2015-06-04, 16:03
Medlem
Tjena

Har nyligen börjat gymma igen för första gången på länge och vill verkligen försöka gå upp i vikt, ligger för närvarande på ca 66kg och 185cm så är ganska spinkig som ni kan förstå. Problemet när jag tränat tidigare är helt enkelt att jag inte ätit tillräckligt så har inte sett någon viktökning även om jag mått mycket bättre av att träna. Försöker käka så mycket mer som jag kan nu när jag börjat träna igen och tänkte kombinera det med rejäla smoothies/shakes eftersom det är så mycket lättare att dricka kalorier, speciellt när jag inte klarar av att käka några vidare stora portioner med vanlig mat.

Den här har jag precis börjat med vilket funkar riktigt bra och är ganska gott, skulle dock gärna vilja ha lite variation och eventuella tips på vad man kan ha i:
3-4 dl röd mjölk: 180-240 kcal
1 dl gainer: 250 kcal
En skopa glass: (cirka 150 kcal?, inte vägt)
1-2 msk rapsolja 125-250 kcal
1 dl frysta frukter 100 kcal(?)
Totalt blir det väl runt 700-1000 kcal vilket är väldigt bra enligt mig då det är lätt att få i sig utöver vanliga maten man äter. Om ni har några förslag på förbättringar eller era bästa recept så uppskattas det!
Citera
2015-06-04, 18:09
Medlem
Boozta med riktigt jävla mycket protein. Jag vet inte vad du kan tillsätta. Wannabe macho män brukar ha råa ägg i smoothies men det är inte att rekommendera. Havregryn tillför ju lite proteiner. Jag kommer faktist inte på något bättre än så. Att käka protein pulver är ju inte att rekommendera främst för levern men det beror ju på vilken typ man använder.
Citera
2015-06-04, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallekristiansson
Boozta med riktigt jävla mycket protein. Jag vet inte vad du kan tillsätta. Wannabe macho män brukar ha råa ägg i smoothies men det är inte att rekommendera. Havregryn tillför ju lite proteiner. Jag kommer faktist inte på något bättre än så. Att käka protein pulver är ju inte att rekommendera främst för levern men det beror ju på vilken typ man använder.
Gainer och mjölk tillför ju ändå okej med protein jämfört med typ en klassisk fruktsmoothie eller liknande, men ja flytade protein är inte det lättaste att hitta
Citera
2015-06-04, 18:20
Medlem
Temporarias avatar
Vet inte hur solrosfrön blir i smoothies, men jag skulle testa det. Solrosfrön innehåller ca. 50% fett, ca. 20% kolhydrater, ca. 21% protein, och annat. Om det mals ordentligt, så kan det nog bli bra.
Citera
2015-06-04, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Temporaria
Vet inte hur solrosfrön blir i smoothies, men jag skulle testa det. Solrosfrön innehåller ca. 50% fett, ca. 20% kolhydrater, ca. 21% protein, och annat. Om det mals ordentligt, så kan det nog bli bra.
Inte jätte förtjust i massa bitar och sånt i smoothies men ska defentivt testa det, verkar ju allmänt vara något bra att äta mellan måltiderna, 600 kcal och 21 protein per 100 gram är rätt bra.
Citera
2015-06-04, 19:20
Medlem
qdqdqs avatar
Sluta och fjolla dig och ät det du behöver för att öka istället. Ingen ide att dricka en massa skit för att bara öka i fläsk vikt. Det tar tid att öka i muskelmassa inget som sker över natten, räkna flera år för att öka nog i muskelmassa för att det ska se bra ut. Det finns inget som heter jag kan inte, glöm allt sådant trams och käka! Spyr du så spyr du big deal ät mer efter det igen kroppen kommer att vänja sig, det är så man gör man tar kontroll över sig själv man försöker inte gå runt problemen.
Citera
2015-06-04, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qdqdq
Sluta och fjolla dig och ät det du behöver för att öka istället. Ingen ide att dricka en massa skit för att bara öka i fläsk vikt. Det tar tid att öka i muskelmassa inget som sker över natten, räkna flera år för att öka nog i muskelmassa för att det ska se bra ut. Det finns inget som heter jag kan inte, glöm allt sådant trams och käka! Spyr du så spyr du big deal ät mer efter det igen kroppen kommer att vänja sig, det är så man gör man tar kontroll över sig själv man försöker inte gå runt problemen.

Jag skulle helt ärligt också rekommendera att käka mer riktig mat, bra mat. Mycket kött och sedan kolhydrater. Inte socker dock försök äta lagad riktig mat. Helt ärligt skulle jag avråda dig från att ha glass i dina smoothies osv. Om du äter av hälso skäl dvs. Ät mycket av nyttiga saker. Fjolla lixom inte runt och käka godis och "tjejiga" hälsodrycker och rätter med mycket socker. För mer muskler ät mer protein inte socker (käka typ potatis istället då det är vitaminrikt) tomma kalorier är ju onödiga, i alla fall enligt mig.
Citera
2015-06-04, 19:39
Medlem
De i fyllda sakerna har ju mycket socker i sig och är söta. Hur smakar din blandning? Är den inte jävligt söt? Jag skulle nog kunna tänka mig det i alla fall. Skulle nog bli helt hyper av den

Citat:
Ursprungligen postat av eff1
Citera
2015-06-04, 20:02
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eff1
Tjena

Har nyligen börjat gymma igen för första gången på länge och vill verkligen försöka gå upp i vikt, ligger för närvarande på ca 66kg och 185cm så är ganska spinkig som ni kan förstå. Problemet när jag tränat tidigare är helt enkelt att jag inte ätit tillräckligt så har inte sett någon viktökning även om jag mått mycket bättre av att träna. Försöker käka så mycket mer som jag kan nu när jag börjat träna igen och tänkte kombinera det med rejäla smoothies/shakes eftersom det är så mycket lättare att dricka kalorier, speciellt när jag inte klarar av att käka några vidare stora portioner med vanlig mat.

Den här har jag precis börjat med vilket funkar riktigt bra och är ganska gott, skulle dock gärna vilja ha lite variation och eventuella tips på vad man kan ha i:
Totalt blir det väl runt 700-1000 kcal vilket är väldigt bra enligt mig då det är lätt att få i sig utöver vanliga maten man äter. Om ni har några förslag på förbättringar eller era bästa recept så uppskattas det!

Vad äter du till middag och lunch? färdiglagade köttbullar och makaroner? Få ordning på kosten innan du sitter och trycker 1000kcal shakes. Du behöver troligtvis 2500kcal HÖGST för att gå upp i vikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in