2015-06-01, 15:23
Medlem
I dagens samhälle så pratar vi om nazister och Hitler som djävulen själv men när jag läser Historian så får jag intrycket av anledningen till att det blev som det blev har en annan uppkomst.

Efter andra världskrigets slut skrivs Versaillesfreden som mer eller mindre gör hela Tyskland till slavar med odrägliga villkor, oändliga skulder, skulden för kriget, ge upp stora bitar land osv, alltså ett avskyvärt fredsfördrag som endast förnedrade Tyskland.

Omständigheterna är bedrövliga i Tyskland och fram kommer en man som Hitler, folket är desperata och han lovar dom guld, inte särskilt svårt att övertyga dessa desperata själar som måste dra lass med pengar för att köpa bröd då deras valuta är så förstörd.

Med allt detta i åtanke, var inte detta bäddat för att en människa som Hitler skulle uppstå? Om inte Frankrike och Storbritannien hade förnedrat Tyskland i Versailles fördraget och gett dem en omänsklig situation hade verkligen Hitler då haft chansen att komma fram?

Min åsikt är bestämd att man tvingade det tyska folket till desperation och på så vis tvingade fram en "Hitler" och hade det inte varit han hade det varit någon annan för det tyska folket var argare än djävulen själv.

När jag reflekterar över detta så får jag också en känsla av att vi just nu är på väg åt samma håll i Sverige, man hånar dom som värnar om vårat land som rasister och vi blir argare och argare av median som anknyter alla av en realistisk syn som idioter som röstar på SD. Vi tvingas läsa alla våra "solidariska medmänniskor" hatinlägg om alla som röstar på partiet som ensamt driver den viktigaste frågan.
Vi har en regering som totalignorerar 13 % av folket som vid detta laget närmar sig 20 %, istället för att faktiskt undra varför avfärdar man dessa också som nationalistiska idioter.
Det är ingen kul verklighet och vi blir som sagt argare och argare, något kommer hända inom dom 10 närmaste åren sen är ju frågan huruvida saken kommer eskalera och utspela sig.

1, Kommer vi se ett inbördeskrig?

2, Kommer det ske politisk, sverigedemokraterna tar makten och rensar upp?

3, Är det dags att packa väskorna?

4, Är jag en idiot som har denna åsikten?

5, Kommer vi enas och leva sida med sida med våra kära kollegor från islam? Historien visar att det är omöjligt men kommer vi lyckas ändå?

Hade varit kul att höra era åsikter om huruvida våran framtid ser ut.
Jag undrar också hur ni tror SD skulle axla rollen som regering om man bortser från deras invandringspolitik.

tack på förhand!
Citera
2015-06-01, 15:32
Medlem
Lindstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Broilarn
I dagens samhälle så pratar vi om nazister och Hitler som djävulen själv men när jag läser Historian så får jag intrycket av anledningen till att det blev som det blev har en annan uppkomst.

Efter andra världskrigets slut skrivs Versaillesfreden som mer eller mindre gör hela Tyskland till slavar med odrägliga villkor, oändliga skulder, skulden för kriget, ge upp stora bitar land osv, alltså ett avskyvärt fredsfördrag som endast förnedrade Tyskland.

Omständigheterna är bedrövliga i Tyskland och fram kommer en man som Hitler, folket är desperata och han lovar dom guld, inte särskilt svårt att övertyga dessa desperata själar som måste dra lass med pengar för att köpa bröd då deras valuta är så förstörd.

Med allt detta i åtanke, var inte detta bäddat för att en människa som Hitler skulle uppstå? Om inte Frankrike och Storbritannien hade förnedrat Tyskland i Versailles fördraget och gett dem en omänsklig situation hade verkligen Hitler då haft chansen att komma fram?

Min åsikt är bestämd att man tvingade det tyska folket till desperation och på så vis tvingade fram en "Hitler" och hade det inte varit han hade det varit någon annan för det tyska folket var argare än djävulen själv.

När jag reflekterar över detta så får jag också en känsla av att vi just nu är på väg åt samma håll i Sverige, man hånar dom som värnar om vårat land som rasister och vi blir argare och argare av median som anknyter alla av en realistisk syn som idioter som röstar på SD. Vi tvingas läsa alla våra "solidariska medmänniskor" hatinlägg om alla som röstar på partiet som ensamt driver den viktigaste frågan.
Vi har en regering som totalignorerar 13 % av folket som vid detta laget närmar sig 20 %, istället för att faktiskt undra varför avfärdar man dessa också som nationalistiska idioter.
Det är ingen kul verklighet och vi blir som sagt argare och argare, något kommer hända inom dom 10 närmaste åren sen är ju frågan huruvida saken kommer eskalera och utspela sig.

1, Kommer vi se ett inbördeskrig?

2, Kommer det ske politisk, sverigedemokraterna tar makten och rensar upp?

3, Är det dags att packa väskorna?

4, Är jag en idiot som har denna åsikten?

5, Kommer vi enas och leva sida med sida med våra kära kollegor från islam? Historien visar att det är omöjligt men kommer vi lyckas ändå?

Hade varit kul att höra era åsikter om huruvida våran framtid ser ut.
Jag undrar också hur ni tror SD skulle axla rollen som regering om man bortser från deras invandringspolitik.

tack på förhand!

1: Nej vi kommer inte se ett inbördeskrig. Vilka svenska män menar du ska kriga? Kan med gott samvete påstå att de flesta främlingsfientliga kommer lägga svansen mellan bena och ta första flyget utomlands om de inser att deras liv på något sätt svävar i fara. Det är resultatet av fred i så många år som vi haft. Tyvärr!

2: Sverigedemokraterna kan inte ta makten på ett bra tag framöver. Fortsätter de andra partierna blunda för invandringsfrågorna och istället släpper in hundratusentals så kommer de i sin tur att rösta på just dem. Deras blivande anhängare.

3: Packa väskorna? Där får du bekräftat själv punkt 1.

4: Nej du är ingen idiot.

5: Islam är bakåtsträvande, och grovt efterblivet. Finns såklart muslimer som har en annan syn på islam än det som förespråkas, dessa borde vara förebilder för alla muslimer. Enda möjligheten jag ser är utbildning, när väl muslimska kvinnor insett vilket förtryck de lever i kommer det ske en stor reform med nya ideer på vad islam är, likt den som skedde för kristendomen. Utbildning är den rätta vägen för att hjälpa dessa stackare!
Citera
2015-06-01, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindsten
1: Nej vi kommer inte se ett inbördeskrig. Vilka svenska män menar du ska kriga? Kan med gott samvete påstå att de flesta främlingsfientliga kommer lägga svansen mellan bena och ta första flyget utomlands om de inser att deras liv på något sätt svävar i fara. Det är resultatet av fred i så många år som vi haft. Tyvärr!

Vi är inte några jävla romer. Endast rika kommer att dra då de har råd att göra så, men kommer fortfarande att ha en plats i Sverige att återvända till då de finner läge till det.
Citera
2015-06-02, 01:14
Medlem
rojass avatar
1. Nej,de som hoppas på inbördeskrig eller statskollaps lär bli besvikna.
Staten/centralmakten kommer aldrig att kollapsa likt den gjort i t.ex Somalia,utan istället kommer saker och ting att gradvis bli sämre och sämre,men eftersom försämringen går tillräckligt långsamt så kommer den foglige svensken att hinna vänja och förlika sig med den ena försämringen inann den andra kommer.
Fler "Utanförskapsområden",fler etniska enlaver och segregation,fortsatt sjunkade skolresultat,mindre tillit till mydigheterna och medborgarna sinsemellan samt högres katter och sämre välfärd då tillgängliga resurser omdirigeras för att fortsätta finanisera den "humanitära stormaktens" mångkulturella folkutbytesprojekt.

2.SD kommer aldrig att "ta makten" såvida de inte får 51%,vilket aldrig kommer ske.
Däremot så är det möjligt att de andra partiterna kommer anpassa sin politik till SD:s utan att medge att SD haft rätt i migrationsfrågan,som t.ex Alliansen börjat göra genom förslag om TUT.

3.Ja,eller i varje fall seriöst planera för en framtid i ett annat land.

4.Nej

5.Berikarna behöver svenne men inte vice versa,det liger således i deras egenintresse att inte vara alltför stökiga,även om sporadiska förortsupplopp och gängvåldtäkter är att räkna med.
Senast redigerad av rojas 2015-06-02 kl. 01:17.
Citera
2015-06-02, 01:24
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Med allt detta i åtanke, var inte detta bäddat för att en människa som Hitler skulle uppstå?
Jag stöder uppfattningen om det finns historiska nödvändigheter, i den meningen att det är stora krafter i omlopp och att historien inte styrs av slumpen. Detaljer kan däremot styras av slumpen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Historical_materialism

Citat:
Om inte Frankrike och Storbritannien hade förnedrat Tyskland i Versailles fördraget och gett dem en omänsklig situation hade verkligen Hitler då haft chansen att komma fram?
Jag tror att det finns djupare orsaker. Det var inte första gången länderna förnedrade varandra.
Citera
2015-06-02, 01:31
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Andra?

Vidare, förnedrande fredsfördrag är regel, inte undantag. Hur tror du det kändes att ge upp Finland till ryssen? Hitler blev inte framtvingad, han spelade skickligt men i slutänden kuppade han till sig makten. Väl där såg han till att undanröja all form av opposition. Pang, bom, krig.
Citera
2015-06-02, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Andra?

Vidare, förnedrande fredsfördrag är regel, inte undantag. Hur tror du det kändes att ge upp Finland till ryssen? Hitler blev inte framtvingad, han spelade skickligt men i slutänden kuppade han till sig makten. Väl där såg han till att undanröja all form av opposition. Pang, bom, krig.

Ett skrivfel, ursäktar mig.
Det låter tyvärr som att du har dålig koll på vad fredfördraget innehöll och proportionerligt inte kan jämnföra en likvärdig händelse.
Förlora mark var nog det minsta bekymret för det då krigshärjade Tyskland.
Håller dock med om att han var skicklig
Citera
2015-06-02, 05:49
Bannlyst
Hitler var inte ond, det kommunisterna som hetsade fram Hitler. Hitler hade lösningar på hur man gjorde sej av med skräpmänniskor, människor som var till besvär för det Tyska samhället. Tyvärr lyckades man inte utrota kommunismen.

Det bästa som kan hända Sverige är att man kommer till sjukdomsinsikt, och stoppa den här fruktansvärda massinvandringen. Lösningen att få tillbaka det Sverige vi en gång hade, är att starta olika program där man hjälper MENA / Afrikaner / Öststatare att självdeportera sej själv.

Man gör lite ändringar i socialförsäkringssystemet, att inga bidrag kan betalas förrän man har levt och betalt skatt i Sverige i 20 år.

Begår man minsta lilla brott, så förlora familjen alla chanser att få stanna i Sverige.

Man inför en ansökningsavgift på 500.000:- per familjer medlem plus att man måste hemlandets säkerhetstjänst vitsord om att man är ok som medborgare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in