Citat:
Ursprungligen postat av
internetkrigarN
Hur ska du bevisa att dom har åkt ner för att stötta IS och inte bara hälsat på släkt i området eller på solsemester för den delen? Det är den rättssäkerheten jag pratar om, att någon är muslim och har åkt till Syrien/Irak/Kurdistan är inte bevis för nån har begått krigsbrott/brott mot mänskliga rättigheter eller dylikt. Det är inte så lätt som det låter om man tänker längre än lite känslomässiga uttalanden om vedergällning eller liknande.
Man får helt enkelt inte åka ner och hälsa på längre, simpelt. Du kan helt enkelt inte använda samma mesiga rättssystem och applicera det på självmordsbombare som tror de kommer till paradiset när de dör, och att de gör världen en tjänst när de dödar alla hädare.
Snarare du som är känslomässig. Jag försöker bara förhindra att de sprider sig mer i vårat samhälle och/eller dödar fler människor. Vi får helt enkelt behandla dom som insekter och utrota problemet.
Snarare känsloladdat att börja böla om hur synd det är om dom.
SÄPO har god koll på vilka som är IS sympatisörer och inte. Det är inte svårt att skilja en kurd från en IS sympatisör.
Citat:
Ursprungligen postat av
Creatur
Det är tråkigt att du har samma syn på lag och rätt som IS. Sharia tror jag det kallas på deras språk. På vårt heter det fascism.
Och vi får helt enkelt spela efter deras spelregler eller dö, tyvärr. Vårat rättssystem är utformat i takt med att samhället blivit sekulariserat, det är inte anpassat efter en stenåldersreligion som har ett världsomspännande kalifat som mål.