Citat:
Ursprungligen postat av
Landstrider
Problemet ligger främst i inställningen hos dessa myndighetschefer. Att tycka att det är OK att vissa personer får trakassera, vandalisera, bränna bilar, misshandla, kasta sten m.m. eftersom de betraktas som "offer". Hade jag gjort samma sak hade jag fått skaka galler för att "jag borde veta bättre, vilket man ju definitivt inte kan kräva av en person från ett utanförskapsområde som det ju är synd om och som är ett offer". Det är denna inställning som är ett av de stora samhällsproblemen i Sverige. Att ursäkta och sedan inte åtgärda dåligt beteende för att man tillhör en viss grupp av människor.
Det blir lite lustigt när politiker och blatteälskare påpekar att man inte ska skilja på dom och vi för att det skapar klyftor bla bla. Det är ju precis det dom själva gör när dom ställer lägre krav på kaosfolket. Tycker dom att dessa människor är lite trögare eller rent av dummare än vanliga svenskar så att dom inte kan anpassa sig att uppföra sig civiliserat eller vad fan menar dom
Så länge detta fjäsk och offertänkande finns så kommer det aldrig bli någon ändring. Det är en sån jävla stor förståelse bland vissa för hur en del människor uppför sig i förorterna. Det är ingen längre som vågar sätta ner foten och protestera för då blir man anklagad för rasism. Och chefer är livrädda för att få sparken så dom måste jamsa med. Det kommer nog inte att bli bättre heller.