2015-06-02, 11:53
Avslutad
Blir så trött och irriterad när jag ser gamla trådar avhandla något simpelt och kul, för att samla medlemmarna kring något roligt där man kan glömma livets små problem. Men nuförtiden så verkar man inte kunna starta mer lättsamma trådar innan någon horunge till moderator tar bort dem.

Varför skall det vara såhär? Vill ni att forumet skall vara tråkigare? Är planen att det skall bli mer formell och strikt?

Fy, i så fall. Humor är en underskattad ingrediens. Fortsätter dessa tråkigheter så hoppas jag Flashback går under.
Citera
2015-06-02, 12:08
Medlem
Tycker att Laidback är mycket bra för det du frågar efter. I andra forum på FB ska det råda en mer seriös stämning.
Citera
2015-06-02, 12:12
Medlem
kinesarsles avatar
Som ovanstående säger är det LB som är till för detta. Flashback är inte till för att vara roligt eller vara ett community. Det är till för att man ska kunna diskutera saker och ting på ett bra sätt. Varför hoppas du att Flashback går under? Är det inte bara att sluta använda det om det inte passar dig?
Citera
2015-06-02, 12:42
Medlem
franges avatar
Duger inte forumsdelen Humor för dig annars?
Citera
2015-06-02, 12:42
Medlem
Scraps avatar
Har du några konkreta exempel? Om man tittar tillbaka så försvann trådar rätt bra då också. Trams har la aldrig varit tillåtet?
Citera
2015-06-02, 12:44
Medlem
Kan inte annat än hålla med föregående. Finns en forumdel för detta, och även om det kan vara kul med lite oseriösa trådar någon gång hade det uppstått alldeles för många sådana trådar om de inte togs bort med varning från mods. Det blir inte alltför kul i längden.
Citera
2015-06-02, 13:09
Medlem
ChristianXs avatar
Om inte annat är det ju skitkul när du kallar oss för horungar...

Faktum är att du får vara hur rolig som helst sålänge det sker inom ramarna för regelverket som finns. Regelverket finns för att forumet dels ska följa svensk lag samt att det helt enkelt ska fungera.
Citera
2015-06-02, 13:29
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX

Faktum är att du får vara hur rolig som helst sålänge det sker inom ramarna för regelverket som finns. Regelverket finns för att forumet dels ska följa svensk lag samt att det helt enkelt ska fungera.
+1

I juridikforumet tillåts exempelvis väldigt många tramsiga och rent av att alla vet att det är lögn - frågor. OM de uppfyller kravet på att ha en juridisk frågeställning som går att diskutera, och att frågan inte har andra lämpliga trådar. Skulle så vara fallet är det självklart tillåtet att ställa sin fråga där.
Citera
2015-06-02, 13:35
Medlem
sickboy-teds avatar
Misstänker att du syftar på den här tråden TS

(FB) Tv-serier och tv-program man gärna dricker kaffe till!

Jag kan faktiskt bara hålla med. Tycker det var en bra trådstart och hade gärna bidragit till den. Förstår inte motiveringen till att den togs bort.
Jag förstår att moderatorerna slänger trådar som lika gärna kan passa in i en annan tråd eller som helt enkelt inte har något diskussionsunderlag. Men i detta fall verkar det bara som att moderatorn personligen tyckte det var en dålig tråd och slängde den.

Tråkigt.
Citera
2015-06-02, 13:52
Medlem
Emilyows avatar
Nej nej! Hoppas inte att Flashback går under
Några trådar måste ju tas bort, man kan ju inte spara alla, då skulle det bli jätte spammat och rörigt. Du kanske inte menade riktigt så som jag tänker men det finns ju alltid kategorin humor man kan ha kul i
Citera
2015-06-02, 13:57
Medlem
tystichattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sickboy-ted
Misstänker att du syftar på den här tråden TS

(FB) Tv-serier och tv-program man gärna dricker kaffe till!

Jag kan faktiskt bara hålla med. Tycker det var en bra trådstart och hade gärna bidragit till den. Förstår inte motiveringen till att den togs bort.
Jag förstår att moderatorerna slänger trådar som lika gärna kan passa in i en annan tråd eller som helt enkelt inte har något diskussionsunderlag. Men i detta fall verkar det bara som att moderatorn personligen tyckte det var en dålig tråd och slängde den.

Tråkigt.

Det står ju tydligt att tråden är felplacerad och att den skulle passa bättre i (FB) Alkohol och dryck
Jag kan ju känna att det är gränsfall om den ska vara där eller som ts postade den, i tvserier.

Dock håller jag med om att tråden hellre kunde ha flyttats, snarare än kastats.
Citera
2015-06-02, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX

Vad i helvete, svensk lag?
Är det därför det står flashback international inc first avenue new York?

Sedan kommer den godtyckliga "regeln" inget diskussionsunderlag. Fastän det diskuteras.

Sätter 100 kr på att någon eller flera moderatorer är från researchgruppen SVT DN och aftonhoran.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in