Jag är en s.k. hobbyknarkare som skulle behöva lite tips från er. Jag har sökt forumet runt men inte hittat svar på min direkta fråga. De trådar och inlägg jag har hittat har handlat om långtidstolerans, inte något som kom efter två dagar.)
Jag brukar via Darknet (Flugsvamp 2 kör jag med nu) ungefär varannan månad köpa 2g amfetamin som jag sedan brukar ta hemma under kvällen/natten.
I onsdags köpte jag 5g tjack istället. Tjacket har bara fått bra recensioner på Flugsvamp.
Själv upplevde jag en rysande känsla i hela kroppen, upprymdhet, extra glad (jag är alltid glad nykter) och mycket mer social på nätet. Så hur som helst var det äkta vara.
Jag kör aldrig "race", utan sover en hel natt, äter en redig frukost, varav efter jag tar en lina 100mg tjack. När jag har varit vaken i ungefär 16 timmar så slutar jag att ta och efter 20 timmar tar jag 4mg alprazolam för att kunna sova och p.g.a. dess korta halveringstid..
Den där "rushen" som går rakt upp i huvudet vid nasalt idag (hjärnorgasm), lördag, känns betydligt svagare än den jag fick igår och i förrgår. Är detta normalt? Att man utvecklar tolerans på två dagar, även fast man äter ordentligt, sover varje natt, osv.
Jag trodde att det var just MDMA som gjorde att serotoninet behövde tid för att återhämta sig och återfylla sina depåer, men att amfetamin främst släpper löst dopamin och att kroppen tillverkar dopamin på löpande band, beroende på vad som krävs.
Har jag fel i ovanstående? För om jag har rätt så borde ju jag kanske tillverka en tolerans mot amfetamin efter några veckor, inte på dag tre.
Kan det vara min inbillning? Jag menar, jag gör ju allt rätt... äter, dricker och sover mellan 1-2 på morgonen till 9 nästa månad.
Vad tror herrskapet? Kan man utveckla tolerans såpass mer och mer för var enstaka dag?
Jag tackar så mycket på förhand för hjälp.
Trevig helg!
Maria
Senast redigerad av Ambienbear 2015-06-06 kl. 08:02.
Det låter inte som något konstigt, toleransen brukar höjas fort oavsett substans när man tar det flera dagar i följd. Tar du bara en 0.1a dag 3 låter det inte märkligt alls tycker jag. Jag hade höjt dosen.
Eller nej, jag hade inte höjt dosen, för jag hade aldrig tagit tjack tre dagar i rad, smutsigt värre. Men det är ju ditt val.
Vad gör brudar som sitter hemma och tjackar? Hamnar du till slut troslös i soffan, tittandes på oanständiga filmer tills klitoris har svullnat till typ pingisbollsstorlek, eller har kvinnor vettigare saker för sig på sina rus?
Det låter inte som något konstigt, toleransen brukar höjas fort oavsett substans när man tar det flera dagar i följd. Tar du bara en 0.1a dag 3 låter det inte märkligt alls tycker jag. Jag hade höjt dosen.
Eller nej, jag hade inte höjt dosen, för jag hade aldrig tagit tjack tre dagar i rad, smutsigt värre. Men det är ju ditt val.
Vad gör brudar som sitter hemma och tjackar? Hamnar du till slut troslös i soffan, tittandes på oanständiga filmer tills klitoris har svullnat till typ pingisbollsstorlek, eller har kvinnor vettigare saker för sig på sina rus?
Tack för svar!
Det var lite tråkigt att höra... Måste jag vänta länge innan 100mg räcker till en sån där underbar "rush"? Eller borde en dags uppehåll räcka? D.v.s. att jag inte tar något idag, men kan ta det "som vanligt" imorgon igen?
Och (rent hypotetiskt), om jag skulle fortsätta idag (alltså tredje dagen på amfetamin) då; skulle jag behöva fördubbla dosen?
Fick mig ett gott skratt åt din spoiler förresten. :-) Del stämmer kan jag ju säga, men jag brukar bli väldigt produktiv i min trädgård.