• 1
  • 2
2015-06-10, 23:09
Medlem
Bra mjukporr, sexigt (tjejerna alltså). Killar följar jag endast om de är starka som oxar eller stora som björnar.
2015-06-11, 00:30
Medlem
TorrFlamingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Den kognitiva dissonansen hos såna människor måste vara skyhög.

Låg, menar du.
2015-06-11, 11:12
Medlem
Meeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx
Först höll jag inte med dig, hennes bilder är fantastiska. Bra ljus, snygg tjej, bakgrunder, kläder, smink... allt är optimerat. En kropp som de allra flesta kvinnor skulle göra vad som helst för.

Men när man ser på rörliga klipp så ser hon helt plötsligt ut som en vanlig, väldigt smal tjej.

Hon får väl bli fitnessmodell för Vogue då, det tror jag hon skulle passa som. Hon lägger ju uppenbarligen sjuka mängder tid på utseende och att marknadsföra sitt utseende.

Hon lade även upp ett ovanligt klokt citat angående likes och verkligheten. Snacka om att vilja äta kakan och ha den kvar. För om det inte var väldigt viktigt för henne med alla sina följare så skulle hon hitta andra saker att lägga all den tiden på.

Jag gillar Jay Cutler väldigt mycket. Men jag följer honom inte för den skull. När jag får lust så kollar jag på lite bilder och film. Det är stor skillnad.

"Så tycker inte alla" skriver du och det är väldigt träffande. För det är ganska stora fel på väldigt många av den unga generationen. Och många kan påverka ganska mycket ("strenght in numbers") i oroande riktningar. Även i arbetsliv eftersom dessa människor bär med sig sina värderingar och tankesätt överallt. Jämför zombieapokalyps. Det spelar ingen roll att du står där och är sund i kropp och sinne när de är 1000ggr fler.

Måste medge att jag missade det där citatet, gör ju allt ännu roligare.

Självklart lägger de säkert ner lite tid på vilka bilder dom ska lägga upp och vilka filter dom ska använda så är inte så att jag tror att dom tar en bild och höftar upp den. Är mer att jag inte ser riktigt värdet i det men med tanke på antalet folk som gillar/följer måste det finnas många som gör.

Sen har tjejen som jag länkade lika mycket/fler följare än självaste Jay Cutler, själv tycker jag något är fel då. För även om hans bilder är ungefär lika tråkiga så känns det som han är väldigt mycket mer känd.

Kan väl fortsätta med till exempel med:

https://instagram.com/fitspooration/

Hyffsad fysik, rätt mycket hud men inga speciall bilder i sig, nästan 200 tusen följare.
2015-06-11, 15:32
Medlem
Är under min värdighet att följa fitnesstjejer på instagram så gör det inte. Killar som gör det är rätt patetiska också. Jag är bara intresserad av min egen träning, om någon faktiskt har en vettig youtube kanal eller hemsida med bra information med vettig källreferens kommer jag dock läsa den och ta mig till den men det är faktiskt det enda jag är intresserad av. Är framförallt tjejer som får väldigt mycket followers på instagram, killar som är rena och fortfarande har imponerande fysik för att vara rena får inte i närheten av samma attraktionskraft. Som kille måste du toppa upp morgongröten och vinna tävlingar/träna med andra som har många followers. Tycker det är väldigt synd att killar som faktiskt presterar väl och tävlar, rena eller ej, får betydligt mindre followers än tjejer som knappt gör någonting. Ta Linus Carlén som exempel och jämför med tjejerna som tidigare länkats i tråden, han förtjänar betydligt mer followers än de gör men har betydligt mindre. Jag följer betydligt hellre andra killar på instagram om jag skulle orka följa folk jag inte känner.
2015-06-11, 17:18
Medlem
Det är vanligt att fitnessfolk köper följare. Kika nästa gång Instagram gör en rensning, vet vissa som tappade 3-8k följare i ett svep..

Varför? Mer spridning, folk har väl lättare att följa någon som redan har 8k följare än någon med bara 400. Många av dessa "fitnessprofiler" propsar ju för sponsrade produkter genom smygreklam osv. Finns pengar att tjäna helt enkelt.

Säger nu inte att alla gymmare med många följare gör det, konstaterar bara att det är vanligt förekommande.
2015-06-11, 18:49
Medlem
tj.s avatar
Träningsforumet är till för att diskutera träning, inget annat. Vill ni diskutera sociala medier, kändisar och hur kvinnor eller män beter sig så gör ni det någon annanstans. Tråd låst.
/Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in