2015-10-29, 11:05
Medlem
En förklaring till att Irina (NB) frus DN finns på Lisas underkläder kan vara att han hade ihjäl Lisa först, åkte hem och bad frun om hjälp att undanröja kroppen!. På så sätt lämnade hon DN. Det kan vara så att frun på vägen till Martop slängde Lisas tillhörigheter från bilen!.
Det här är en mardröm för alla inblandade! Jag tycker att även om MGM får livstidsfängelse kommer vi inte få veta vad som hände den dagen då Lisa mördades!.
Han påminner mig lite som Caroline Stenvalls mördare!.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Är det bara jag som känner att ju längre rättegången går desto mer osäker blir jag på om han är skyldig??

Du är inte ensam. Jag måste aktivt påminna mig själv om bevisen som faktiskt finns, alla DNA-spår.
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Jösses, trodde det skulle vara 4 stycken bara. Cred till försvaret som verkligen gör sitt yttersta, men vi kan nog räkna med att rättegången kommer ta 6 dagar nu.

Ja, 14 vittnen och eventuellt några till. De timmar de avsatt på dagen imorgon måste nog snarare utökas till hela dagen.
2015-10-29, 11:06
Avslutad
NB påstår nu att hans blodfläck på röret där Lisa hängdes kom dit vid årsskiftet. Men blodfläcken finns ovanför dammet på röret, dvs den är relativt ny. Han har ingen förklaring.
Medlem
Citat:
: Nu tar åklagaren upp fynden av både Nerijus och Lisas DNA på röret som hon hängde ifrån.
"Mitt blod kan finnas överallt där. Jag har ju plockat ner alla rör. Det var i december slutet på januari 2015. Jag jobbade i det här rummet", säger Nerijus.

Han har alltså inte jobbat i det rummet efter januari 2015, men endå fanns det färskt blod från han precis vid röret där hon förmodligen hängdes.
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delikatess1
Han har väl fått läsa det i förundersökningsprotokollet att det var hon. Lite iqbefriat dock att han ger något annat svar än just det enkla.

Feting:
Ja, man kan undra varför han vecklar in det?
2015-10-29, 11:07
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Asså! ok. jaja då har ja missförstått
Men frun hade sagt till brodern att byxorna var fulla av jord när han kom hem.
2015-10-29, 11:08
Medlem
Citat:
Är det bara jag som känner att ju längre rättegången går desto mer osäker blir jag på om han är skyldig??
Jag tror fortfarande att han är skyldig. Blir dock mer och mer osäker på om han kommer att bli dömd för det.
Edit : Liverapportering från rättegången om någon har lyckats missa det http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4417394-folj-rattegangen-i-lisa-holm-fallet
Senast redigerad av zoyers 2015-10-29 kl. 11:26.
Medlem
Citat:

För att han håller tyst menar du? hade denna liraren vart oskyldig hade han blivit släppt samtidigt som frun o hans brorsa. Och hur förklarar du alla hans DNA på Lisa?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
NB påstår nu att hans blodfläck på röret där Lisa hängdes kom dit vid årsskiftet. Men blodfläcken finns ovanför dammet på röret, dvs den är relativt ny. Han har ingen förklaring.

Precis, han har inte jobbat där efter januari 2015 sa han, men blodfläcken var relativt ny och fanns ovanför smutsen och dammet. Så om han nu skulle vara oskyldig är det någon som planterat hans blod där utan att själva lämna några spår.
Medlem
Varför går det inte att göra undantag vad gäller att höra anhöriga? I det här fallet känns det som att det kan vara rätt avgörande, eftersom MGMs bror och hustru är de enda som möjligtvis kan veta någonting förutom MGM själv, men självklart vägrar dem. Blir så problematiskt när det inte går att veta exakt VARFÖR de vägrar; vet de saker som är till MGMs försvar som de inte vill ska komma fram, eller vet de saker som ligger i fatet för honom, som hade gjort åklagarens jobb betydligt lättare? Det kommer vi troligen aldrig få reda på, vilket verkligen är helt åt helvete. Kan tycka att alla inblandades rätt att få reda på sanningen väger tyngre än relationerna mellan människor med ytterst misstänksamma beteenden.
2015-10-29, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Men frun hade sagt till brodern att byxorna var fulla av jord när han kom hem.

Precis! därför trodde jag att de va dessa byxor på sidan 866 i FUP

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in