2015-06-03, 14:32
Medlem
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article20902539.ab

Som tidigare aviserats presenterar nu regeringen ett förslag om att alla kommuner ska tvingas ta emot flyktingar. Ylva Johansson säger att om kommuner klagar på att det inte finns några bostäder i kommunen "så är det bara att börja bygga". Lagförslaget kan tidigast komma i kraft den 1 juli 2016.

Vad tror vi om detta. Kommer förslaget någonsin att realiseras? Vad kommer konsekvenserna bli i så fall? Hur kommer Alliansen att reagera på detta? Hur kommer SD opinionssiffror att påverkas? I min egen kommun (med oerhört låg andel) fick SD 5% i valet 2014. Något säger mig en kraftig ökning om detta blir verklighet.
Citera
2015-06-03, 15:15
Medlem
rojass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article20902539.ab

Som tidigare aviserats presenterar nu regeringen ett förslag om att alla kommuner ska tvingas ta emot flyktingar. Ylva Johansson säger att om kommuner klagar på att det inte finns några bostäder i kommunen "så är det bara att börja bygga". Lagförslaget kan tidigast komma i kraft den 1 juli 2016.

Vad tror vi om detta. Kommer förslaget någonsin att realiseras? Vad kommer konsekvenserna bli i så fall? Hur kommer Alliansen att reagera på detta? Hur kommer SD opinionssiffror att påverkas? I min egen kommun (med oerhört låg andel) fick SD 5% i valet 2014. Något säger mig en kraftig ökning om detta blir verklighet.

Citat:
Hon fick frågan vad som ska hända med kommuner som säger att de inte har plats att ta emot nyanlända:

– De får bygga!
Resonerar hon likadant när det råder bostadsbrist för svenska ungdomar?
Att bygga kostar pengar,vilket innebär att de färdigbyggda bostäderna troligtvvis kommer att saluföras med en saftig prislapp.
Då nyanlända berikare påstår sig ha flytt hals över huvud och inte ens hunnit ta med sig ett ID-kort hemmifrån vilket gör det svårt att fastställa deras identitet så har de troligen inte heller tagit med sig sina livs besparingar,vilket antagligen innebär att det inte spelar någon roll hur många nybyggda bostadrätter det finns då de ändå inte har råd att köpa dem.

Vad häxan egentligen säger är:
"Bygg bostäder så köper kommunen dem för skattepengar och ger dem till de främmande ockupanterna,de svenska skattebetalarna som bekostat det hela bör inte räkna med att få ta del av kakan."
Citera
2015-06-03, 16:44
Medlem
Anders Lindberg gick omedelbart ut med en ledare i Aftonbladet med rubriken "Bra att kommuner tvingas välkomna flyktingar". När denne bindgalna psykopat tycker att något är bra vet man med automatik att det är motsatsen som gäller.
Citera
2015-06-03, 17:35
Medlem
"De får bygga!" är horans svar.

Vad jag vet har vi tusentals som är utan bostad och ungdomar som vill ha en bostad för att komma ut i vuxenlivet men man ska alltså bara bygga bostäder åt invandrare enligt horan?
Citera
2015-06-03, 17:49
Medlem
Ja vi ser ju vilken ljus framtid vi går mot, hurra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in