2015-06-08, 00:09
Medlem
DoktorVinters avatar
Jag måste verkligen skaffa ny mobil nu men jag vill inte betala hela stora summan på en gång, så jag tänkte köra på avbetalning. Dock försökte jag köpa abonnemang+ny mobil för cirka ett halvår sedan och det gick inte. Min "inkomst" är CSN-lån men började extrajobba inom förskola i april. Har däremot bara arbetat 3 dagar hittills. Hur som helst, är det så att studenter (med bara CSN-inkomst) inte kan köpa abonnemang för att det är en för osäker inkomst? Den deklareras ju inte menar jag.

Comviq har jag just nu, därför har jag bara tittat på deras hemsida hittills. De har ett "Studentabonnemang" som låter skitbra verkligen, avbetalningen ligger på 50kr/månad i ett år. Känns rätt gött ändå. Men! Comviq verkar som sagt ha den där konstiga regeln.. Några tips? Jag vill helst inte byta operatör då de flesta jag känner använder Comviq. Men måste jag så måste jag. Hjälp?
Citera
2015-06-08, 00:41
Medlem
Loxuss avatar
http://www.tele2.se/upptack/erbjudanden/studentrabatt/?gclid=CIrf4sDT_sUCFQTbcgodHkgAbg kanske kan vara nåt?
Är ju samma nät som Comviq (rättare sagt, Comviq ägs av Tele2)
Citera
2015-06-08, 00:48
Medlem
JussiBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorVinter
Jag måste verkligen skaffa ny mobil nu men jag vill inte betala hela stora summan på en gång, så jag tänkte köra på avbetalning. Dock försökte jag köpa abonnemang+ny mobil för cirka ett halvår sedan och det gick inte. Min "inkomst" är CSN-lån men började extrajobba inom förskola i april. Har däremot bara arbetat 3 dagar hittills. Hur som helst, är det så att studenter (med bara CSN-inkomst) inte kan köpa abonnemang för att det är en för osäker inkomst? Den deklareras ju inte menar jag.

Comviq har jag just nu, därför har jag bara tittat på deras hemsida hittills. De har ett "Studentabonnemang" som låter skitbra verkligen, avbetalningen ligger på 50kr/månad i ett år. Känns rätt gött ändå. Men! Comviq verkar som sagt ha den där konstiga regeln.. Några tips? Jag vill helst inte byta operatör då de flesta jag känner använder Comviq. Men måste jag så måste jag. Hjälp?

Comviq eller tele2? Prova att ringa och prata med dom istället för via hemsidan. Jag fick med tele2 fast jag hade betalningsanmärkningar för några år sedan. Dom kan ju ha blivit hårdare. Men kan vara värt att testa, alt gå till en butik.
Citera
2015-06-08, 09:13
Medlem
Om du ska teckna en specialdeal för betalning är det nog bäst att du ringer till operatören. Det verkar vara rätt vanligt att man kan teckna en särskilt anpassat deal om man tar kontakt med dem, i synnerhet om du har varit kund tidigare. Du har annars en bra överblick över studenterbjudanden här:
http://www.mobilabonnemang.nu/student
Citera
2015-06-13, 11:38
Medlem
DoktorVinters avatar
Tack för era svar, men jag beslöt mig för att köpa en Samsung Galaxy S5 och betala hela summan ändå, fick låna pengar så länge. Det var liksom en paniklösning pga att jag till slut tappade mobilen i asfalten i förrgår. Men jag är mycket nöjd med den här mobilen! Kunde också behålla samma simkort så det blev sjukt enkelt. Dock dyrt då, 5100:- blev det ungefär med mobilskydd/skal. (Sånt där öppningsbart)
Citera
2015-06-30, 08:13
Medlem
Arbetarbroders avatar
Tele - allmänna diskussioner --> Tele - köpråd
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem