Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-05, 00:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
På vilket sätt skulle det faktum att han bott på orten i 6 år göra honom mindre trolig som LH:s mördare?
För att han inte har mördat någon av tjejerna på kafét tidigare då eller?
Kan du utveckla varför inte litauern är den mest trolige som LH:s mördare?
Deras mamma sa ju visserligen att hennes söner är snälla gossar, är det det?

det har jag inte sagt något om, jag påpekade bara din attityd
2015-07-05, 00:31
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Cafét har bara funnits på orten i drygt 1 år.
Ljug lite mer innan du går och lägger dig.
Hur kan de ha sett massor av unga flickor som jobbat på kafét under 6 år då kafét bara funnits där i drygt 1 år?
Kan du utveckla hur din hjärna !!! tänker?
Det är du som läser fel. Poppsan sktiver att han jobbat där i sex åt. Punkt. Han har sett msssor av flickor som jobbat på caféet. Ingen tidsutsträckning nämnd. Han har aldrig fikat på caféet. Punkt. Det finns inget som motsäger att caféet funnits där ca 1 år.
2015-07-05, 00:32
Avslutad
Har Lisas syster jobbat där på cafeet tidigare?
2015-07-05, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ber om ursäkt, det är svårt att vara ödmjuk när man har fakta på sin sida som vissa inte kan bemöta sakligt utan att börja grina.

Den ursäkten kan du rikta till poppsan, bra

Lutar starkt åt att 35-åringen är gm, men det kan finnas någon mer inblandad och sen tycker jag inte att det är fel att diskutera andra teorier ifall om att det nu visar sig att han faktiskt är oskyldig
2015-07-05, 00:36
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Det är du som läser fel. Poppsan sktiver att han jobbat där i sex åt. Punkt. Han har sett msssor av flickor som jobbat på caféet. Ingen tidsutsträckning nämnd. Han har aldrig fikat på caféet. Punkt. Det finns inget som motsäger att caféet funnits där ca 1 år.
Hur vet du att han sett massor!!! av flickor på kafét?
Har där jobbat massor av flickor på drygt 1 år? Har väldigt svårt att tro det.
Din hjärna fungerar inte som den ska.
Kan du utveckla hur han kan ha sett massor av flickor som jobbat på ett litet kafé som funnits på orten lite mer än 1 år? Tack på förhand!!!
2015-07-05, 00:39
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Hur vet du att han sett massor!!! av flickor på kafét?
Har där jobbat massor av flickor på drygt 1 år? Har väldigt svårt att tro det.
Din hjärna fungerar inte som den ska.
Kan du utveckla hur han kan ha sett massor av flickor som jobbat på ett litet kafé som funnits på orten lite mer än 1 år? Tack på förhand!!!
Nu läset du fel igen. Jag har aldrig uttalat mig om hur många flickor det ryms på ett café. Hur många tycker du massor är?
2015-07-05, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Precis. Bra inlägg. Åklagaren har just nu två misstänkta för mord. Han kan alltså ännu inte utesluta att den yngre brodern begick mordet, den tekniska bevisningen som kommit fram hittills räcker inte till det.

Frågan är vad som kommer att krävas för att kunna fälla den äldre brodern i en rättegång? Hans DNA på Lisas kropp? Eller nåt annat? Vad tror ni andra?

Jag är övertygad om att den äldre broderns DNA har återfunnits på Lisas kropp, där det inte kan förekomma av naturlig väg. Jag tror att hon blivit strypt och förhoppningsvis gjort hårt motstånd. Kanske finns det även fingeravtryck från brodern på hennes tillhörigheter (hennes hjälm?) som inte heller kan ha kommit dit på naturlig väg. Hoppas också på att det finns DNA av Lisa i bilen som bröderna förfogar över, som inte heller ska kunna förekomma av naturliga orsaker.
2015-07-05, 00:41
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Två orsaker, om vi ska använda statistik.
GM och BO känner varandra.
De är ungefär jämnåriga
Jag ska inte vara den som är den...utan här får du ett fall till, mycket omskrivet på detta
forum för övrigt, där förövaren är 17 år och offret 16 år. Och det kan alltså fogas till raden
av de du listat tidigare.
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/tre-ar-for-flickmord-i-boras

Har för mig att den killen på nytt låtit höra talas om sig och då utomlands på semesterresa.
En ny våldtäktshistoria där dock offret överlevde.

Eller har du redan kanske berört det fallet?
Senast redigerad av Grandioso 2015-07-05 kl. 00:43.
2015-07-05, 00:43
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Nu läset du fel igen. Jag har aldrig uttalat mig om hur många flickor det ryms på ett café. Hur många tycker du massor är?
Det är det du som ska precisera då det är ditt eget påstående.
Nå, hur många är de massor av unga tjejer han har sett jobba på det lilla kafét? Är det 3?
Hur många är massor?
2015-07-05, 00:46
Medlem
lmgcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag är övertygad om att den äldre broderns DNA har återfunnits på Lisas kropp, där det inte kan förekomma av naturlig väg. Jag tror att hon blivit strypt och förhoppningsvis gjort hårt motstånd. Kanske finns det även fingeravtryck från brodern på hennes tillhörigheter (hennes hjälm?) som inte heller kan ha kommit dit på naturlig väg. Hoppas också på att det finns DNA av Lisa i bilen som bröderna förfogar över, som inte heller ska kunna förekomma av naturliga orsaker.

Som sagt var, är det han som sitter häktad som är skyldig så är han inte smart...borde tyda på olyckshändelse i så fall, där av den långa utredningen. En teori.
2015-07-05, 00:47
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jag ska inte vara den som är den...utan här får du ett fall till, mycket omskrivet på detta
forum för övrigt, där förövaren är 17 år och offret 16 år. Och det kan alltså fogas till raden
av de du listat tidigare.
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/tre-ar-for-flickmord-i-boras

Har för mig att den killen på nytt låtit höra talas om sig och då utomlands på semesterresa.
En ny våldtäktshistoria där dock offret överlevde.

Eller har du redan kanske berört det fallet?
Mordet fanns med i mina exempel. Men tack iaf.
2015-07-05, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Det kom ju tydligen ut rätt tidigt att hon bragts om livet och om det stämmer att kroppen var i fem delar så måste det ju ha varit något tydligt som visade att det inte var en olycka som skulle döljas,skottskada kanske?

Att hon skulle vara styckad är trådsanning som cirkulerat en tid beroende på att det var en polis som känslomässigt reagerade när hon hittades.

Jag förstår hans reaktioner. Att hitta en avliden ung flicka i en gårdsbyggnad. Hon har legat där några dagar så likstelheten har infunnit sig samt att gårdens råttor börjat knapra på kroppen. Det är ingen rolig syn, det kan få den mest garvade mordutredare ur balans.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in