Citat:
Ursprungligen postat av
Fröken_Sverige
Tror det, jag med. Ganska övertygad om att brodern har spelat någon typ av roll. Kanske med transport eller annat och att den kuvade frugan med tvätt och lögner.
Eller att det till och med är mer än så. Frugans DNA i trosorna gör mig undrandem då inte svinet NB´s DNA var just där.
Hoppas åklagaren och polisen lyckas plocka in dem med framöver. Ett bra jobb har de gjort i alla fall! Imponerande!
Litauens svar på Fred & Rosemary West?
https://www.youtube.com/watch?v=W-HngmE1rN4
Nja, tror nog inte riktigt det. Frugan reagerade kraftigt när utredare i september
var nere och genomförde slutliga förhören med henne och AB och visade upp foto
på den mördade Lisa. Där och då föreställer jag mig att hon till slut inte hade annat val än
att ta till sig den fruktansvärda insikten om att hennes egen make var en utstuderad,
ond lustmördare. Den saken hade hon förmått hålla ifrån sig i det längsta men nu
ställde det sig omöjligt längre.
Rätt knepigt att tänka sig frun lika störd och beredd till samma ondska som maken så
man går ihop och gör nåt så här hemskt mot någon annan. Lika föga troligt som att
brodern också skulle vara kapabel till detta. (Eller att någon utanför deras lilla krets i byn
var villig till dylikt.)
I och för sig var tydligen båda rätt hårt styrda av NB, en man som man nog ogärna
satte sig upp emot, men att han skulle förmått leda dem också in i det svarta
fördärvet dit han begav sig på söndagskvällen genom sina handlingar, erbjuder somliga
svårigheter onekligen att finna som rimligt och trovärdigt.
Hoppas verkligen att de står utan all skuld i det här. AB och IB.
För sitt eget välbefinnandes skull.
Och sedan utgår jag ifrån att en skilsmässa äger rum innan detta år är över.
För inte fan vill man fortfarande ingå i ett äktenskap med en sån ondskefull och
avskyvärd människa som maken nu visat sig vara.
Hans skuld kan ju rimligen alltså inte längre betvivlas från hennes sida.
Då bör hon sålunda agera utifrån detta och skyndsamt vidta åtgärder för att frigöra sig
från lustmördaren en gång för alla och sedan försöka ta sig ur denna mardröm hon hamnat
i och göra ansträngningar för att skapa sig ett nytt, drägligt liv någon annanstans
än där hon påminns av sin omgivning om det skedda.