Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taciturn
Hittade denna bild på facebook: http://imgur.com/eLNOhxv

Om man jämför hårlängden samt hårfärgen med uppsättningen som den misstänkta kvinnan har på videon där hon omhändertas så stämmer det ganska väl.
Det är inte hon. Den gripne är fetare.
2015-06-13, 14:33
Medlem
skylten92s avatar
Det är ju mycket spekulerande i det hela, men hur kommer det sig att polisen samt MP hittar olika enstaka fynd som är utspridda lite här och var? Vore mer logiskt om till exempel de mesta av Lisas ägodelar hittades på ett ställe och sedan kanske en enstaka på ett annat ställe längre bort. Antingen har gärningsmännen varit klumpiga eller så har någon lagt ut ledtrådar(vilket verkar högst osannolikt).
2015-06-13, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Jag fortsätter på din sammanfattning,då jag tröttnat på alla som frågar om och om igen samma sak. ( hoppas det är ok)

- De gripna sägs vara gästarbetare från Polen eller Litauen, i 30-års åldern

- 2 män är anhållna för mord, och en kvinna för skyddande av brottsling

- De gripna jobbade med renovering på en lada tvärs över vägen från Cafeet. Bor 300m från Cafeet,där det också blev gripna. Hyrde bostaden av godsägaren

- Lördag: Det är bekräftat att det är Lisa H's kropp som hittats. Kroppen hittades vid en lada i en liten stuga /byggnad ca 3km från cafeet

Är det så att gästarbetare är en del av större, kriminella ligor?
Byggnadsställningar som stjäls.. Jag är övertygad om att vi kommer att se många kopplingar mellan gästarbetare och kriminella ligor ute i Östeuropa. Därför kommer denna diskussion vara glödhet i framtiden.
2015-06-13, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av investigation
Man kan inte låta bli att undra hur de aktuella gm tänkt... Har de själva lagt ut dessa fynd för att förvilla sökarna? Det vore väl smartare att helt enkelt göra sig av med dem så att de aldrig återfinns.

Jeg synes også dette er helt merkelig - de har jo absolutt alt å tape på å gjøre ting som øker politiets oppmerksomhet i närområdet.
2015-06-13, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skylten92
Det är ju mycket spekulerande i det hela, men hur kommer det sig att polisen samt MP hittar olika enstaka fynd som är utspridda lite här och var? Vore mer logiskt om till exempel de mesta av Lisas ägodelar hittades på ett ställe och sedan kanske en enstaka på ett annat ställe längre bort. Antingen har gärningsmännen varit klumpiga eller så har någon lagt ut ledtrådar(vilket verkar högst osannolikt).

Det är just det som har hänt. Allt låg längs samma väg som leder till gästarbetarnas boende!
2015-06-13, 14:36
Medlem
sabress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Det är just det som har hänt. Allt låg längs samma väg som leder till gästarbetarnas boende!

Det stämmer inte. Polisen dementerade en röd tråd mellan fyndplatserna.
Medlem
Shakeshakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annavaz
Tack, alltså måste nötterna som mördade Lisa själva spritt ut hennes saker för att försvåra för polisen!

Nej dom är för dumma för det.. Dom har enligt mig bara slängt saker dom inte sett som värdefulla... Att lämna spår efter sig hur utspritt som helst är det dummaste en gärningsman/gärningsmän kan göra
Medlem
För er som missade presskonferensen:

https://www.youtube.com/watch?v=0ab6ZkHVlGM
Medlem
kicki.swedens avatar
Är det verkligen så att man inom polisen, förutom i FUP och dom, uttalar dödsorsak? Minns tråden med Idolsnubben som det spekulerades i om han opererat om sig till en hon och som hittades död.... Tristan kanske hen hette??? Kom dödsorsaken fram i det fallet? Minns inte för jag följde inte den tråden så noga.....
2015-06-13, 14:37
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heeth
Jag har förstått det så att dom har arbetat i den ladan där hennes handske hittades.
Jo, det är ju de uppgifter som förekommit i tråden. Min poäng är att det verkar märkligt att använda en annan gård som gömställe för kroppen om man själv inte har någon koppling till denna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakeshake
Helena Trolläng ville inte kommentera var kroppen hittades, däremot sa Martin Fredman att det gjorts husrannsakan och att kroppen då hittats. Alltså har kroppen hittats i en bostad

När man gör husrannsakan gör man väl även på hela marken man äger? Då behöver det ju inte betyda att man just fan lisa inomhus, det kan lika gärna vara utomhus, ev uthus, eller dungen?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Att polisen chansade på att kolla gästarbetarna trots att fyndet inte var kopplat till lisa, när de ändå var där?
Nu lyssnade jag på presskonferansen om mitt svar blev diffust, men så sas det där.

Tror att gästarbetarna varit klart intressanta sedan kl 03 på söndagnatten pga den utbredda, kriminella verksamhet som finns i öststatländerna. Helt övertygade om att de misstänkta fanns under lupp nästan från början och att ett fynd var den pusselbit som gjorde att de slog till..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in