2015-09-10, 20:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, den förklaring du nu för fram har inte tidigare tagits upp och skulle i så fall till fullo klargöra saken.

Jag tyckte mest att det där med klippdockor fick en något för stor proportion i förhållande till vad vi känner till. Det kan finnas en enkel förklaring som inte har något med NB:s sexuella intresse att göra. Visst, att tända på en klippdocka är förmodligen lika normalt som att vara ihop med Berlinmuren, ingenting förvånar längre, det onormala är också normalt nuförtiden, dock så har jag svårt för att göra kopplingen klippdocka --> sexuell upphetsning --> mord.

Nej, jag tror inte att klippdockorna har med mordet att göra, inte ens en naken sådan.
2015-09-10, 20:52
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tyckte mest att det där med klippdockor fick en något för stor proportion i förhållande till vad vi känner till. Det kan finnas en enkel förklaring som inte har något med NB:s sexuella intresse att göra. Visst, att tända på en klippdocka är förmodligen lika normalt som att vara ihop med Berlinmuren, ingenting förvånar längre, det onormala är också normalt nuförtiden, dock så har jag svårt för att göra kopplingen klippdocka --> sexuell upphetsning --> mord.

Nej, jag tror inte att klippdockorna har med mordet att göra, inte ens en naken sådan.
Jag ser klippdockorna, datorspelen, vissa länkar, VK-preferenserna, hans giftermål med IB (med ungefär samma intressen som hans dominerande mor och inte helt olik henne) som ingående i samma paket: Paketet speglar NB:s person och vittnar om att han uppvisar en sida utåt som inte motsvarar hans verkliga jag. Mordet på LH blir då följdriktigt och kan vara kulmen på en längre tids brottande med hemliga tankar och sexuella fantasier.

Är NB oskyldig finns säkert en helt naturlig förklaring till klippdocksintresset. - Låt oss också hoppas det finns en lika naturlig förklaring till alla DNA-träffar.
2015-09-10, 20:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag ser klippdockorna, datorspelen, vissa länkar, VK-preferenserna, hans giftermål med IB (med ungefär samma intressen som hans dominerande mor och inte helt olik henne) som ingående i samma paket: Paketet speglar NB:s person och vittnar om att han uppvisar en sida utåt som inte motsvarar hans verkliga jag. Mordet på LH blir då följdriktigt och kan vara kulmen på en längre tids brottande med hemliga tankar och sexuella fantasier.

Är NB oskyldig finns säkert en helt naturlig förklaring till klippdocksintresset. - Låt oss också hoppas det finns en lika naturlig förklaring till alla DNA-träffar.

Om klippdockorna har med hans sexuella intresse att göra så blir jag allvarligt oroad med tanke på hans mammas omhändertagande av barn.

Som sagt, jag skulle inte bli förvånad om NB befinns skyldig, att det uppdagas diverse tråkigheter ifrån hans hemland.
2015-09-10, 21:05
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:

Jag tror, liksom du varit inne på, att det är en närstående liten flicka som använt Stardoll, om det nu är så att han har Stardoll och det inte är några fejkprofiler av NB som florerar lite överallt.

Varför skulle det inte kunna vara dottern helt enkelt?
Hon är 14 år nu. När hon var 6-7-8-9 år kanske de fortfarande hade kontakt? Stardoll är väl för riktigt små tjejer, det är nog inget som tonåringar håller på med. Då kan det vara naturligt att även frun har Stardoll så att barnet kan leka med sin favoritgrej på alla datorer i deras hem. Det kan också vara nåt annat barn.
Eller så känner de helt enkelt bara den finska kvinna som hittade på Stardoll.

https://en.wikipedia.org/wiki/Stardoll

Citat:
The game is mainly aimed at girls who are aged 7 plus, but male members are also permitted.
2015-09-10, 21:07
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Om klippdockorna har med hans sexuella intresse att göra så blir jag allvarligt oroad med tanke på hans mammas omhändertagande av barn.

Som sagt, jag skulle inte bli förvånad om NB befinns skyldig, att det uppdagas diverse tråkigheter ifrån hans hemland.
Barnen kan tidigare ha fungerat som något av en ventil för NB samtidigt som det är svårt att få ihop åldersskillnaden, dvs att hans offer i så fall har varit betydligt äldre än de småskolebarn mamman tagit hand om.
2015-09-10, 21:13
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Barnen kan tidigare ha fungerat som något av en ventil för NB samtidigt som det är svårt att få ihop åldersskillnaden, dvs att hans offer i så fall har varit betydligt äldre än de småskolebarn mamman tagit hand om.

Du har blivit lite väl utspejsad på sistone, letsdoit. Tyckte du kunde vara vettig förut
Nu är MGM någon slags seriepedofil helt plötsligt. Är det vad du menar?
2015-09-10, 21:14
Medlem
rayraviolis avatar
Det är många inlägg att hålla reda på. Nån som vill dela med sig av en länk till Facebookinnehållet som diskuteras nu? Jag har svårt att tro att NB skulle skylta med ett perverst intresse för klippdockor, men jag vill gärna se det själv innan jag drar några slutsatser.
2015-09-10, 21:15
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Det sägs finnas en fastighet, kanske med balkong, varifrån man alltid har full koll på människors rutiner vid caféet, åtminstone vad som händer vid ladan mittemot. Vill bara påminna om det.

I övrigt så håller jag med dig vad gäller risk för gärningsperson och offer.

Inte med balkong åt det hållet iaf vad jag minns.
2015-09-10, 21:20
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Även om det tog 2-3 minuter att gå till mopeden så förklarar det inte varför GM slog till fem minuter senare och inte direkt när hon gick runt sista hörnet. På den tiden hade hon hunnit sätta sig och köra iväg, det kan inte en noggrant planerande man ha missat.

Vad är det som säger att GM inte kan ha haft någon typ av diskussion av något slag med LH i x antal min, innan allt går åt helvetet?
2015-09-10, 21:22
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Vad är det som säger att GM inte kan ha haft någon typ av diskussion av något slag med LH i x antal min, innan allt går åt helvetet?
Ingenting, men Lisa och GM bör rimligen ha varit bekanta i så fall.
2015-09-10, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det där är ju ett av problemen. Tre lördagar har han haft en naturlig anledning att se henne om han nu överhuvudtaget jobbade där då med taket eller annat.
Det finns inga uppgifter på att han varit i cafeet då Lisa arbetat där.

Återstår tre söndagar då han osynligt smygit omkring cafeet och trånat efter unga flickor och då smidet sina planer samtidigt som hans fru och bror slappat hemma.

Så då är den senaste hypotesen i tråden då följande.

Baserat på hans facebook så är han då en ulv i fårakläder. Gillar underkläder, att sminka dockor, sexistiska skämt osv. Har inte tid att gå igenom alla hans "likes" och annat på facebook för att själv se omfattningen eller vad han gillar i övrigt. Annars så är grabbar i byggbranschen, gruvindustri, åkeri och skogsektor ganska grova i sin syn på kvinnor och då framför allt i öststater.

Hur som helst, han skulle då ha planerat att kidnappa en flicka för att ha som sexleksak i en manskapsbod ett stenkast från Mantorp. En liten kort promenad från hans hem, bror och fru. Instoppad i en liten låda, ett mål om dagen, blöja och annat då får man anta.

Denna söndag ser han att en av flickorna blir ensam kvar och skrider till verket, tar och stoppar henne bagageluckan och åker därifrån med illfart till Mantorp och boden. Där tejpar och donar MGM för att en stund senare åka därifrån för att sprida ut lite tillhörigheter här och där nära sitt hem. Efter det, hem till fru och bror för att åka och handla lite mat till middag på kvällskvisten. Lisas pappa knackar på den kvällen och frågar efter sin dotter som försvunnit, vi vet inget, säger den som öppnat för pappan och familjen går senare och lägger sig.

Dagen efter till MGM stora förtret ser AJ en handske i ladan där han kallat till stormöte nära ev. brottsplats. Han pekar med hela handen och en av bröderna plockar upp den lilla handsken och lämnar över den till godsherren. AJ tar den och går med vördnad till polisen med den. Hur kom den dit? tänker MGM men skit samma, ingen kommer att lista ut hans mästerplan tycker han.

Det blir ett enormt pådrag under några dagar och MGM med familj styker omkring och studerar MP och polis som snokar runt, att ligga lågt ligger inte i MGM:s natur. Det kan vara så att dom tillsammans söker efter dom tillhörigheter som kastats tidigare (övriga gör sig här skyldiga till medhjälp). Polis och MP finner några av Lisas kastade tillhörigheter men MGM tycker inte att det finns någon anledning till panik, ingen kommer att lista ut hans mästerplan.

När söket till slut når Mantorp står där MGM med bror och uppträder extra uppseendeväckande. Dom blir tydligen förbannade då MP snokar omkring på en av deras arbetsplatser och vill inte ha dom nära den lilla boden då får man anta. MP kontaktar polis som senare tar in dom på förhör och griper dom senare då Lisas kropp hittas. Många poliser blir tydligen uppröda över fyndet av någon ännu okänd anledning.

Åklagaren basunerar ut efter några veckor att MGM:s dna är funnet på Lisas tillhörigheter, lite blod till och med. Var och viket sammanhang framgår inte men fallet är klappat och klart, åtal är att vänta snart. Litauern är en facebooksnusk, hans dna finns tydligen överallt och han kommer att dömas för det och lite till (kanske t.o.m mord), åtminstone i tingsrätt får man anta nu när nämdemän är bearbetade.

Nåja, en hypotes så god som alla andra i tråden. MGM måste genomgå en IQ test i alla fall, jag måste få veta! Hur har han kunnat verka som en snickare om ovan hypotes stämmer övergår mitt förstånd. Låt gå då för att han blivit förtrollad av den fagra Lisa som han knappt sett mer än några sekunder och tappat allt förstånd.

Den här lilla sammanfattningen är baserad på det senaste tjafset om NB:s facebook och att han då skulle vara en ulv i fårakläder. Jag antar att det kommer att reta en del så jag ber om ursäkt i förväg.

Jag tycker det är mycket möjligt att han kan vara gärningsman, det är troligt att han fälls i tingsrätt men man undrar hur det kommer att sluta i hovrätt. Jag tycker också att det borde vara sunt i detta fall att titta på andra scenarion och eventuella gärningsmän, vilket en del här gör.

Nu blir jag förvirrad. Det är väl storebrodern som är häktad, och lillebrorden som hade frun här i sverige?? Nirijus är storebror.
2015-09-10, 21:26
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Jovars han verkar ha en period av aktivitet med nyregistrerade konton, kanske en ny vän från england hjälpte till med intressen vilket senare inte verkar ha hållit sig fast.

utan ser mer ut som ett utanpåverk
http://nerux28.33bru.com/
I varje fall så ser det ut som tomma konton utan någon direkt aktivitet, för den som tittar utanför.
Ja, han har säkert famlat sig fram bland kontaktsiterna. – Enligt personutredningen har han bott i Sverige tillsammans med sin fru och bror sedan 2010 (oaktat ev. språkförbistringar). Efter åren i England återvände han till Litauen 2009, för att därefter åka till Sverige. Han säger sig ha känt sin fru ett par år innan han gifte sig i slutet av juli 2012, vilket kan innebära att han träffat henne via en kontaktsite, alt. hemma i Litauen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in