2015-06-02, 20:19
Medlem
AcidGherkins avatar
God afton kra medborgare & rkare.

Jag har nu fifflat ihop en liten id om hur man sparar tobak och gldjs av faktumet att jag kan dela med mig av detta till er mina vnner!

S min tanke var d att istllet fr att slnga ivg en fimp, sparar du den istllet. Den lilla tobaken i fimpen har du sedan i frvar istllet fr att slnga ivg den till det tomma intet. 5-10 fimpar brukar vara en hel cigarett av egen erfarenhet, d jag sysslat med detta ett litet tag.

Detta kan ju vara bra fr folk som lever med knappa ekonomiska marginaler, eller bara r allmnt snla!

Vad du vljer att gra med den verfldiga tobaken om du s vill rka den i pipa, ta den rektalt eller tugga det, det har ingen annan med att gra!

S hll er till topic och kom grna med fler ider om hur man kan spara pengar inom rkning. (S in i de djupa regnskogarnas dyrt nufrtiden.)

Ha det bra!
Citera
2015-06-02, 20:22
Medlem
Ska man vara riktigt snl s kan man ju plocka fimp frn marken?

Frstr inte riktigt varfr man skulle frvara 5-10 fimpar i en behllare fr att mecka ihop EN cigg?
Det kan ju inte vara vrt tiden, samt att det skulle vara mindre roligt att frklara fr en kollega?
Citera
2015-06-02, 20:23
Medlem
Ackesnacks avatar
Frmodligen bara lnsamt om du rullar dina egna cigaretter eller rker pipa.
Citera
2015-06-02, 20:24
Medlem
Ackesnacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regeringschefen
Ska man vara riktigt snl s kan man ju plocka fimp frn marken?

Frstr inte riktigt varfr man skulle frvara 5-10 fimpar i en behllare fr att mecka ihop EN cigg?
Det kan ju inte vara vrt tiden, samt att det skulle vara mindre roligt att frklara fr en kollega?
Uppenbarligen s sparar du inte fimpen. Du tmmer den p tobak i en behllare sen slnger du den t helvete. Efter ett tag s har du en hg tobak du kan "teranvnda".
Citera
2015-06-02, 20:34
Medlem
Det samlas massor av tjra och skit lngst ner i ciggen som smakar skit. Skulle aldrig kunna rka en hel cigg av den skiten.
Citera
2015-06-02, 22:27
Medlem
JussiBs avatar
Jag har gjort samma sak d och d nr det varit hrda tider ekonomiskt. Det smakar vl inte jttegott men det r bttre n att vara rksugen helt klart.
Jag gr samma sak nr jag rker joint.
Citera
2015-06-05, 10:32
Medlem
AcidGherkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooxan
Det samlas massor av tjra och skit lngst ner i ciggen som smakar skit. Skulle aldrig kunna rka en hel cigg av den skiten.

Citat:
Ursprungligen postat av JussiB
Jag har gjort samma sak d och d nr det varit hrda tider ekonomiskt. Det smakar vl inte jttegott men det r bttre n att vara rksugen helt klart.
Jag gr samma sak nr jag rker joint.
Det r samma tobak i hela ciggen.... Vart har ni ftt detta ifrn? Skrockfulla gifflar ^^
Citera
2015-06-05, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcidGherkin
Det r samma tobak i hela ciggen.... Vart har ni ftt detta ifrn? Skrockfulla gifflar ^^

Jag frmodar att de syftar p det faktum att rken frn tobaken i resten av cigaretten - som sker vid varje inhalation - kontaminerar tobaken i slutet av cigaretten, som sedan plockas ut och anvnds i en ny cigarett. Tobaken i slutet suger helt enkelt t sig av de gifter som framkallas vid rkning av cigaretten.

Allts r tobaken i den nya cigaretten mer rik p kolmonoxid och tjra n tobaken i en helt vanligt producerad cigarett. Dock kan man ocks anta att ven en hgre nikotinhalt finns i den hr kontaminerade tobaken, d nikotinet lr ansamlas p samma vis som kolmonoxiden och tjran gr. :-)
Citera
2015-06-09, 07:17
Medlem
AcidGherkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farenhigh
Jag frmodar att de syftar p det faktum att rken frn tobaken i resten av cigaretten - som sker vid varje inhalation - kontaminerar tobaken i slutet av cigaretten, som sedan plockas ut och anvnds i en ny cigarett. Tobaken i slutet suger helt enkelt t sig av de gifter som framkallas vid rkning av cigaretten.

Allts r tobaken i den nya cigaretten mer rik p kolmonoxid och tjra n tobaken i en helt vanligt producerad cigarett. Dock kan man ocks anta att ven en hgre nikotinhalt finns i den hr kontaminerade tobaken, d nikotinet lr ansamlas p samma vis som kolmonoxiden och tjran gr. :-)
Seen.

Kan inte vara en avsevrd skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in