• 3
  • 4
2005-10-21, 18:26
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorgon
Givetvis kan man kan bära pike under en kavaj. Går lika bra att bära en enkelfärgad v-ringad t-shirt också. Det ger en mer ledig stil och passar utmärkt vid alla sorts tillfällen där istället en skjorta gjort ett mycket stelare och mer ansträngt intryck än en pike eller t-shirt som istället ger en mjukare ton. Men givetvis måste piken vara enkelfärgad och matcha övrig klädsel. Brukar själv gå på stan, fester, middagar, uteställen iförd kavaj och pike och har aldrig stött på någon kritik, utan istället fått komplimanger för min klädsel som brukligt är . Märket La martina gjorde i somras några pikeer som var tillverkade just för att användas under en kavaj, där placeringen av märket var centralt och under knäppningen. Så det går alldeles utmärkt och är inte det minsta konstigt, så varför inte pröva nu i helgen
Håller med dig om en t-shirt eller en tunn tröja men just piké känns lite fel eftersom kragen inte direkt är anpassad för att ha något över, eftersom en skjortkrage funkar väldigt mycket bättre till en kavaj finns det väl ingen anledning att nöja sig med en kompromiss?
Citera
2005-10-21, 18:43
Medlem
manganmanges avatar
lite OT Jag kom och tänka på nåt när det pratades om stilrena pikétröjor på mitt jobb var det nån som hittade ett parti reklam pikétröjor från början av 90talet dom var helt täckt av ett motiv föreställande färgglade bergborrkronor, det är nästan så jag funderar på att sätta på mig en sån nästa gång jag går på krogen för att se hur många fab5 människor som avlider när dom ser mig, isåfall ska jag kombinera det med en polkagrisfärgad kavaj och prickiga byxor eller iofs då kanske jag får stryk av peter siepen eftersom jag konkurerar om platsen som sveriges bäst klädde man
Citera
2005-10-21, 22:28
Bannlyst
Acne har snygga pikér som inte är så överexponerade...
Citera
2005-10-22, 18:11
Medlem
Piké är gör schysst. Synd att jag bara har några stycken. Det är nästan hur ultimat som helst. Jag vill inte se för prydlig ut och komma med skjorta, samtidigt vill jag känna mig bekväm och då är pike ultimat, helst någon med ett diskret märke. Pikes har dessutom ofta bra passform och lätt att hitta något som sitter bra jämfört med skjortor som man måste tänka så himla mycket.
Ralph Lauren är kanske något överexponerad som ni säger, fast de är väl oslagbara och finns dessutom att köpa billgit i usa (om det nu skall vara en fördel för oss som bor i sverige).
Jag rekommenderar Replays pikeer. Har en sådan, den är grym, kostade nog inte skjortan(haha) heller.
KÖP! frågan är bara var. Personligen skulle jag undvika NK, ett annat tips är att titta in på herrklädesbutiker, om du bor i göteborg finns det väl några stycken typ Holmens Herr som inte är som alla andra och har kunnig och vänlig personal till skillnad från större delen av NK butikerna... (och där fick man chansen att kasta lite skit...)
Citera
2005-10-25, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Håller med dig om en t-shirt eller en tunn tröja men just piké känns lite fel eftersom kragen inte direkt är anpassad för att ha något över, eftersom en skjortkrage funkar väldigt mycket bättre till en kavaj finns det väl ingen anledning att nöja sig med en kompromiss?
Kragen beror på märket och man kan dessutom stryka till den lite snärtigt har jag märkt.

Med detta sagt så brukar jag ibland ha piké under kavaj och det fungerar bra. Kan ses som lite gubbigt, men jag föredrar att kalla det moget.
Citera
2005-10-25, 19:27
Medlem
CharlieRs avatar
Fred Perry gör riktigt snygga pikétröjor, kör på dem. Lacoste är också trevligt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in