
Citera
2015-06-10, 01:38
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Det vore ju nåt att lägga skattepengarna på
Då kan ju dom cancersjuka vänta lite till vettja. Bara gubbarna får runka.
Invandringen kostar Sverige om kring 250 miljarder år och om vi släpper in lite färre bidragstagare blir det pengar över till både snabb cancervård och kukrunkande.
Senast redigerad av apelsinhimlen 2015-06-10 kl. 02:11.
Citera
2015-06-10, 02:36
Medlem
StigAllans avatar
När det gäller partnerns inställning till sexjobb så har filmen "A Million Ways to Die in the West" ett fint exempel på detta.
Sarah Silverman är nog en personlighet i filmen som skulle kunna tänka sig ett runkjobb och hennes partner godkänner det.

Tror allvarligt att det är ett fåtal förhållanden som skulle acceptera ett sådant arbete för någon av parterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in