Grannarna anade inget. Upplevde familjen som skötsam och området som lugnt.
http://www.vk.se/plus/1462024/granna...rhort-tragiskt
Citat:
Den misstänkte 30-årige mannen, som inte är pappa till barnet, anhölls i ett tidigt skede misstänkt för mordförsök, misshandel och skadegörelse. Tingsrätten har utsett en advokat att försvara honom under rättsprocessen, men hans inställning till de misstänkta brotten är i nuläget oklara.
Flera av de boende i närområdet är bestörta över den påstådda händelsen.
– Det är bara så oerhört tragiskt. Jag fattar ingenting, säger en man.
Han såg hur en polisbil kom till det aktuella huset på natten och blev nyfiken på vad som hade hänt.
– De verkar skötsamma, de som bor där. Min första tanke var att det kanske var någon som hade kastat något mot fastigheten eller liknande. Jag kunde aldrig tro att det skulle kunna handla om något sådant här, säger han.
En annan person i närområdet är lika förvånad över mordförsöket.
– Det är alltid otroligt lugnt här.
Citat:
En brottsplatsundersökning har gjorts, berörda personer har förhörts och nu väntar en mängd andra utredningsåtgärder, enligt Michael Rystedt, förundersökningsledare vid polisen i Umeå.
– Det handlar bland annat om ett förhör med mamman och det drabbade barnet, säger han.
Även den misstänkte mannen kommer att förhöras snart igen, sannolikt under tisdagen. Senast på onsdag måste åklagare ta ställning till om han ska begäras häktad eller försättas på fri fot.