Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-30, 20:46
  #1
Medlem
mmmoookkks avatar
Så fort jag försöker uppdatera/installera ett program så får jag upp ett felmeddelande. Ta nu t.ex... försökte uppdatera Evernote men får upp ett meddelande som säger att disken är full (NEJ! Den är allt annat än full. har massvis av utrymme). Eller Skype... den säger samma sak där.

Har ett par Windows Updates som behöver uppdateras också men den fastnar så fort den kommit till update 3 av 5. Då kan den stå flera dygn utan att uppdateras.

Jag undrar ifall detta hänger ihop och ifall det är fel i mitt register någonstans?

Har du några idéer på hur jag blir kvitt det här bekymret och lyckas installera Skype, uppdatera Evernote och gå vidare med mitt liv? :-)
Citera
2015-05-30, 21:13
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Operativsystem?
Citera
2015-05-31, 16:07
  #3
Medlem
mmmoookkks avatar
Oj, det glömde jag nämna.

Win 7, 64 bit.

16gb ram, 128gb SSD, 1TB hdd, i7 3,4ghz...

Vet ej om det hör ihop men har också på min 1TB disk en massa mappar bestående av en hel drös tecken... T.ex: 8ed63e77e873e1d266aa5bf7021057

Räknar till åtminstone 19 st.

Kan det vara virus?
Citera
2015-05-31, 17:03
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tror dock inte att det behöver vara något infekterat. Detta brukar komma efteråt och har med Windows Update att göra.

Kör en Diskrensning via administratörpanelen. Kör där en rensning som avser systemfiler. Startar sedan om datorn och testa igen med Windows Update.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback