Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-27, 16:53
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Ja eller att det har varit lite stökigt, vid det där kafét ibland för personalen. Och Lisa har berättat det för sina föräldrar. Det är inget som kommit fram, men media går inte gärna ut med allt när det gäller invandrare heller.
Hade man känt till någon form av konflikt, hade pådraget varit betydligt större.
2015-06-27, 17:04
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Mobilspaning igen

Jag har varit inne på detta förut, men inte lika tydligt då:
En avstängd telefon är också en telefon
(...)

Precis.. Det skulle kunna vara betydligt viktigare information - än att mobilen var på och befann sig i det område - där den av andra skäl också kunde förväntas befinna sig.
2015-06-27, 17:10
Medlem
limahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Varför tror du det, I Norge hände precis detta,gärningsmannen skickade ett sms till föräldrarna efter att han kört ihjäl deras dotter

Jeg har lest det meste i tråden. - Gjesp....så lang og med mange fantastiske teorier.

Jeg har bra oversikt rundt fakta fra norske kriminalsaker. Jeg kjenner ingen sak som stemmer med det du påstår. Jeg vil gjerne vite hvem som ble kjørt i hel og hvilken GM du mener har sendt en sms til foreldrene. Eller prøver du å skape en "trådsanning" om noe du tror har skjedd i Norge?
2015-06-27, 17:16
Medlem
B0B0-emulators avatar
Vad är detta för typ av polisbil?

http://sverigesradio.se/sida/images/97/3533341.jpg?preset=article-slider
2015-06-27, 17:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Det undrar jag.
http://www.expressen.se/gt/stort-sokpadrag-efter-forsvunnen-tonaring/
Det hade ju varit oerhört viktigt att nämna för allmänheten om Lisa enligt hennes mobil hade rört sig söderut.

Och vart är som sagt resten av den om den pejlas till cafét?
" – Vi har pejlat hennes telefon och den sista platsen vi får fram är vid hennes arbetsplats, säger Lars Johansson."

Det är detta uttalande jag finner underligt med tanke på krossad display/mobildelar som sen hittas bortåt grusvägen.
Tappades/slängdes den där så skulle den väl ändå ha kunnat pejlats dit - det är ju 1 km bortom cafét. Eller räcker inte två master för större precisering?
2015-06-27, 17:20
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0-emulator
Vad är detta för typ av polisbil?

http://sverigesradio.se/sida/images/97/3533341.jpg?preset=article-slider

VW Caravelle.
2015-06-27, 17:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Mobilspaning igen
Jag har varit inne på detta förut, men inte lika tydligt då:
En avstängd telefon är också en telefon
Jag tror mördaren återfinns bland de som hade sin mobil avstängd under aktuell tidsperiod.
Jag utgår från att mordet var mer eller mindre planerat och att GM visste att Lisa åkte moped.
Man kan då kolla vilka av hennes vänner, kolleger, närstående, kafégäster etc som hade mobilen avstängd vid tiden för brottet.
Vidare kan man lätt rekognosera Lisas färdväg till jobbet, inte minst genom mobilpejling, och då kolla vilka som varit uppkopplade mot samma mast/master som hon - i fall att någon slumpmässig GM sett henne redan då.
Givetvis utgår jag från att det är avkollat vilka mobiler som varit i Blomberg under de tre helger hon jobbat där. Av dessa bör man då koncentrera sig på de som var avslagna vid försvinnandet.
Kanske polisen tänkt på detta och kanske är det så att bröderna hade sina mobiler avslagna då.
Det kan vara ett indicium varje fall.

Avstängd? Mobilen kan väl lika gärna ligga kvar hemma. Självklart har polisen koll på hur masttömning går till och hur de ska tolka trafiken.
2015-06-27, 17:24
Det kan ju ha varit så att när BO messat sin pappa att hon snart skulle åka så uppstår en konflikt.
GM dyker upp och med sin charm och några öl innanför västen tror han att han kan få BO.
Hon säger Nej GM gör halvfulla närmanden. BO blir ställd inför en hotfull situation och klappar till
GM som då med sin manliga kraft slår tillbaka. Och med detta Nej ska minsann visa vem som bestämmer.
Vad händer sen?
BO:s enda livlina är just nu Mobiltelefonen vilken GM har sett när hon messade sin pappa.
När var hur som GM slår sönder denna är svårt att sia om.

Trots allt en djävulsk handling att slå sönder någon annans mobil.
När gör man det? Om man inte känner sig sjukt förolämpad eller sidosatt eller att man redan begått
ett mord.
Många ?????????????????????????
2015-06-27, 17:29
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
VW Caravelle.
OK, men vad anväds den som? Skulle den kunna använts för att frakta bort kroppen tidigare?
2015-06-27, 17:31
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Avstängd? Mobilen kan väl lika gärna ligga kvar hemma. Självklart har polisen koll på hur masttömning går till och hur de ska tolka trafiken.

Vi får hoppas det.
I övrigt beror det ju på hur planerat brottet var, huruvida GM:s mobil är hemma eller avstängd.
2015-06-27, 17:35
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0-emulator
OK, men vad anväds den som? Skulle den kunna använts för att frakta bort kroppen tidigare?

Ingen aning, möjligt. Jag tror det är en bil som teknikerna använder.
2015-06-27, 17:38
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Och vart är som sagt resten av den om den pejlas till cafét?
" – Vi har pejlat hennes telefon och den sista platsen vi får fram är vid hennes arbetsplats, säger Lars Johansson."

Det är detta uttalande jag finner underligt med tanke på krossad display/mobildelar som sen hittas bortåt grusvägen.
Tappades/slängdes den där så skulle den väl ändå ha kunnat pejlats dit - det är ju 1 km bortom cafét. Eller räcker inte två master för större precisering?

Nu handlade det ju inte om att krysspejla i realtid - och även under de förutsättningarna blir inte presitionen alltid så noggrann. Går det ens att krysspejla via backtracking i loggar? Eller syns enbart vilka master som uppkoppling skett till vid spesifika tidpunkter??

Någon som med säkerhet vet hur det förhåller sig?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in