2015-06-21, 04:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Varför inte flytta till Estland istället? Det finns svenskbygder där också, men de är inte särskilt omfattande längre. Estland har ju även tillhört Sverige en period.

Helt klart ett alternativ. Bara jag slipper att ofrivilligt bidra med mina skattemedel, som ändvänds till att försörja den aldrig sinande strömmen av bruna lycksökande förbrytare som hittar till Sverige

Finländska Österbotten är också fint.
Citera
2015-06-21, 04:50
Medlem
Bodde i Helsingfors på -80 talet samt jobbade där.
Då måste du bryta ditt sociala liv i Sverige.
Vilket inte jag kan idag, har inget socialt liv i Helsingfors eller Finland.
Du måste bygga upp på nytt.
Citera
2015-06-21, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Bodde i Helsingfors på -80 talet samt jobbade där.
Då måste du bryta ditt sociala liv i Sverige.
Vilket inte jag kan idag, har inget socialt liv i Helsingfors eller Finland.
Du måste bygga upp på nytt.
Jag pendlade mellan Stockholm -Helsingfors så jag hade umgängeslivet på båda tällen viken i två städer två länder.
Citera
2015-07-01, 04:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av janne-ekorre
Ännu en intressant artikel angående finlandssvenskar som allt oftare flyttar till Sverige

http://online.vasabladet.fi/Artikel/Visa/66590

Tyvärr är artikeln låst för endast prenumeranter, men där sägs bland annat att det är främst högutbildade 20-24 åriga ungdomar som flyttar. De ser Sverige som en attraktiv arbetsmarknad då det är sämre tider i Finland för tillfället. Det är särskilt IT och media branchen som lockar.

Det är som vanligt at Flashback fullständigt saknar kontakt med verkligheten!

Citat:
Det pågår en flyttvåg från de svenskspråkiga delarna av Finland och i synnerhet Österbotten till Sverige, skriver Vasabladet och Österbottens Tidning. I fjol flyttade 327 österbottningar till Sverige, den högsta siffran på tio år

http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle20964627.ab

http://hbl.fi/nyheter/2015-06-14/759...r-till-sverige
Citera
2015-07-01, 10:45
Bannlyst
Mediabranschen, ja den har ju verkligen framtiden för sig . Den där idiot-artikeln är redan kommenterad i tråden.
Citera
2015-07-06, 14:00
Medlem
NeverCryWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingakrusiduller
Förstår att finnar har något slags agg mot svenskar, men hoppas verkligen dom öppnar sina hjärtan för oss svenskar när vi är minoritet i vårt eget land och allt är kaos i Sverige. Socialliberalerna,feministerna,kulturmarxisterna kommer köra Sverige i botten.

Finnarna har inget agg mot svenskarna, vi älskar er mest i hela världen

Vi måste alltid ha någonting att marra om, det finns alltid en liten grupp som vill att Finland är enspråkigt, som vill ha den obligatoriska svenskan ur skolorna. Det kommer aldrig att ske, det är bara en liten grupp som marrar om det. De försöker alltid få ihop tillräckligt med namn för ett medborgarinitiativ och har alltid misslyckats att få 50.000 namn, det går aldrig fram till regeringen.

Tiggarna har regeringen diskuterat om, finnarna är väldigt mycket emot tiggare och de som vågar sig ut på gatorna flyr snabbt: https://www.youtube.com/watch?v=vRAe33TeSyQ

Ni etniska och 'rasistiska' svenskar vore väldigt mycket välkomna till Finland, vi behöver varandra under dessa tider för att stärka demokratin så att de inflyttare som ännu finns i Finland sticker iväg.

Finland har det svenska partiet och många har svenska som deras modersmål. Det finns vissa kommuner och städer där svenska språket är det gällande språket.

Ni kunde vara stolta över er kultur, ert språk och era traditioner eftersom ni vet hur ett västerländskt samhälle fungerar, har samma värderingar och assimilerar utan svårigheter.

Utomlands brukar sk. experter berätta varför Finland lyckades hålla över en miljon ryssar bakom gränsen men sanninger är att Finland lyckades ha en vis statsman (Mannerheim) som omedelbart sammankopplade kyrkan, regeringen och folket. Alla kämpade för att behålla sin tro, sitt hem och fosterland, soldaterna hade en djup tro i Gud, sjöng religösa sånger när bomben föll, kyrkoprästerna var i fronten och bad tillsammans med soldaterna i skyttegravarna och hela finska folket bad böner för Finland; under efter under skedde i hela Finland. När regeringen, kyrkan och folket kämpar för en gemensam sak ger det trygghet och stärker tron, 1939 kämpade kristendomen emot ateism idag är det islam.

Hur är det i Sverige, är regeringen, kyrkan och folket ett? Jag var shockad igår när jag läste om vad svenska kyrkopräster har att säga - kyrkan har redan tagit regeringens och medians sida och välkomnar islam till Sverige

Islam tolererar inga andra religioner och därför borde islam inte tolereras alls!! Om islam inte kan leva fridfullt med andra religioner bör andra religioner inte tolerera islam heller och motarbeta islam i Sverige i kristendomens namn!!!!

För att regeringen har valt att det svenska folket är mindre värt än inflyttarna, för att regeringen och median tolererar inflyttarnas intolerans, för att de tolererar de värsta brott och för att det arbete svenskar har gjort att bygga upp Sverige är inget värt - endast skattebetalningar - är svenskarna inte mera skyldiga att lita på regeringen och följa kyrkan; båda har bedragit folket!!!

Tack och lov att median inte kan stänga ut den övriga världen som ser hur den svenska median ljuger och försöker styra opinionen samtidigt som median döljer saker som normalt skulle ha fyllt alla tidningar. Estland stängde ut den internationella median redan år 1937-38 för att estländska kommunister kunde få folket att göra en revolution. Estlänningarna gjorde Estland kommunistiskt, inte ryssarna. Idag vill ingen från Estland berätta om hur folket tog över hela landet och inställde det kommunistiska systemet och ingen vet hur de själv ville att ryssarna bomberar Finland från Estland under vinterkriget. Ryska kommunister tog över Estland år 1944, estländska kommunistfolket tog över Estland år 1940.

Finnar som kallas för rasister känner sig nästan hedrade, att bli kallad 'rasist' betyder att inflyttarna och deras beundrare kan inte längre argumentera. Väldigt få börjar och försvara sig själv varför de inte är rasister, resten tackar för komplimangen

Kom till Finland innan det är försent för oss också, låt antifasisterna, journalisterna och politikerna själv städa upp Sverige, det är inte er skyldighet! I Finland får ni vara etniska svenskar och hylla det svenska kulturarvet, ingenting förstörs! Finnarna var väldigt ledsna och oerhört besvikna när hela världen vände ryggen under vinterkriget, men när de svenska frivilliga anlände var soldaterna överlyckliga för att ni brydde er om oss. Nu är det vår tur

https://www.youtube.com/watch?v=p72C-vDgAJo
Citera
2015-07-13, 23:21
Medlem
Väldigt bra skrivet Never Cry Wolf.
Som han sa så bör ni å det snaraste ta er hit för att börja bygga en sista nordisk fristad där demokrati råder och även det nordiska arvet får frodas i renhet.
Citera
2015-08-25, 11:11
Bannlyst
Finland är utsatt för en kampanj för ökad invandring från MENA. Precis som i Sverige förs kampen av finnarna själva. Det kommer gå åt helvete i Finland också. Så blir det ju när Satan agerar..

Den här artikeln verkar ha fått nedstängda kommentarer.

http://svenska.yle.fi/artikel/2015/0...d-newest-in-sp

Titta på den här mustaschprydde fan och vad han har att säga

http://svenska.yle.fi/artikel/2015/0...ler-invandrare
Citera
2015-08-25, 12:15
Medlem
Giant Squids avatar
Jag har nu under sommaren införskaffat en täppa i södra österbotten, det känns tryggt.
Kan bli så att jag flyttar över för gott innan Balkaniseringen sätter igång på allvar här i Svedala, vill avyttra mina ägor här först isåfall.
Citera
2016-06-18, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag har nu under sommaren införskaffat en täppa i södra österbotten, det känns tryggt.
Kan bli så att jag flyttar över för gott innan Balkaniseringen sätter igång på allvar här i Svedala, vill avyttra mina ägor här först isåfall.

Så hur är läget för dig ett år senare?
Citera
2016-06-26, 14:22
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transportern
Så hur är läget för dig ett år senare?
Stugan finns kvar men jag har tyvärr inte vistats mer än två veckor där hittills, åker dit ett par veckor senare under sommaren, kommer behålla den då jag gillar området och lokalbefolkningen.
Men planerna har ändrats lite, kommer inte flytta dit på heltid än så länge, ska söka kosan söderut till annat eu-land när jag lyckas bli utav med ägorna här hemma.
Citera
2018-02-02, 23:08
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Finland är utsatt för en kampanj för ökad invandring från MENA. Precis som i Sverige förs kampen av finnarna själva. Det kommer gå åt helvete i Finland också. Så blir det ju när Satan agerar..

Den här artikeln verkar ha fått nedstängda kommentarer.

http://svenska.yle.fi/artikel/2015/0...d-newest-in-sp

Titta på den här mustaschprydde fan och vad han har att säga

http://svenska.yle.fi/artikel/2015/0...ler-invandrare

Har du någon koll på hur det ser ut där nu? Jag är vädlgt sugen på att flytta till Finland så fort jag har min examen.

EDIT: Med flytta menar jag försöka bli finsk medborgare. Jag är typ 12.5% finne, (min mormor är finska) är detta något som ligger mig till gagn om jag skulle vilja bli finsk medborgare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in