Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Skönt liv du har,
#MrFold. Luta sig tillbaka och låta högre auktoriteter sköta tänkandet. Kan inte du delta i diskussionen, lite?
Finns det någon annan förklaring till DNA:t än att MGM har mördat? Kan han ha hunnit med det mellan 18:23, då Lisa skickade sitt SMS och 19:30 då han filmades i Källby? I så fall, hur?
Men snälla nån, jag har väl inte sagt att jag UTESLUTER andra förklaringar. En slutlig bedömning kan jag inte göra förrän jag ser beviset, men jag har skrivit flera gånger att ett bevis för att han befattat sig med hennes tillhörigheter inte ensamt är ett bevis för att han också begått mordet.
Det finns dock i nuläget inget skäl att betrakta "städa-undanteorier" som mer rimliga än att MGM är ensam skyldig. De har inget annat som talar för sig än amatörpsykologiska motivanalyser där man tycker att NB inte verkar vara nån trolig gärningsman (Men tillräckligt kallhamrad för att gömma kroppen efter en ung, mördad flicka är han tydligen ändå)
Du inser dock säkert utifrån VB-tråden att jag inte kommer att köpa bortförklaringar som helt och hållet bygger på s.k. hjälphypoteser. Planteringsteorier som det inte ens finns något litet indicium som stöder kommer jag inte att beakta. Inte heller hypoteser om omkringflygande DNA förrän åtminstone någon expert säger att det verkligen finns en beaktansvärd möjlighet som inte är mikroskopisk att det skulle kunna ske.
När det gäller tidsfönstret ansluter jag mig till det ganska stora gäng i tråden som inte på något vis ser det som en omöjlighet att GM åtminstone hinner med att begå brottet och temporärt skaffa undan kroppen från brottsplatsen (ladan?) på den tid han har till sitt förfogande. Tidmätningar av körsträckor har gjort mig övertygad och jag är säker på att domstolen inte heller kommer att godta detta som nån slags "alibi" (ifall det nu är sant)