Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-28, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast att han fick reda på det "en halvtimme efter det hänt" är väl inget konstigt. Då var ju fadern där och letade. Cafeägarinnan kom väl och öppnade också. Så det är väl skäligt att tänka att de knackar dörr eller ringer och hör om någon sett henne. Utöver att de går och letar.

En halvtime etter at det hendte hadde Lisas far ikke kommet. Han kom ikke før lenge etter det.
2015-06-28, 23:45
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Nej jag tror nog att det i så fall var något värre än en stöld
Vi är väl inte tillbaka till att GM stod bakom containern och lät som ett skadat djur?
2015-06-28, 23:47
Medlem
Grisbonden som arrenderade delar av Martorp och hans anställda. Var dom där aktuell tid eller är allt automatiserat?
2015-06-28, 23:48
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
En halvtime etter at det hendte hadde Lisas far ikke kommet. Han kom ikke før lenge etter det.

Ja fast jag antar att tidpunkten det refereras till är när det upptäcktes att hon var försvunnen. Inte den faktiska försvinnandetidpunkten.
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Nej jag tror nog att det i så fall var något värre än en stöld
Kan du delge oss nyfikna vad detta skulle kunna tänkas vara som är så allvarligt att tjuven genast slår ihjäl LH?
Ligger det en guldsmedsbutik dold där bakom?
Trams och svammel, motivet är sexualrelaterat, behöver inte ha gått så långt med det är naturligtvis den bakomliggande tanken med att attackera LH. Det tror jag med 99.9% säkerhet.
Medlem
Yoga-Millans avatar
Citat:
Eftersom det inte finns dna som binder bröderna till brottet så får dom väl kolla vems dna som finns på kroppen

Blir ju lite fel när du skriver så. Det är ingen dna bevisning som är offentligt ännu.
2015-06-28, 23:50
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det var lite skrämmande att höra. Föreslår att du går tillbaka till skolbänken innan du fortsätter bedriva arbete intill förundersökningar. Dina sätt att uttrycka sig ger bilden av en person som blir förbannad när argumenten tryter och lossnar. Att en sådan person arbetar intill en förundersökning borde vara föremål för utredning i sig.

Om du sansar dig lite, ringer ett samtal till polisen och frågar om 24h-regeln lite generellt, så kommer du få bra svar. Jag har inget behov att att få något medgivande av dig, men i ditt smartaste läge så gör du rätt i att sluta citera mig/svara på mina inlägg i denna fråga.

Först beskriver du ditt eget sinnelag "blir förbannad när argumenten tryter och lossnar", sedan hävdar du att att det är jag som är sån...... har du försökt terapi?

Därefter tror du att du kan klippa av korrektioner till dina fantasier vid att ge råd om att inte svara....jag är rädd det är för sent för terapi för din del.

Jag har dokumenterat att någon 24-timmars regel inte finns, du har inte dokumenterat någotsomhelst.
2015-06-28, 23:50
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Kan du delge oss nyfikna vad detta skulle kunna tänkas vara som är så allvarligt att tjuven genast slår ihjäl LH?
Ligger det en guldsmedsbutik dold där bakom?
Trams och svammel, motivet är sexualrelaterat, behöver inte ha gått så långt med det är naturligtvis den bakomliggande tanken med att attackera LH. Det tror jag med 99.9% säkerhet.
Och jag tror att du har rätt till 100%!
2015-06-28, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Utgår att MP har sökt av det fältet. Polisen gick också igenom den blå containern.
Vad tror Ni att man letade efter (DNA).
Vad kan man få ut utav att leta i containern?

Detta har jag ställt mig själv frågande till. Visst borde man ha sökt igenom det närmaste fältet. Samtidigt tycker jag att jag själv borde sett spår i grödan om ett gäng sökare letat där men trots att jag stått alldeles intill fältet har jag inte kunnat se att grödan utsatts för någon påverkan.
Jag har själv åkrar runt hela min tomt och sparkar ungarna ut en boll på åkern, är det näst intill omöjligt att hämta den utan att lämna något synligt spår på grödan där man gått. Är man då dessutom ett helt gäng som stegar sakta fram bland grödan..?
2015-06-28, 23:51
Medlem
boidis12s avatar
Nån skrev att man inte hittat nån DNA som binder MGM till mordet . Men alla prover har man väl inte fått svar på ännu ?? Allt man har samlat in och hittat måste ju visa på att MGM varit inblandade om det nu är MGM som har utfört mordet . Hoppas att dom hittar vad dom behöver så att rättvisa kan skipas . Även om jag tycker att fängelse är jävligt lindrigt för personer som begår ett sådant här brott . Men jag kanske är lite elakare än dom flesta andra .....vad vet jag
2015-06-28, 23:55
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det är batter att se till fakta, alltså läsa förundersökningar där mord börjat med försvinnande, Linda I Falun 3 dagar, Marina I Spekeröd 1 dygn, VB I Boden 1 eller 2 dygn och så vidare. Vid samtliga dessa fall så har polisen bett anmälaren att återkomma efter ett dygn om personen fortfarande är försvunnen.

Det finns fler fall men dessa bör räcka för att förstå att det är en generell regel att polisen väntar ett dygn innan polisen påbörjar utredningen om det inte finns särskilda skäl som talar för att det är en akut situation eller ett brott.
Ber dig återkomma med bevis på att polisen sagt att dessa skall återkomma, så skall vi se på fallen.
Ge mig länk till dessa FUPar, så skall jag se.
2015-06-28, 23:55
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Detta har jag ställt mig själv frågande till. Visst borde man ha sökt igenom det närmaste fältet. Samtidigt tycker jag att jag själv borde sett spår i grödan om ett gäng sökare letat där men trots att jag stått alldeles intill fältet har jag inte kunnat se att grödan utsatts för någon påverkan.
Jag har själv åkrar runt hela min tomt och sparkar ungarna ut en boll på åkern, är det näst intill omöjligt att hämta den utan att lämna något synligt spår på grödan där man gått. Är man då dessutom ett helt gäng som stegar sakta fram bland grödan..?
Villan till höger du pratade om är den bebodd? Kan man se mopeden därifrån eller eventuellt tumult?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in