2016-02-25, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Så, nu börjar oförskämdheterna att hagla. Jag börjar känna igen mönstret.

Okej, din teori är att sadisten plågar Lisa till döds, och sedan tejpar henne trots att sadister inte plågar döda offer.

Jag håller fortfarande med dig, varför krångla till det så jävligt?

Nämn en sadist som plågat ett medvetslöst eller dött offer.

Som sagt, du kan inte nämna någon person som gjort det.
2016-02-25, 23:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du kan sluta att applicerar DINA påståenden på mig.

Lisa har plågats av sexualsadisten NB då han ser hennes skräck i ögonen - kanske tårar och böner.
Detta är att plåga en levande människa och njuta - psykologiskt tortyr.
Du har använt tejpningen som argument för att NB är sadist. Tejpningen skedde efter att Lisa var medvetslös eller död. Alltså var tejpningen ingen sadistisk gärning. All annan sadism, tårar och böner kommer från din fantasi. Du kan sluta beskriva NB som sadist.
2016-02-25, 23:51
Medlem
Citat:
Det vore inte alls bra om NB döms till livstid för att ha tejpat en död tjej, eftersom det strider mot svensk lag.

Om han döms? Han är dömd för att ha mördat flickan på sin arbetsplats, för att ha använt tejp och snören från samma plats och sedan gömt henne på sin andra arbetsplats , det finns DNA som visar att han varit där och hans blod är på samma jacka som Lisas blod , jackan hade hon på sig när hon försvann och hans DNA finns på insidan av Lisas byxor . Att resonera som du gör är att man i princip måste se mordet med egna ögon och då hade de flesta mördare varit fria.
Anders Eklund kunde ha släppt sin sperma när han hittade Engla död och sedan gömt henne!
Anders Eklund kunde ha våldtagit Pernilla när han hittade henne död, ingen såg något av dessa mord.
De tre i Uddevalla kunde ha skjutit sina tre polare när dom plötsligt hittade alla tre redan mördade, ingen såg dessa mord osv osv. Förstår du hur du låter?
2016-02-25, 23:55
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Om han döms? Han är dömd för att ha mördat flickan på sin arbetsplats, för att ha använt tejp och snören från samma plats och sedan gömt henne på sin andra arbetsplats , det finns DNA som visar att han varit där och hans blod är på samma jacka som Lisas blod , jackan hade hon på sig när hon försvann och hans DNA finns på insidan av Lisas byxor . Att resonera som du gör är att man i princip måste se mordet med egna ögon och då hade de flesta mördare varit fria.
Anders Eklund kunde ha släppt sin sperma när han hittade Engla död och sedan gömt henne!
Anders Eklund kunde ha våldtagit Pernilla när han hittade henne död, ingen såg något av dessa mord.
De tre i Uddevalla kunde ha skjutit sina tre polare när dom plötsligt hittade alla tre redan mördade, ingen såg dessa mord osv osv. Förstår du hur du låter?
NB är inte dömd för att ha tejpat en död tjej, som du tyckte att han skulle, till livstid t.o.m.
2016-02-25, 23:56
Medlem
Citat:
Du har använt tejpningen som argument för att NB är sadist. Tejpningen skedde efter att Lisa var medvetslös eller död. Alltså var tejpningen ingen sadistisk gärning. All annan sadism, tårar och böner kommer från din fantasi. Du kan sluta beskriva NB som sadist.

En fråga till, om nu N hittade Lisa hängande/ Liggande och då drog ner hennes byxor och tejpade henne, hur visste han att hon var död, vad jag vet så är det endast en läkare som kan dödförklara någon och då med stetoskop
2016-02-25, 23:57
Medlem
Citat:
NB är inte dömd för att ha tejpat en död tjej, som du tyckte att han skulle, till livstid t.o.m.

Nej så varför tar du ens upp det, han är dömd för det mord han begick och sitter där han ska
2016-02-25, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja du förnekar dig inte heller (snyft ).

Nu är det inte min teori utan snarare vad sexuell sadism innebär - att plåga Lisa och njuta av hennes lidande som hon utstrålar SOM VAKEN OCH LEVANDE.
Utöver detta njuta av att sen betrakta sitt tejpade offer upphängt och fullständigt maktlöst som kronan på verket.

Nej, jag nämner inga sadister som plågar medvetslösa eller döda - eftersom jag inte ens skriver om någon sådan.
Du verkar vara insatt och kunnig. Var det inte så att Lisa hängdes på ganska låg höjd, det var inte så högt till det där röret som snaran satt i? Det tar längre tid att dö med en kort snara på låg höjd än om man har lång snara på hög höjd. Hon kanske t.o.m nuddade golvet med tåspetsarna? Kan det inte ha varit som så att när hon hängde där o började bli omtöcknad och svag så tejpade han henne?
2016-02-25, 23:59
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
En fråga till, om nu N hittade Lisa hängande/ Liggande och då drog ner hennes byxor och tejpade henne, hur visste han att hon var död, vad jag vet så är det endast en läkare som kan dödförklara någon och då med stetoskop
Jo, och de kan inte bara dödförklara någon, de kan ofta läsa också, "medvetslös eller död".
2016-02-26, 00:00
Medlem
Citat:
Jo, och de kan inte bara dödförklara någon, de kan ofta läsa också, "medvetslös eller död".

Så att ta livet av en medvetslös svårt skadad flicka genom tejpning är inte sadism?
2016-02-26, 00:01
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlancheDeGlace
Du verkar vara insatt och kunnig. Var det inte så att Lisa hängdes på ganska låg höjd, det var inte så högt till det där röret som snaran satt i? Det tar längre tid att dö med en kort snara på låg höjd än om man har lång snara på hög höjd. Hon kanske t.o.m nuddade golvet med tåspetsarna? Kan det inte ha varit som så att när hon hängde där o började bli omtöcknad och svag så tejpade han henne?
Enligt rättsläkaren i TR gick dödsförloppet snabbt eftersom Lisa inte hade blödningar i ögonen.
2016-02-26, 00:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Nu ska du ta och backa i åsikterna - de kommer nämligen från dig själv. Det är inte mina åsikter som du däremot försöker pracka på mig och kräver att jag ska gräva fram sexualsadister som plågar medvetslösa eller döda personer.

Jag har nu otaliga ggr förklarat vad sexuell sadism innebär och att Lisa givetvis var vid medvetande och kände skräck innan hon slutligen blir medvetslös och dör.

Under denna tid kan vem som helst räkna ut med röven att hon var fullständigt skräckslagen och just detta njuter en sexualsadist av - han känner makt som blir till sexuell lust.
Hur länge han lekte katt och råtta med henne vet ingen alternativt om förloppet gick inom några minuter som vi innerligt får hoppas.

Hela förloppet med att dominera, frihetsberöva och uppleva hennes totala maktlöshet handlar om sadism. Ett psykologiskt övertag, en tortyr som får honom att njuta sexuellt.

Utöver detta som Grand Finale blottar han hennes kön, tejpar och hänger upp henne - och fortsätter njuta av sitt verk. Han betraktar fortfarande maktlöshet och totalt frihetsberövande med all tejp och alla snaror.

Detta är en sexualsadist by the book. Från ruta A som är fantasin, via B, C och över till D som står för döden.

Bokstaven E står för efterförlopp och minnen av händelsen - fantasin är nu förankrad IRL.

Hon hade ingen chans, hon var helt maktlös - det tolkas som ren avrättning av HovR - och därmed livstidsdom.

Svår dödsångest behöver man inte betvivla.
2016-02-26, 00:05
Bannlyst
Citat:
Enligt rättsläkaren i TR gick dödsförloppet snabbt eftersom Lisa inte hade blödningar i ögonen.
Betyder det att hon kan ha dött av att ha blivit strypt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in