Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-29, 21:21
  #1
Medlem
Axells avatar
Hej!

Såg att det inte fanns någon tråd än för Europa League detta år en så jag väljer att starta denna. Denna Wikipediasida ger en ganska bra överblick tycker jag om vilka lag det är som är med i kvalet samt turneringen denna säsong: http://en.wikipedia.org/wiki/2015%E2..._Europa_League. Ifrån Sverige är det AIK och Elfsborg som går in i kvalomgång 1 medans IFK Göteborg går in i kvalomgång 2. Malmö FF skulle eventuellt kunna komma in senare i kvalet/turneringen beroende på hur det går i CL-kvalet eller eventuellt CL då.

Vad tror ni alla, har något svenskt lag chans att gå till gruppspel? Mycket hänger givetvis på lottningen i denna turnering. Möter man Liverpool eller typ Dortmund kanske man inte ska hoppas på för mycket men det kan ju givetvis bli mycket enklare än så.
Citera
2015-05-29, 21:33
  #2
Medlem
Jag tror att MFF torskar i play-off i CL-kvalet och direktkvalificerar sig till EL och att antingen IFK Göteborg eller Elfsborg också lyckas kvala sig in. AIK åker ut tidigt, antingen i den andra eller tredje kvalomgången.
Citera
2015-05-30, 01:40
  #3
Medlem
Hunden007s avatar
jag hoppas IFK tar sig till Gruppspel men känns långt borta.
Citera
2015-05-30, 08:29
  #4
Medlem
Axells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
jag hoppas IFK tar sig till Gruppspel men känns långt borta.
Hoppas jag givetvis också men mycket beror ju på vilken lottning vi får. Hade vi fått möta Rio Ave så hade vi vunnit det dubbelmötet med formen vi har idag jämfört med förra året men hade vi fått möta t.ex Liverpool hade det blivit en svår nöt att knäcka oavsett form.
__________________
Senast redigerad av Axell 2015-05-30 kl. 08:31.
Citera
2015-05-31, 09:15
  #5
Medlem
kostymnisses avatar
Det skall, som alltid, bli spännande att följa lottningen.
Jag hoppas vi slipper tungviktare ända fram till gruppspelet ty det är där jag vill ha de gängen. Tyvärr lär vi ju då lämna vår hemmaplan och spela på Ullevi istället (idioti) men som truppen är nu känns det lite för tunnt för att orka med både ock och jag värdesätter ett ev sm-guld betydligt högre än bara deltagande i EL.
Sedan är jag inte dummare än att jag fattar att klubben kan se det annorlunda då det finns pengar att göra i EL...

Beträffande lagens chanser är det som sagt väldigt svårt att sia om ty allt handlar om lottning.
Det skall bli otroligt roligt dock, hoppas vi får en res- och sportsligt bra lottning så man får möjligheten att resa lite.
Citera
2015-06-05, 22:56
  #6
Medlem
Axells avatar
Var 99% säker men inte 100 när jag startade tråden att IFK skulle gå in i 2:a kvalomgången, nu är det däremot bekräftat.

http://www.ifkgoteborg.se/mobil/Nyheter/Nyhet/?v=9271
Citera
2015-06-05, 23:22
  #7
Medlem
MangoChutneys avatar
Följande lag är så här långt klara för gruppspelet enligt UEFA:

2015/16 UEFA Europa League group stage
ESP (1): Villarreal CF
GER (2): FC Augsburg, FC Schalke 04
ENG (2): Liverpool FC, Tottenham Hotspur FC
ITA (2): ACF Fiorentina, SSC Napoli
POR (1): SC Braga
FRA (1): Olympique de Marseille
RUS (1): FC Lokomotiv Moskva
NED (1): FC Groningen
UKR (1): FC Dnipro Dnipropetrovsk
BEL (1): RSC Anderlecht
TUR (1): Beşiktaş JK
GRE (1): tbc
SUI (1): tbc
Citera
2015-06-05, 23:51
  #8
Medlem
Hunden007s avatar
får de en sida hur Seedningen kommer se ut?
Citera
2015-06-08, 14:58
  #9
Medlem
22 juni sker lottningen till EL.
Första rundan spelas 2 juli och andra rundan 9 juli.
Andra rundan spelas 16 juli och andra rundan 23 juli.
Tredje rundan spelas 30 juli och andra 6 augusti.
Play-off första rundan spelas 20 augusti och andra rundan 27 augusti.

AIK och Elfsborg går in i första rundan som seedade lag.
IFK Göteborg går in i andra rundan som oseedat lag.

Här finns det mesta att läsa:
http://en.wikipedia.org/wiki/2015%E2...and_draw_dates

Även här:
http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/...eedel2015.html
Citera
2015-06-08, 16:10
  #10
Moderator
feldgraus avatar
Hoppas på FCK i q2, fet invasion av Köpenhamn, mosa äckelklubben och dessutom bli seedade i q3 som tack för besväret.

/feldgrau
Citera
2015-06-08, 16:30
  #11
Medlem
Hunden007s avatar
Elfsborg blir Seedat in i Omgång 3 också.

surt och missa bli seedad med 2 platser.
Citera
2015-06-08, 16:36
  #12
Medlem
-
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback