Flashback bygger pepparkakshus!
2015-05-29, 20:42
Medlem
NecroBytes avatar
Har snusat i två år nu och jag känner ALDRIG något från det längre, inte ens den kända morgonsnusen som till och med folk som snusat myycket längre än mig pratar om. Kanske har jag byggt upp så mycket nikotin i kroppen att det inte ens händer något, förutom att jag känner mig som en människa igen någorlunda. Det går väl bort för alla kanske? Kanske borde ta ett uppehåll bara men det är så jävla svårt
Citera
2015-05-29, 21:04
Medlem
Nikotinreceptorerna har ökat när du har fått i dig nikotin. Men om du slutar kommer dessa receptorer återgå till det normala. Du har med andra ord byggd upp tolerans så att du inte känner samma effekt som förut.

Snåla inte på hälsan utan satsa på perioder över 72 timmar utan att snusa, då kommer kroppen vara fri från nikotin.

Om du kollar statistiken så kommer du säkert inte sluta, jag snusar själv och planerar att minska på snusningen. Jag ser stora fördelar i att kunna göra det. Sluta hade säkert varit ännu bättre för hälsan. Är du av de starkare vilket jag hoppas tror jag att sluta hade varit det bättre alternativet. Men jag fortsätter och jag är inte den enda…
Citera
2015-05-29, 21:05
Medlem
Kroesus-Sorks avatar
Så blir det efter ett tag när man vänjer sig vid nikotinet, man tar snusen för smaken och för att bli en fungerande människa helt enkelt.

Om du har ett uppehåll så är det väl en snus eller två som sitter som en hästspark i början, men det återgår snabbt till det vanliga igen.
Citera
2015-05-29, 21:07
Medlem
Snusat 3-4 dosor i veckan i över sju år. På morgonen efter 8 timmar utan snus skriker kroppen efter nikotin. Hur länge har du snusat?
Citera
2015-05-29, 21:35
Medlem
xposures avatar
Gå upp, gör dina morgonrutiner, käka frukost, borsta tänderna.
Låt det gå någon timme, sen sitter den riktigt bra!
Citera
2015-05-29, 22:34
Medlem
AndersKullbergs avatar
Mat, kaffe, sen snus efter att ögonen gnuggats färdigt. Det är mycket bättre. Om jag får "kicken" genom att stoppa i prillan direkt när jag vaknat så är den nuförtiden mest obehaglig bara. Jag har slutat med detta. För så mycket adrenalin direkt på morgonen kan jag lika bra ha en väckarklocka för.
Citera
2015-05-30, 13:57
Medlem
NecroBytes avatar
Så ni får inte den där sköna lilla sköniga som brukade hända ibland förut också? (inte nikotinkicken)
Så allting går bort precis bara beroendet kvar? Får ingenting alls utav snus förutom ett jäkla sug efter nån dag, får inte ens något efter en lång period heller. Äsch, älskar snus iallafall, får se det som för känslan och smaken.
Snus i början brukade göra mig extremt klartänkt i huvudet och må väldigt bra
Nu känns det mest som jag får ett konstigt tryck i huvudet och jag blir väldigt nerstämd och scatterbrained.
Senast redigerad av NecroByte 2015-05-30 kl. 14:16.
Citera
2015-05-30, 21:44
Medlem
357.Magnums avatar
Jag snusar förvisso 24 timmar om dygnet, men visst är morgonsnusen till kaffet den allra bästa.
Morgon snusen är inte känd för att ge ett rus, har man snusat någorlunda länge så får man aldrig något rus. Den är snarare känd för att vara extra god och fin. Snusar man inte under natten så tillfredsställer man ju även sitt eventuella beroende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in