Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 15:33
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holeshot
Jag såg bilen med flyktingar, min son också där har du din källa. 20min bilvägen max från Blomberg.

Om du inte trollar så får du gärna berätta mer om tdiplats, antal i bilen, typ av människor och var?
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsguldare
Jag tror inte att dina spekulationer är relevanta för utredningen av en anledning: varför skulle gärningsmannen kasta ut offrets ägodelar från fönstret? Kan inte gärningsmannen gömma ägodelarna på ett bättre sätt än att kasta iväg dem några meter från brottsplatsen? Jag tror snarare att de utspridda sakerna är ett villospår.

Att spekulera och läsa nyheterna går hand i hand. Det är i princip endast det tidningarna gör - spekulerar.
Att tidningen citerar vad en polis säger kallar du för spekulationer?

Tror du verkligen att GM ska ha klivit ur bilen endast för att lägga den längs grusvägen eller att han slänger den direkt ur fönstret så att den hamnar längs vägen?

För att förtydliga så utgår jag ifrån http://pejl.svt.se/sokandet-efter-forsvunna-lisa/
Medlem
Hon hade aldrig klarar sig ute i skogen utan mat, tär på kroppen och vandra och vandra.

Antingen hålls hon fången, får vatten, eller så ligger hon död någonstans, tyvärr.

För varje dag som går desto mindre chans att vara levande.

När kommer sökandet att trappas ner och tillslut sluta?
2015-06-12, 15:34
Medlem
123komoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausalitet
Står i GP.

Detta kan bara åsyfta SOG.
Gäller väl all stridande personal, ligger så att säga i arbetets natur att befinna sig i farliga miljöer om man är militär, du vet kulor och handgranater och sånt!
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Intuition och magkänsla:
Ja eller hur...
Ska du ta upp medium och tarotkort också?

Trafficking:
Nämn tre fall då det skett från Sverige till ett annat land?

Ett känt vittne som påstår:
Källa?

Pappans jobb:
Nämn en gång i landets historia då detta hänt?
Vilka främmande makter skulle ha det intresset?
Varför?

Ex-pojkvän:
Det finns massor att läsa om det i tråden.
Och ja, alibit är 200% vattentätt.

Sexfånge:
Ja det händer.
Det händer oxå att blixten slår ned på personer - oftare faktiskt än att folk blir sexfångar.
Eller att meteoriter träffar folk...

Ägarinnan:
Vad vill du säga med detta?

79-åringen:
Det kallas sannolikhet, ett begrepp du inte verkat ha någon koll på alls.

GM deltar i sök:
Som sagt det händer.
Det finns INGET som tyder på eller visar att detta är vanligt.
Du nämner ett fall. Nämn 4 till? Jag kan nämna säkert 100 då det inte är så.

I övrigt har jag inget att säga om dig.

Vi kan inte fördjupa oss i varje enskild rubrik hur mycket jag gärna vill, det spårar ur, jag har sagt vad jag ville om dina påståenden. Någon har postat ett vittnesmål om de där personerna vid en kyrka. Om det är sant vet vi inte, dock ett vittnesmål

Nej, jag sysslar inte med medium och tarot, hör inte hemma i ett sånt här fall tycker jag.

Jag bollar gärna vidare tankar och idéer kring personalen på caféet, finner det mycket intressant och har så gjort sedan start. Vad tror ni, klocklänk och ring, hon tog av sig det när hon började arbeta men tog det aldrig på sig igen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-Bosse
Hmm nu under studenttider kanske det var aktuellt med något utomlandsfestande som hon inte fick för sina föräldrar.. ett antagande är ju att hon kanske hålls rätt hårt, blev sur och stack ändå.

Och denna schism, föreställer du dig, har föräldrarna i så fall bara råkat glömma bort?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Fartkameror fotograferar bara den som kör för fort, om de alls är aktiva. Den som vill undgå uppmärksamhet kör nog inte för fort. Inte om man först iskallt had spritt ut föremål som kan knytas till ett brott.
Som polisen sagt tidigare de flesta brottslingar gör misstag så även i detta fall.
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juelo
Hon hade aldrig klarar sig ute i skogen utan mat, tär på kroppen och vandra och vandra.

Antingen hålls hon fången, får vatten, eller så ligger hon död någonstans, tyvärr.

Polisen har tagit ut personal över hela helgen.
Medlem
Arbetskamratens uppgift om att LH skulle ha sagt typ "ni behöver inte mer hjälp, jag går till min moped". Konstigt att LH liksom poängterade att hon gick till mopeden? Om jag ska åka iväg säger jag hejdå till mitt sällskap, inte "jag går till min bil/cykel". Om jag inte ska vänta in någon, då säger jag typ "jag väntar i bilen".
Medlem
Kausalitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Nej det kan verkligen inte bara åsyfta SOG.

Jo, det kan det visst. Med denna beskrivning...

Citat:
Pappan ingår i en militär grupp vid den svenska försvarsmakten som är utbildad och utrustad för uppgifter som ordinarie militär av olika orsaker inte kan lösa. Specialförbandets medlemmar måste räkna med att befinna sig i riskfyllda miljöer utomlands med fokus på strid och underrättelse.

...och ordet "specialförband" så kan det bara åsyfta SOG. De är dessutom det enda dylika förband som ligger i området (Karlsborg). Det enda andra förband som ens kommer i närheten av beskrivningen är Fallskärmsjägarna men de är inget "specialförband".
Medlem
Någon som kollat upp hur kaféägaren ligger till rent ekonomiskt? Detta är ju ett enkelt sätt att slippa betala ut lön...
2015-06-12, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juelo

Polisen sa att man hade liknande resurser som nu till iaf över helgen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in