2015-06-02, 01:15
Medlem
kravitzzzs avatar
Vilken svensk artist anstränger sig mest live? Vilken spelning har ni gått på där ni verkligen känt att det var jävligt mycket skönare musik live än på platta? Brukar inte gå på spelningar, men letar lite efter någon som verkligen gör sig värd biljetten. Den senaste jag var på som var något ytterst speciellt var Håkan Hellström på Ullevi, fast det är ju ett väldigt speciellt expempel.

Enda kriterien är att dom är aktiva idag.
Citera
2015-06-02, 01:32
Medlem
Vet inte hur du ställer dig till dom på platta. Men Kent gör aldrig en dålig spelning.
Citera
2015-06-02, 01:36
Medlem
kravitzzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tha-rock
Vet inte hur du ställer dig till dom på platta. Men Kent gör aldrig en dålig spelning.
Som eskilstunabo tror jag att det är olagligt att säga något illa om Kent. Har dock aldrig sett dom live sedan 2005 då dom uppträdde på Parken Zoo. Minns inget av det. Nu ska allt vara så exklusivt så det är inte jättelätt att få biljetter.
Citera
2015-06-02, 01:46
Medlem
Hammerfall, Amon Amarth och Sabaton är alla trevliga liveband
Citera
2015-06-02, 01:53
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Royal Republic är starka live.
Citera
2015-06-02, 04:50
Medlem
ItWasJustifieds avatar
Visste att tråden skulle ha Håkan jävla Hellström i sig...Fyfan. Tråkigare skit får man fan leta länge efter.

Bo Kaspers Orkester är förbannat bra live.

Europe är ett annat band som också alltid levererar live.

Och Tomas Ledin. trots att jag inte lyssnar på han på fritiden så tycker jag att han alltid är grym live. En jäkla genuin energi har han.
Citera
2015-06-02, 07:15
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kravitzzz
Vilken svensk artist anstränger sig mest live? Vilken spelning har ni gått på där ni verkligen känt att det var jävligt mycket skönare musik live än på platta? Brukar inte gå på spelningar, men letar lite efter någon som verkligen gör sig värd biljetten. Den senaste jag var på som var något ytterst speciellt var Håkan Hellström på Ullevi, fast det är ju ett väldigt speciellt expempel.

Enda kriterien är att dom är aktiva idag.

Bob Hund hade i alla fall bra drag. (då)

Tycker fortfarande att Thåström levererar. Se honom om du får möjlighet.
Citera
2015-06-02, 08:36
Medlem
Queen-Obscences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-Type
Hammerfall

Lustigt för det var just när jag som dem live för ett 7-8 sedan som jag blev så uttråkad att jag slutade lyssna på dem.

Candlemass är grymma live har turen att ha sett dem två gånger med original sångaren (tyvärr inte med Messiah Marcolin dock), Amon Amarth är också grymma live. Har inte sett så många svenska band/artister under tiden jag varit metalskalle utom via jobbet då och har inte varit superimpad direkt även om det rör sig om väldigt kända artister.
Citera
2015-06-02, 11:16
Medlem
T.T.S.Ss avatar
Thåström gör sällan en dålig spelning!
Citera
2015-06-02, 22:37
Medlem
Fairbankss avatar
Minilogue helt klart
Citera
2015-06-02, 22:39
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItWasJustified
Visste att tråden skulle ha Håkan jävla Hellström i sig...Fyfan. Tråkigare skit får man fan leta länge efter.

Bo Kaspers Orkester är förbannat bra live.

Europe är ett annat band som också alltid levererar live.

Och Tomas Ledin. trots att jag inte lyssnar på han på fritiden så tycker jag att han alltid är grym live. En jäkla genuin energi har han.

Har svårt att ta ditt inlägg på allvar när du först sågar Håkan Hellström och sedan går vidare med att hylla Tomas Ledin?

Som redan nämnts så är Thåström ett säkert kort när det kommer till livespelningar.
Citera
2015-06-02, 22:44
Medlem
Big Bosss avatar
Amon Amarth, Sabaton och kent.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto