2015-07-27, 23:05
Medlem
Bbobis avatar
Ni blir inte oroliga över att dom redan konkat en gång?

Nu har dom mer erfarenhet och nya pengar men vad är bättre nu än sist? Jag kan iof tänkte mig att utvecklingen inom detta område har drastiskt förändrats på dom få åren.

Detta frågar jag av nyfikenhet. Tänkte köpa in mig förra veckan men avaktade. Såklart surt nu. Då börjar jag istället undra om det fortfarande är det.

Det är onekligen framtiden men frågan är väl om det är HYCO som kommer leda den.
Citera
2015-07-28, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Ni blir inte oroliga över att dom redan konkat en gång?

Nu har dom mer erfarenhet och nya pengar men vad är bättre nu än sist? Jag kan iof tänkte mig att utvecklingen inom detta område har drastiskt förändrats på dom få åren.

Detta frågar jag av nyfikenhet. Tänkte köpa in mig förra veckan men avaktade. Såklart surt nu. Då börjar jag istället undra om det fortfarande är det.

Det är onekligen framtiden men frågan är väl om det är HYCO som kommer leda den.

Sannolikheten för att de lyckas leda den är som vanligt väldigt liten då konkurrensen är stor och mycket redan är diskonterat i kursen. Såna här små företag brukar inte ha någon chans mot jättarna.
Citera
2015-07-28, 07:12
Medlem
Valfrids avatar
Redan i år räknar jag efter att ha sett presentationen av Vd hos aktiespararna med absolut minst en dubblad orderingång och en omsättning kring 150 miljoner kronor. Det är ungefär vad börsvärdet ligger på just nu!

Med extrem tillväxt av antalet elbussar världen över och starka politiska drivkrafter ex iom nya Eu-regler och statliga subventioner kan detta bli en riktig trendaktie som får höga P/e-tal.

Ser väldigt liten nedsida i aktien under hösten men självklart kan det komma rekyler då aktien stigt kraftigt på kort tid, dock tror jag att rekylerna blir likt dom vi sett dvs små och nästan obefintliga. Detta tills vi når en mera rimlig värdering av bolaget som jag anser ligger mellan 200-300 miljoner kr i dagsläget. Det lär som sagt komma nya storordrar ganska snart så jag köper på eventuella dippar och väntar!

Väldigt bra Risk/Reward i detta case!
Senast redigerad av Valfrid 2015-07-28 kl. 07:15.
Citera
2015-07-28, 07:23
Medlem
Köpte på mig nära 5000 aktier under gårdagsmorgonen för 15,30. Fick iväg 70% för 17,50 senare på dagen. Resterande ner till 375 aktier för 16,80 under eftermiddagen.

Vågar man ge sig in i leken idag igen?
Citera
2015-07-28, 08:21
Medlem
Valfrids avatar
Grattis till vinsten! Kortsiktigt kan det ju gå hur som helst men som sagt så tror jag att aktien ska upp högre och det kan gå väldigt fort om det vill sig!

Personligen anser jag att det finns bättre aktier för trading.

Phase Holographic fick igår en teknisk köpsignal. Kan vara värt att titta på!
Citera
2015-07-28, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valfrid
Grattis till vinsten! Kortsiktigt kan det ju gå hur som helst men som sagt så tror jag att aktien ska upp högre och det kan gå väldigt fort om det vill sig!

Personligen anser jag att det finns bättre aktier för trading.

Phase Holographic fick igår en teknisk köpsignal. Kan vara värt att titta på!

Ska kanske prova den idag då.

Tack
Citera
2015-07-28, 08:53
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detsvartafaret1111
Köpte på mig nära 5000 aktier under gårdagsmorgonen för 15,30. Fick iväg 70% för 17,50 senare på dagen. Resterande ner till 375 aktier för 16,80 under eftermiddagen.

Vågar man ge sig in i leken idag igen?

Aktier med större omsättning lämpar sig oftast mycket bättre för trading, men fördelen med småttingarna är givetvis möjligheten att små volymer kan ge väldigt stora procentuella uppgångar.
Citera
2015-07-28, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Aktier med större omsättning lämpar sig oftast mycket bättre för trading, men fördelen med småttingarna är givetvis möjligheten att små volymer kan ge väldigt stora procentuella uppgångar.

Helt ärligt är jag helt oinsatt och var uttråkad. Läste bara ett tips och körde på, hade som mål att sälja av så fort dom gått upp lite. Det var ju rätt kul.
Citera
2015-07-28, 09:55
Medlem
massepojkens avatar
2011 inledde Hybricon samtal med Ikea.
http://www.folkbladet.nu/271065/ikeas-bussiga-kompis

"Alla vill vara kompis med Ikea som betraktas som ett av världens starkaste varumärken.
Lilla Hybricon, som utvecklar elbussar och i Umeå, är det.
Bland annat var det just Hybricon som med sin elbuss fick den äran att skjutsa ut apanaget med Umeås politiker och Ikeas företrädare när planerna på Entré syd offentliggjordes för drygt en månad sedan."

Vidare ser man gärna från Ikeahåll att kollektiva transporter till deras varuhus sker på ett miljövänligt sätt.

-Idag 2015, dvs 4 år senare har inget hänt. Absolut ingenting. Hybricon säger att man fört samtal med Ikea vilket låter väldigt bra. Men det är ju bara tomt snack.

-Den 29-30 maj 2015 genomför Västmanlands Lokaltrafik(VL) tillsammans med Ikea och Mälarenergi en "elbussdag" på prov.

Denna länk innehåller en bild på ellbussen man körde med.
http://www.vl.se/om-vl/nyheter/direkt-med-elbussen/

Inte en Hybriconbuss så långt ögat når.

Vad fan är det egentligen som händer?
Senast redigerad av massepojken 2015-07-28 kl. 10:17.
Citera
2015-07-28, 10:37
Medlem
Valfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
2011 inledde Hybricon samtal med Ikea.
http://www.folkbladet.nu/271065/ikeas-bussiga-kompis

"Alla vill vara kompis med Ikea som betraktas som ett av världens starkaste varumärken.
Lilla Hybricon, som utvecklar elbussar och i Umeå, är det.
Bland annat var det just Hybricon som med sin elbuss fick den äran att skjutsa ut apanaget med Umeås politiker och Ikeas företrädare när planerna på Entré syd offentliggjordes för drygt en månad sedan."

Vidare ser man gärna från Ikeahåll att kollektiva transporter till deras varuhus sker på ett miljövänligt sätt.

-Idag 2015, dvs 4 år senare har inget hänt. Absolut ingenting. Hybricon säger att man fört samtal med Ikea vilket låter väldigt bra. Men det är ju bara tomt snack.

-Den 29-30 maj 2015 genomför Västmanlands Lokaltrafik(VL) tillsammans med Ikea och Mälarenergi en "elbussdag" på prov.

Denna länk innehåller en bild på ellbussen man körde med.
http://www.vl.se/om-vl/nyheter/direkt-med-elbussen/

Inte en Hybriconbuss så långt ögat når.

Vad fan är det egentligen som händer?

Du har sålt dina aktier och vänder nu på kappan 😄
Citera
2015-07-28, 10:45
Medlem
massepojkens avatar
Dessa flygplatser drivs av det statligt ägda bolaget Swedavia.

Swedavias tio flygplatser
Kiruna Airport
Luleå Airport
Umeå Airport
Åre Östersund Airport
Stockholm Arlanda Airport
Bromma Stockholm Airport
Göteborg Landvetter Airport
Visby Airport
Ronneby Airport
Malmö Airport
Swedavia övertog samtliga resterande andelar i bolaget Göteborg City Airport AB, som driver Säve flygplats, den 13 januari 2015.

Som vi redan känner till så har Hybricon levererat till Umeå flygplats.

-Vad tror ni om Hybricons chanser att få sälja mer till Swedavias andra flygplatser? Motivera svaren!

- Lagen om offentlig upphandling. Vad gäller egentligen i Swedavias fall?

- 2012 började Hybricons buss rulla till Umeå flygplats. Sedan dess har det inte blivit fler affärer med Swedavia. Varför?
Citera
2015-07-28, 10:50
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valfrid
Du har sålt dina aktier och vänder nu på kappan 😄

Jag gör en total genomgång av bolaget. Jag publicerar all väsentlig info jag hittar. Jag skiter fullständigt i om den är bra eller dålig. Jag är besatt av att gräva.

Till skillnad från de flesta andra så kollar jag upp vad folk säger, speciellt i aktiebranschen. Jag slutade vara naiv redan som barn.

-Det är lätt att sitta och säga att det kommer rulla in stora ordrar för Hybricon.
Från vilka ska dessa orders egentligen komma? Om du tar bort Umeå Kommun, vad ser du då? Precisera gärna,

Målsättningen måste ju vara att vi på flashback är dom som kan bolaget allra bäst på marknaden.
Inte för att konkurrensen är särskilt hård direkt
Senast redigerad av massepojken 2015-07-28 kl. 11:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in