Citat:
Du skall inte göra något som kopplar honom till dig. Det bästa är om din fiende bränner ned en skola och polisen tar honom. Då blir han skadeståndsskyldig till försäkringsbolaget för skolan. En mindre skolan eller dagis kostar förmodligen minst 10 miljoner. Alternativt kan du ju försöka få honom fälld för misshandeln av dig och din kompis och begära skadestånd.
Skadeståndet tickar upp med ränta. Din fiende är nu körd. Han kommer aldrig att kunna betala detta. Så fort han får något mer än existensminimum kommer fogden och tar det. Det egentliga straffet är ju inte fängelsevistelsen, det är skadeståndet!
Men det bästa är att inte göra något. Att gräva en grop för andra brukar sluta med att man själv trillar i. "Low-life" brukar vara rätt duktiga på att själva ställa till det för sig. En eller flera misshandelsdomar, några fängelsevoltor och som grädde på moset lite domar inbrott. Senare kanske de börjar bråka med de riktigt håriga "grabbarna". Då är det kört för dem....
Skadeståndet tickar upp med ränta. Din fiende är nu körd. Han kommer aldrig att kunna betala detta. Så fort han får något mer än existensminimum kommer fogden och tar det. Det egentliga straffet är ju inte fängelsevistelsen, det är skadeståndet!

Men det bästa är att inte göra något. Att gräva en grop för andra brukar sluta med att man själv trillar i. "Low-life" brukar vara rätt duktiga på att själva ställa till det för sig. En eller flera misshandelsdomar, några fängelsevoltor och som grädde på moset lite domar inbrott. Senare kanske de börjar bråka med de riktigt håriga "grabbarna". Då är det kört för dem....

Jo det handlar om ett uppenbart WT som hamnar i problem konstant, förr eller senare lär han väll råka ge sig på någon värre person som råkar ha en kniv eller liknande tillhands ...
Ska nog skippa detta, om man gräver en stor grop för andra så är ju risken stor att man förr eller senare själv hamnar i den. Ska beställa hem lite kinamat och liknande till han istället, skapa en falsk facebook eller liknande och posta hatiska kommentarer, känns smartare.
*Btw. att åka hem till han är lösa det fysiskt kommer inte på tal, jag befinner mig inte i en situation där jag själv kan ta emot en anmälan, det hade förmodligen påverkat mig mer än han.