• 7
  • 8
2015-06-06, 13:40
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superiorr
Tack fr alla svar, men jag har faktiskt tackat nej till denna lgenheten, s efter mnga om och men, s har jag beslutat mig fr att investera i en bostadsrtt nu nr rntan r s lg, s jag tycker ju att det r ett gyllene tillflle Dremot har jag hittat en lgenhet fr 1 095 000 kr, och jag har bokat in mig p visning imorgon, tror ni att jag har rd med den? Jag mste ju sjlvklart ta ett blankoln p kontantinsatsen, men jag menar, kommer jag kunna leva med de utgifter som blir?

Nu vet jag inte hur stor den r men om vi sger att avgiften r p 1500kr och insats p 160.000 s blir mnadskostnaden (ink amortering p toppln) runt 3,600kr/mn (eller 3,200 efter avdrag).

Blankoln p 160.000 ver 12 r 1,500kr/mn (fre avdrag).

Totalt 5.100kr fre avdrag eller typ 4,5k efter. Hur skulle du inte kunna verleva p 12k efter boendekostnaderna? Bara du fr lnen s r resten lugnt.

Dremot r du i en lngt mer utsatt situation d du kommer ha 100% belning p bostaden.
Citera
2015-06-06, 14:10
Medlem
Det r ltt att gra ett schema nu men nr du mrker var typ toalettpapper, tvttmedel och kttfrs kostar kommer din budget att bli avsevrt mycket mindre.
Citera
2015-06-06, 14:33
Medlem
BaraSkitidags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenisJuice
Jaja, klart det gr. Man hade ju nskat sig mer ver, men gr gr det. Du har skert skaffat sambo om nn mnad.

knulla henne och gr henne p smllen fr du barnbidrag! D rcker pengarna bra, anamma det nya sveriges system...
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in