• 1
  • 2
2015-06-10, 12:20
Medlem
No.90-Kleists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Allt beror ju som sagt på. Exempelvis klockans diameter, tavlans diameter, bandhornens längd, hur pass tjock, länk eller läder, runda handleder eller platta osv.

Har själv 17.5-18cm och skulle ha svårt för att motivera ett köp över 42mm. De 43mm+ jag testat har antingen sett galet ut eller så har bandhornen stuckit ut på sidorna (big no-no för min del).

Men visst, det finns ju alltid undantag. Särskilt med klockor som "ska" vara stora, exempelvis Panerai.

Med en nypa salt så stämmer detta. Många som bär stora klockor tycker om att det syns och skyltas medan alla runtomkring tycker det ser ut som en tegelsten.
Jag funderar lite på en Omega Planet Ocean 45,5 mm. Min handled är 5,5 cm bred.
http://www.uret.se/omega-seamaster-p...mm-p-13995.htm
Citera
2015-06-10, 15:43
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No.90-Kleist
Hmm svår fråga det där . Jag tycker själv att den är för stor(hög, bred och tung). Men jag vet att många tycler att den ser mer balanserad ut än 42.5mm, när det gäller se nyare PO med cal. 8500.

Testa i en ordentlig klockbutik, de borde kunna ge ett ärligt uttalande om storlek. Glöm inte att du kan pruta hos AD... i många fall inte långt ifrån uret.se pris.
Citera
2015-06-10, 21:21
Medlem
wreckinggirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No.90-Kleist

... har en själv utan att vara en jättesnubbe. Och jag är hyfsat anti mot stora klockor, men den funkar på min 17-18 cm handled. Nu kommer jag inte till en klocka med din länk utan till en skock, men om det är den vanliga dykaren så funkar den för att den just är en dykare.
Citera
2015-06-10, 21:24
Medlem
Ser fruktansvärt löjligt ut. Har själv handleder som mäter 17cm och har en klocka som är på 41, det tycker jag ät i absolut största laget.
Citera
2015-06-22, 16:46
Medlem
Undrar lite tvärt om. Har handleder på 18cm och undrar om en omega vintage på ca 34mm kommer se löjlig ut, eller funkar det?
Citera
2015-06-22, 16:53
Medlem
oyegies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krawzow
Undrar lite tvärt om. Har handleder på 18cm och undrar om en omega vintage på ca 34mm kommer se löjlig ut, eller funkar det?
Inga problem,bara du själv trivs med den det är viktigast.
Citera
2015-06-23, 09:59
Medlem
Jag älskar stora urtavlor (klockor) och är ganska liten. 157 cm med smala handleder. Tycker man får ha sånt som man gillar
Citera
2015-06-24, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexyS1995
Jag älskar stora urtavlor (klockor) och är ganska liten. 157 cm med smala handleder. Tycker man får ha sånt som man gillar

om sanningen ska fram så är du inte så liten eller???
klockar vet vi att du gillar, men du köper inte de sj... mer behöver man inte säga
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in