Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-21, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Tja, till det låsta utrymmet där hon hittades t.ex.

Hur vet du att det var låst ?
2015-06-21, 07:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Se123
Nej jag ångrar mig. Han säger senare.

Håller inte med alls, han säger klart "ena". Sedan kommer han på sig själv. Oroväckande detta
2015-06-21, 07:57
Medlem
Citat:
Bröderna som misstänks ha rövat bort och mördat Lisa Holm, 17, sitter isolerade 23 timmar om dygnet utan tv, dagstidningar eller internet.
De enda avbrotten i häktestillvaron är polisförhören, de timslånga promenaderna på rastgården och när matvagnen rullas in i cellen.
– Jag vet att han läser böcker, säger Inger Rönnbäck, storebroderns advokat.

Citat:
Häktespersonal försöker ofta minska den mentala påfrestningen för dem som sitter med fulla restriktioner genom att småprata med fångarna. Flera Blombergsbor har tidigare berättat om svårigheterna att samtala med bröderna, då de inte behärskar svenska.

Citat:
Häktet ska även kunna erbjuda samtal med psykolog, sjuksköterska och präst

http://www.expressen.se/gt/misstankta-brodernas-isolerade-liv-i-haktet/
2015-06-21, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bouchet
Är detta MGM:s bostad?

https://www.google.se/maps/@58.540689,13.345414,3a,66.8y,207.48h,52.88t/data=!3m4!1e1!3m2!1saURDIYCoEZSey-aKABEU_w!2e0

Det stämmer! Mgm bor i den vänstra delen framifrån sett. Det är två lgh i huset och även den högra lgh är bebodd.

Åkte förbi häromdagen och mgm tvätt hänger fortfarande på tvättställningen på baksidan 😲
2015-06-21, 08:14
Medlem
KluvenTungas avatar
Leif GW Persson - Omständigheterna som gör mig orolig
Citat:
Det som utredningen hittills har lyckats med är att värna om är den egna husfriden. De misstänktas advokater och alla andra som utredningen haft kontakt med har ålagts yppandeförbud och häktningsförhandlingen skedde givetvis bakom stängda dörrar.
I bästa fall finns det goda skäl för ett sådant förhållningssätt och har man riktigt bra på fötter kan man helt enkelt ge fan i den Stora Detektiven Allmänheten. I värsta fall är det bara ett sätt att odla sina egna fantasier i lugn och ro, öka sitt tunnelseende och avsäga sig den information som alla andra kan bidra med.
Han sitter inne med samma kunskapsläge, eller brist på dito, som den breda allmänheten och har att vänta på vad som komma skall under veckan. Sen tycker jag inte att det handlar om att "avsäga sig information som alla kan bidra med", är övertygad om att polisen fortfarande är intresserad av tips - oavsett vem som skulle vara föremålet för misstanke.
2015-06-21, 08:25
Medlem
Titianas avatar
Vem någon vilken fastighet som är på bilden 39? orange eller gul..av reflektionen på fönstret ser det ut att vara typ en brädhög utanför och plintar(?)
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20958580.ab
Sitter det en polis och håller sig för munnen/ser tagen ut? Var det här Lisa hittades?

Edit: är detta byggnaden bredvid "ladan" vid cafeét? rättare sagt baksidan av den?
Senast redigerad av Titiana 2015-06-21 kl. 08:47.
2015-06-21, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
En fråga som fortfarande är obesvarad är vad som hände vid fiket?
Tre personer lämnade och låste ca 18.10, två åkte därifrån i bil, Lisa gick till moppen.
Sedan hittades delar av hennes mobil vid en traktorväg, den hade upphört att fungera 18.30.
Vad hände mellan 18.10 - 18.30? Det skickades ett SMS från Lisas mobil 18.23. Var befann sig Lisa då? Var det avtalat att hon skulle skicka något eller var det nödsignalen till föräldrarna.

Eftersom det inte fanns några spår runt moppen eller någonstans på parkeringen borde det tyda på att den eller de som är inblandade i detta var välkända personer för Lisa.

Pågick det några arbeten i ladan denna kväll?

Jag tror inte det här fallet är så komplicerat. sms behöver absolut inte vara skickat av Lisa. Något kan ha hänt före 18.10. Brottsplatsen är caféet eller strax intill. Att hon sedan hittas på annan gård visar ju bara på att någon fått i uppdrag att ta hand om den döda kroppen. Så jag är alldeles övertygad att fler är inblandade, några som verkar och bor i området. Jag tror varken på våldtäkt eller överfall eller bortrövade. Hjälmen är mordvapnet.
Dessutom tror jag att gärningsmannen kommer visa sig vara en kvinna !
Senast redigerad av birkaboo 2015-06-21 kl. 08:43.
2015-06-21, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av musklart
Håller inte med alls, han säger klart "ena". Sedan kommer han på sig själv. Oroväckande detta

Somliga måste ha korv i öronen om de inte kan avgöra vad polis Martin faktiskt säger. Och de som påstår att han blir avbruten och tystad av sin kollega, trollar till nåt som inte finns. Herrejösses!

Polis Martin säger: ...hittar vi då Lisa senare.

Sedan böjer han sitt huvud i helt förståelig bedrövelse. Hur sjutton kan somliga lyssna sig till att han säger "Lisas ena"???
Begär nytt hörseltest bums är min stående inrådan eller ta förnuftet till fånga och sluta fabulera.
2015-06-21, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Vem någon vilken fastighet som är på bilden 39? orange eller gul..av reflektionen på fönstret ser det ut att vara typ en brädhög utanför och plintar(?)
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20958580.ab
Sitter det en polis och håller sig för munnen/ser tagen ut? Var det här Lisa hittades?

Edit: är detta byggnaden bredvid "ladan" vid cafeét? rättare sagt baksidan av den?

skadan på väggen bredvid fönstret stämmer:
https://www.google.se/maps/@58.54796,13.333373,3a,49.2y,300.38h,86.68t/data=!3m6!1e1!3m4!1s7UkHdmPOwXz7pn7VH8JbvQ!2e0!7i1 3312!8i6656
2015-06-21, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Somliga måste ha korv i öronen om de inte kan avgöra vad polis Martin faktiskt säger. Och de som påstår att han blir avbruten och tystad av sin kollega, trollar till nåt som inte finns. Herrejösses!

Polis Martin säger: ...hittar vi då Lisa senare.

Sedan böjer han sitt huvud i helt förståelig bedrövelse. Hur sjutton kan somliga lyssna sig till att han säger "Lisas ena"???
Begär nytt hörseltest bums är min stående inrådan eller ta förnuftet till fånga och sluta fabulera.

jag har ingen korv i öronen men kan fan inte höra "re" i senare. Det finns inte där men betvivlar inte det ni påstår. Han avslutar ordet senare slarvigt.
2015-06-21, 08:54
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
skadan på väggen bredvid fönstret stämmer:
https://www.google.se/maps/@58.54796,13.333373,3a,49.2y,300.38h,86.68t/data=!3m6!1e1!3m4!1s7UkHdmPOwXz7pn7VH8JbvQ!2e0!7i1 3312!8i6656

Hittar dock inte de snea fönsterspröjsen...
EDIT: men den vita flaskan i fönstret är där
Senast redigerad av Titiana 2015-06-21 kl. 08:56.
2015-06-21, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Jag tror inte det här fallet är så komplicerat. sms behöver absolut inte vara skickat av Lisa.
Jag tror att Sms:et har diskuterats flera gånger om. Det är Lisa som skickade det. Vi vet inte vad som stod i det men hennes föräldrar är säkra att det kom från henne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in