2015-06-07, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidna
Det var ju en slogan som blev lite inne, vet folk som knappt kommit kontakt med invandrare som vara med i denna grupp, hela Facebook var ju fullt med vi gillar olika. Egentligen så umgås dom med svenskar och har inget att göra med invandring i verkligheten. Hade en granne som röstade på FI och älskade invandrare men hon umgicks bara med vänstersvenskar och fick sedan flytta till ett område med mycket invandring (hade andrahandskontrakt) bodde där i ett halvår och sa att det var fruktansvärt, hårt klimat och vågade inte ha ungarna på gården. Köpte sedan en villa i Dalarna, kan ju inte bli mer svenskt! En annan familj som var extremt vänster som t om var med i nåt litet parti där man kallade varandra kamrater och att man skulle ha spioner på banker om ex folk gömde pengar, alla skulle tjäna lika mycket, hyresrätt var det enda som gällde. Dom var mycket oroliga när andrahandskontraktet gick ut och fick ingen lgh i Stockholm, visst efter ca 5 år så kan man ju få lgh i Husby och dessa områden men det var inte aktuelllt, dom köpte en brf i samma område och till råga på allt så köpte dom en ny bil, hur gick det med deras vi gillar olika, gick emot allt som dom stod för... Jag sa till dom att ni kan ju söka lägenhet i Rinkeby men det var inte aktuellt... Men dom GILLAR OLIKA!

Alla dessa vänstertomtar tänker ungefär som 13-åringar som ska ha ett visst märke på sina jeans. De vet inte varför men alla andra har ju det så det är alltså rätt.
Citera
2016-12-05, 21:21
Medlem
Belavias avatar
Jag trodde "vi gillar olika" kampanjen var bokstavligt menat!!

Haha, naivt av mig! Jag är nämligen lite excentrisk!

Bra med den här kampanjen tänkte jag, jag har aldrig riktigt passat in, eller haft "rätt" åsikter!

Jag har inte riktigt passat in bland normer och konventioner, men nu är jag omtyckt ändå, eller kanske omtyckt just FÖR ATT jag inte är "typiskt svensk"

Men jag lärde mig snabbt, att dom som "gillade olika" inte gillade mig!

Antar att man inte får vara "olika" om man är vit heterosexuell man!
Citera
2016-12-05, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidna
Det var ju en slogan som blev lite inne, vet folk som knappt kommit kontakt med invandrare som vara med i denna grupp, hela Facebook var ju fullt med vi gillar olika. Egentligen så umgås dom med svenskar och har inget att göra med invandring i verkligheten. Hade en granne som röstade på FI och älskade invandrare men hon umgicks bara med vänstersvenskar och fick sedan flytta till ett område med mycket invandring (hade andrahandskontrakt) bodde där i ett halvår och sa att det var fruktansvärt, hårt klimat och vågade inte ha ungarna på gården. Köpte sedan en villa i Dalarna, kan ju inte bli mer svenskt! En annan familj som var extremt vänster som t om var med i nåt litet parti där man kallade varandra kamrater och att man skulle ha spioner på banker om ex folk gömde pengar, alla skulle tjäna lika mycket, hyresrätt var det enda som gällde. Dom var mycket oroliga när andrahandskontraktet gick ut och fick ingen lgh i Stockholm, visst efter ca 5 år så kan man ju få lgh i Husby och dessa områden men det var inte aktuelllt, dom köpte en brf i samma område och till råga på allt så köpte dom en ny bil, hur gick det med deras vi gillar olika, gick emot allt som dom stod för... Jag sa till dom att ni kan ju söka lägenhet i Rinkeby men det var inte aktuellt... Men dom GILLAR OLIKA!

Exakt, De som propagerat för detta vill generellt sett aldrig bo i mångkulturella förorter.
Ofta kvinnor.. Frågar man om de kan flytta till Rinkeby/biskopsgården/Rosengård med sina barn, så börjar man vrida på sig, sedan blir det nej till svar, av olika politiskt korrekta anledningar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in