Citat:
Ursprungligen postat av
PeterNoster
Men Le Grand Maîtres utgångspunkt är ju att om överfallet skett vid kaffeét så skulle det finnas spår efter ett sånt överfall. Nu vet vi ju inte om det finns spår där men vi kan ju spekulera som om det inte finns spår där och då låter Le Grand Maîtres resonemang helt logiskt. Något tyder alltså på att nånting annat kunde ha skett än det man först kommer att tänka på.
Sen var det ett jävla tjat om spekulationer. Står det någonstans i reglerna att man inte får spekulera? Det står i reglerna att ens inlägg skall tillföra något till tråden och det gör ju verkligen LeGrand.Maître.
Alla trådar på FB skall väl inte handla bara om invandrare och invandring. Det finns väl trådar för det också.
Fråga medlemmen krackelerar:
Måste jag dra allt en gång till (har du läst vad jag skrivit tidigare)? Det tänker jag inte göra. Men nej, hans resonemang kring att en svartsjuk tonåring skulle gjort det på det sätt som han beskriver är inte logiskt på något sätt över huvud taget.
Återigen, för sista gången nu, jag reagerar på hans sätt att helt och hållet avfärda möjligheten att Lisa ska ha blivit attackerad vid caféet som helt osannolikt, och sedan lägga fram en egen teori som inte är det minsta mer trolig.
Han anser inte att en gästarbetare med gott rykte och som inte är känd av polisen sedan tidigare skulle ha kunna överfalla och mörda Lisa.
Däremot tycker han det är troligt att en ostraffad svartsjuk tonåring som aldrig någonsin tidigare besvärat Lisa väntar på henne på hemvägen utan att hon vet om det, och då oplanerat också mördar henne. Därefter ska han ha gömt undan kroppen, kört tillbaka moppen till caféet, gjort sig av med hennes ägodelar, åkt tillbaka till brottsplatsen med bil, kört iväg med kroppen och vid något tillfälle gömt den där den hittades. Utöver allt detta skulle han dessutom även lagt ut stickspår med avsikten att rikta polisens misstankar mot balterna, och bort från honom och mordplatsen.
Att denne svartsjuke tonåring som aldrig väckt någon uppmärksamhet eller misstänksamhet bland Lisa eller hennes bekanta och som dessutom var ostraffad skulle ha mördat henne utan att ha planerat det och sedan dessutom rensat undan alla spår efter sig på det felfria sätt som presenterats är inte logiskt någonstans.
Och varför skulle det vara mer troligt att en sådan person skulle begått mordet än balten?
Förstår du inte vari motsägelserna i hans resonemang ligger?