Citat:
Ursprungligen postat av
Ydrik
Som trådens Messersmith nr 1 anser du dig också vara tillräckligt kunnig för att klassa både Europarådets tortyrkommitté och FN:s kommitté mot tortyr som
"bittra nuvarande eller fd yrkeskriminella, rättshaverister, vänsterextremister och haschtomtar som tar varje chans att sitta och slänga skit på rättsapparaten och dess företrädare" när de kritiserar Sveriges långa häktningstider.
(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
Hur fan kan du ta detta i försvar och sedan komma här och mästra alla andra:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=4185621
???
Edit: OnTopic då det handlar om MGM!
Sluta bygga halmgubbar - det gör bara folk som inte har riktiga argument. (Halmgubbe=Först påstå att en debattör sagt något hen inte ens sagt och sen angripa detta)
Jag har inte fört någon allmän diskussion om svenska häktningsregler ö h t. Det är till skillnad från vad du påstår OT för tråden, även om jag vet att smärre utflykter kan tillåtas av mod. så länge inte hela diskussionen kantrar över till det.
Vad jag sagt är detta: Bara idioter sitter och slänger skit på saker de inte har någon reell kunskap om. Det står jag för till 100% Kan den här utredningen ha bedrivits på ett dåligt vis och utsatt MGM för onödigt lidande? Det kan inte uteslutas, men eftersom ingen av oss har insyn i utredningen kan vi inte säga något om det. Hittillsvarande häktningstider och restriktioner är i varje fall inte på något vis anmärkningsvärda. Att en person som fortfarande förhörs om ett mycket allvarligt brott inte kan tillåtas prata med anhöriga eller se på nyheter på TV (i normalfallet) är en självklarhet i min värld. Detaljer i hur restriktioner inte ska göras onödigt hårda eller långa kan givetvis diskuteras, men det hör inte hemma här heller.
Oavsett vilket krim.fall det handlar om så dyker alltid ett antal personer upp som är uppenbart hatiska mot samhället i allmänhet och polisen/rättsapparaten i synnerhet. Utan att ha någon konkret kunskap om den aktuella utredningen sitter de och anklagar för både det ena och det andra och fantiserar om mörkläggning, konspirationer, korruption etc. I vissa fall (vi hade en sån i tråden i början) erkänner de t o m att de är grova brottslingar. Andra ogillar myndigheter av princip (vänsterextrema) och åter andra utgår från sin inre föreställningsvärld där det alltid är något skumt med samhällets agerande (rättshaveristerna). Fakta är av underordnad betydelse, tråden används bara som en arena för att få ut sin allmänna aversion.
Jag gillar inte det. Vill du kalla mig Messerschmitt för det så får du väl göra det. Men påstå inte att jag uttryckt åsikter jag inte har gjort. Jag försvarar varken tortyr eller övergrepp, men jag inser till skillnad från dig att allmän kritik inte med automatik kan appliceras på enskilda ärenden.