• 4
  • 5
2015-05-31, 22:04
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Jag köper aldrig söviss utan gör den själv. Jag bor i Småland förstår du!

Alltså så har du inte en djävla aning om vad du påstår, hävdar och vill göra gällande i denna tråd angående Alfa.

Perfekt! Ännu en tom tunna som skramlar mest i biltrådarna.
Citera
2015-05-31, 22:07
Medlem
Woooqes avatar
kom på en till grej. när skulle ni säga att bilen har gått för många mil för att köpas? är 20 000 mil mycket generellt?
Citera
2015-05-31, 22:09
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woooqe
ja givetvis är det s40! nackdelen efter att ha tittat lite på blocket är att 80% av bilarna har 140 hk motorn. helst hade jag velat ha 170hk eller mer men det är väl en sån bil där det hela tiden kommer upp nya eftersom det är en hyfsat ny volvo?

140hk är inte så dåligt egentligen. Rätt lagom mellan styrka och kostnad skulle jag säga.

Angående annonserna. När man har bestämt sig för vad för bil man ska köpa. Sitt och håll järnkoll på blocket och när det dyker upp till rätt pris drar du fort som fan och provkör -> köper. Nu ser du ju bara dom som inte blivit sålda än liksom. Jag köpte min 1h30min efter att den lades ut

Citat:
kom på en till grej. när skulle ni säga att bilen har gått för många mil för att köpas? är 20 000 mil mycket generellt?

Alla vill ha en bil som är så ny och fräsch som möjligt. Miltalen kan ta emot men det är absolut ingen sanning i det där påståendet.

En bil som långpendlas med, som bara ligger och susar på motorvägen slits ju knappt alls trotts sina mil medan en som används för korta körningar av en ung förare i staden slits mer trotts sina färre mil.

Tvärtom kan du göra ett klipp på bilar med många mil då priset är lägre.
Citera
2015-05-31, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Alltså så har du inte en djävla aning om vad du påstår, hävdar och vill göra gällande i denna tråd angående Alfa.

Perfekt! Ännu en tom tunna som skramlar mest i biltrådarna.
Tvärtom. Jag har förmodligen mer erfarenhet av bilar än du som har mer pengar än förstånd.
Citera
2015-05-31, 22:10
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:

Ja, för dina pengar så skall du definitivt finna en bil under 10 000 mil, hur du än vrider och vänder på arslet så sliter körda mil mer på en bil än icke körda mil.
Försök finna en bil som inte enbart gått kallstarter och 5 kilometer enkel resa varje dag i S-holm.

20 000 kan vara mycket med skit som poppar upp, det är ACC-dags, bromsar osv, osv som kan behöva en stor översyn och då blir det dyrt.
Citera
2015-05-31, 22:18
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Tvärtom. Jag har förmodligen mer erfarenhet av bilar än du som har mer pengar än förstånd.

Tveksamt, rev isär en Volvo 140 i atomer både automaten, motor och allt mekaniskt i min ungdom.
Under min fattiga ungdom så lagade jag allt ifrån elfel till bromsar på mina bilar och gjorde även service på dem.
Idag har jag råd att köpa skiten så jag vet vad det kostar när man betalar för det.

Idag har jag så pass bra med pengar så jag kan låta proffsen få fixa finbilarna men jag "stökar" med min Alfa själv bara för sakens skull och i utbildningssyfte för sönerna.
De skall fanimig kunna byta olja, tändstift, luftfilter, glykol och bromsar bara för att en man skall kunna göra det
En riktig man kan byta bromsar och hantera verktyg samt arbeta problemlösande med gamla bilar.

Till TS, en ny bil är svårservad men tämligen tillförlitlig. En gammal bil kan vara enklare mekaniskt att fatta men har man inte det i "blodet" eller bra hjälp så skall man skita i att byta bromsar eller tändstift själv.

Lycka till TS!
Citera
2015-05-31, 22:18
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Det kan vara personligt också. De tittar nämligen på skadefrekvensen. Som sagt, jag har inte anmält en skada sen 2003.

Min senaste anmälda skada var någon gång på 90-talet.
Citera
2015-06-01, 01:12
Medlem
IceEyess avatar
Audis standardbilar är väl generellt inte särskilt synonyma med sprudlande körglädje, och pålitligheten har även visat besitta en del brister.

BMW 1-serien kanske kan vara ett alternativ såvida du inte är i strikt behov av lastutrymme? Körglad, tillförlitlig och humana driftkostnader.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in