2015-06-06, 20:03
Medlem
Satt och pysslade med dogecoins för ett bra tag sen när det var på uppgång, tjänade en hacka. Sedan dess har jag sålt av alla amd korten och sitter nu med ett gtx 780ti.

Finns det något GPU/CPU mining kvar ens? Allt jag läser om är alla "superminers"..

Om det finns något att mina med GPU, funkar då nvidia eller är det fortfarande amd som gäller?
Citera
2015-06-07, 02:21
Bannlyst
Är också lite intresserad faktist, vad skulle man behöva för att få in 1kr per månad, med tanken på att el är gratis?.
Citera
2015-06-18, 09:44
Medlem
Skorpan91s avatar
Nyfiken jag med.
Citera
2015-06-19, 12:02
Medlem
Risken att era grafikkort går sönder är större än att ni gör några ynka kronor.

Grafikkort kan minea på runt 500 MH/s om jag inte minns fel (vissa även lite mer). Med dagens svårighet på nätverket så skulle det ge runt 0.00020747 BTC på en månad, vilket är runt 0,05 USD.

https://blockchain.info/sv/charts/hash-rate?timespan=1year&showDataPoints=false&daysAvera geString=1&show_header=true&scale=0&address=

En miner på runt 1 TH/s för iaf över 700-800 USD skulle dra in 0.4 bitcoins (runt 100 USD) i månaden. Då får man inte heller glömma att svårigheten hela tiden stiger och man kan inte garantera att man drar in ens det.

Jag skulle nog inte lagt ner tid o pengar på mining.
Citera
2015-06-22, 09:52
Medlem
Sikkans avatar
Det enda du kan göra idag med GPUer är att minea altcoins.. nackdelen är att det finns så SJUKT många olika altcoins och det gäller att hitta nån som faktiskt ger profit..vilket är ganska svårt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in