2015-06-01, 15:08
Medlem
Är det någon som har erfarenhet av Nordea bank. Bra eller dåligt
Citera
2015-06-01, 15:59
Medlem
Är väl som dom flesta andra banker. Jag använder dom. Vad är det som du undrar om? Det går att betala sina räkn ingar på deras sida. Deras mobilbank funkar bra. Inga problem att använda Swisch. Inga problem att köpa fonder även om jag gått över till avanza just på den delen.
Citera
2015-06-01, 16:35
Medlem
Queen-Obscences avatar
Tycker att det fungerat bra med Nordea den enda nackdelen jag sett är att alla bankkontor inte hanterar kontanter och det har varit problematiskt när man ska göra insättningar.
Citera
2015-06-01, 19:01
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuwlk
Är det någon som har erfarenhet av Nordea bank. Bra eller dåligt
Usel bank med höga och förlegade avgifter, haft många problem genom åren med dubbla dragningar, internetbank och hemsida som ligger nere och problem med korten m.m.

Kan rekommendera Handelsbanken som har kontanthantering och bra kostnadsfri internetbank samt Frikort Maestro utan kostnad, har också Forex Bank med riktigt VISA kostnadsfritt.
Citera
2015-06-04, 22:37
Medlem
Jag är missnöjd och ska byta till handelsbanken pga att de har kontanthanteringen kvar i mina hemtrakter och några andra småsaker jag ogillar. Men jag är väldigt nöjd med de på mitt lokala kontor måste jag säga, mycket hjälpsamma och trevliga. När man ringer till kundservice så har jag däremot några dåliga erfarenheter. Nordea i Norge har kommit in i min svarta bok dock, där har kundservice rent av varit otrevlig emot mig flera gånger.

Det som ändå tar priset är att jag har mina aktier där, och att jag forfarande har det skäms jag lite över. Jag brukar uppmana folk att inte använda Nordea som bank, men gör det själv konstigt nog... Men det blir förhoppningsvis handelsbanken innan sommaren är slut.
Citera
2015-06-04, 23:08
Medlem
Nordea är den sämsta banken ever, helt klart är det så. Dryga och otrevliga, och därtill oprofessionella. Skulle sätta in pengar en gång till ett konto i en annan bank. Den gamla surkärringen fräste att "gå till den banken och gör det då". Som jämförelse kan man på den lokala banken enkelt gå in och sätta in till andra banker...
Senast idag så ringde jag till kundservice, "förväntad kötid 19 minuter", det blev en bra bit över 40! Inte får man veta vilken tur man har eller bli uppringd.
Detta är alltså bara ett axplock av ett otal händelser.
Citera
2015-06-04, 23:39
Medlem
Kom precis på mera skit om Nordea nu, en kompis skulle få vänta i tre veckor innan han skulle kunna ta ut runt 100 000 kr. Det tycker jag är skrämmande dåligt. Då förde han över det til sitt konto pål handelsbanken och då tog det bara några dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in