Det är inte många som har stött på honom på gatan och sagt "Alain! Alain! kan vi ta en selfie?!" därför man tar inte selfies med Alain Delon...
Framförallt är Alain Delon en fransk soldat. Vad han har gjort i livet är vad han har gjort på filmduken.
Jag har för mig att jag hörde en historia om att hans
jugoslaviska livvakt satt på hans fru.
Livvakten hittades sedan styckad i olika delar i
floden som rinner igenom Paris.
Otrohet är inte att leka med
Livvakten (Markovic) hade även publicerat samlagsbilder som sades föreställa politikern Georges Pompidous fru i samband med att Pompidou försökte sig på en kampanj för att bli Frankrikes president. Vid tidigare tillfällen hade andra människor blivit smygfotograferade när dom hade sex i några av dom många rummen i Markovics villa där han ställde till med många olika fester. Dessa bilder hade sedan använts för att utpressa dessa människor. Fotografierna på Pompidous fru var dock förfalskningar.
Min poäng är att även om Alain Delons mormor var från Korsika och han var mycket god vän med den fruktade korsikanska gangstern Marcantoni så fanns det många andra människor som kunde tänkas ha motiv till att ha ihjäl Markovic.
The health and wellbeing of French acting star Alain Delon is in the spotlight in France amid a bitter family feud between his three living children over the veteran star’s medical regime and control of his assets.
Jean-Cédric Gaux, public prosecutor in the Loire Valley town of Montargis, close to the village of Douchy where Delon resides in a 19th century chateau, announced last week that he had appointed an authorized doctor to assess the health of the 88-year-old actor.
The move came amid a deepening accession dispute between Delon’s children, spanning eldest son Anthony, by French model Francine Canovas, and daughter and son Anouchka and Alain-Fabien, by Dutch model and TV presenter Rosalie van Breemen.
Har inte tänkt på karln under flera år. Visste inte särskilt mycket om fransk film när jag var ung, inte ens sådana stora som denna filmstjärna var med i.
Hittade till honom via Nico, ja den Nico, vars son han bestämt hävdade att han inte var far till fast hela Frankrike hävdade motsatsen.
Alain Delon var en man av den äldre skolan. En sorts fransk Sean Connery, men snyggare och inte lika återhållsam kring hur en man och en kvinna ska vara. Vare sig på film eller privat.
Han gjorde förstås hur många fantastiska filmer som helst. Leoparden, Swimmingpool, Rocky och hans bröder, etc, etc.
Helt säkert kommer SVT Play och andra streamingtjänster att visa flera.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!