2015-06-08, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammi73
Omöjligt då dom börjar betala ut imorgon

Jo, men nu lämnade jag in blankett SKV 4318, vilket blev godkänd
Citera
2015-06-08, 08:33
Medlem
Någon som fått än?
Citera
2015-06-08, 08:56
Medlem
Har ej fått något!

Har man deklarerat i tid med mobil/elektronisk ska man ha fått dem senaste 12 juni, alltså på Torsdag!

Jag har medvetet shoppat/levt över min kapacitet i början av juni månad så är i stort behov av att få pengarna denna veckan annars blir det kaos
Senast redigerad av The Stranger 2015-06-08 kl. 08:58.
Citera
2015-06-08, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Jo, men nu lämnade jag in blankett SKV 4318, vilket blev godkänd
Då har du fått dom i april i så fall
Citera
2015-06-08, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Stranger
Har ej fått något!

Har man deklarerat i tid med mobil/elektronisk ska man ha fått dem senaste 12 juni, alltså på Torsdag!

Jag har medvetet shoppat/levt över min kapacitet i början av juni månad så är i stort behov av att få pengarna denna veckan annars blir det kaos

12 juni är på fredag
Citera
2015-06-08, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12
Förmodligen så börjar utbetalningarna imorgon. Så har det varit dom senaste åren iaf.

Utb är gjorda från skatteverket I helgen enligt deras fb sida nu hänger det på bankerna
Citera
2015-06-08, 10:20
Medlem
Citat:
12 juni är på fredag

Stämmer bra!

Innan helgen ska man ha dem då Jag har 312 kr på mitt konto nu
Citera
2015-06-08, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Stranger
Stämmer bra!

Innan helgen ska man ha dem då Jag har 312 kr på mitt konto nu

Alltid kul med extra pengar . själv överlever jag nog nog med 7869 kr på mitt konto o 16745 kr på mannens men det är kul att se att det kommer in totalt över 60000 kr till i veckan
Citera
2015-06-08, 10:50
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Alltid kul med extra pengar . själv överlever jag nog nog med 7869 kr på mitt konto o 16745 kr på mannens men det är kul att se att det kommer in totalt över 60000 kr till i veckan

Jag hade snarare blivit irriterad över att ha lånat ut 60k till staten, utan att få tillbaka något. Dom pengarna hade jag kunnat gjort något bättre för än att låna ut dom för inget.
Citera
2015-06-08, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
Jag hade snarare blivit irriterad över att ha lånat ut 60k till staten, utan att få tillbaka något. Dom pengarna hade jag kunnat gjort något bättre för än att låna ut dom för inget.

Inte alls . Massa avdrag denna gång o svårt att jämka så man inte går minus när man inte vet hur mycket det blir . Hellre 67000 kr till baka till mig o gubben än att få några tusen mera i månaden o riskera att åka på restskatt
Citera
2015-06-08, 11:03
Medlem
Citat:
Inte alls . Massa avdrag denna gång o svårt att jämka så man inte går minus när man inte vet hur mycket det blir . Hellre 67000 kr till baka till mig o gubben än att få några tusen mera i månaden o riskera att åka på restskatt
Håller med dig helt och hållet. Jag tycker också det är trevligare att få ut en större klumpsumma än att ha någon tusenlapp eller två mer i månaden och riskera restskatt.
Citera
2015-06-08, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk

Man får ju tillbaka pengarna man "lånat ut" till staten?

Är man dålig på att spara pengar privat och brukar nalla av sparkontot så är "skattesparande" ett bra sätt och spara pengar på. Man ser aldrig pengarna på kontot så känslan blir ju att man får cash när man får tillbaka.

Kan ju bara tala för mig själv, hade jag fått pengarna varje månad istället så hade de säkert gjorts åt på massa strunt som jag inte kommit ihåg nu! Nu får man 20 000 i en klumpsumma istället! Dessutom är det gött och få innan sommaren så man kan göra något kul på semestern för dem!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in