• 1
  • 2
2015-05-29, 11:38
Medlem
JakeTheMusss avatar
CSGO är idag störst, följt av CS 1.6 sen kommer särbarnet Source. Detta är baserat på statistik från Steams stats.

Varför misslyckades source?
Citera
2015-05-29, 11:42
Bannlyst
Source lyckades inte för att 1.6 fortfarande var så stort. Sedan hade source lite barnsjukdomar i början med dålig nätkod m.m. Själv tycker jag att source var mycket bättre än 1.6 men det är väl en smaksak helt enkelt.
Citera
2015-05-29, 11:45
Medlem
link71s avatar
Det var inga som direkt gick övertill 1.6, för 1.6 var fortfarande det spelet som var populärast, sen gillade folk inte den nya motorn på source .
Citera
2017-02-16, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Source lyckades inte för att 1.6 fortfarande var så stort. Sedan hade source lite barnsjukdomar i början med dålig nätkod m.m. Själv tycker jag att source var mycket bättre än 1.6 men det är väl en smaksak helt enkelt.

Instämmer! Hade både 1.6 och tycker att source var bättre.
Citera
2025-03-28, 05:07
Citat:
Ursprungligen postat av carolineben
Instämmer! Hade både 1.6 och tycker att source var bättre.

Source är fortfarande bra, och har bättrat sig en del sedan jag spelade sist, det laggar inte längre.

Antar att det har med vissa updates att göra. Har du en bra dator så är source bästa alternativet och roligaste.

Men 1.6 duger också för vissa, men med sämre grafik givetvis.
Citera
2025-03-28, 05:23
Medlem
Spelade Counter-strike på den tiden då man var tvungen o ladda ner en crackad version av först half life för knappast man hade några pengar,. Man var tvungen att ha HL för att kunna spela CS då det var ett tillägg fanns massa andra spel också som inte blev lika stort som CS bl.a SvenCOop och likande tillägsspel. Gamla goda IRC tiden(Quakenet for life)
Citera
2025-03-28, 05:29
Citat:
Ursprungligen postat av reisq
Spelade Counter-strike på den tiden då man var tvungen o ladda ner en crackad version av först half life för knappast man hade några pengar,. Man var tvungen att ha HL för att kunna spela CS då det var ett tillägg fanns massa andra spel också som inte blev lika stort som CS bl.a SvenCOop och likande tillägsspel. Gamla goda IRC tiden(Quakenet for life)

För enbart en vecka sedan så kostade Counter-strike source på steam enbart 21kr att köpa för alla. Det är rätt billigt och det gäller för resten av livet på sidan så stod det 1,95 euro.

Nu kostar den lite mer än så, men spelet är värt pengarna definitivt, om man tycker det är ett roligt spel.

Crackad version var värt det för länge sedan när man inte hade tillgång till kreditkort eller var yngre person. Men det är det inte idag, då man kan få spelen billigare.
Citera
2025-03-28, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zotaz
För enbart en vecka sedan så kostade Counter-strike source på steam enbart 21kr att köpa för alla. Det är rätt billigt och det gäller för resten av livet på sidan så stod det 1,95 euro.

Nu kostar den lite mer än så, men spelet är värt pengarna definitivt, om man tycker det är ett roligt spel.

Crackad version var värt det för länge sedan när man inte hade tillgång till kreditkort eller var yngre person. Men det är det inte idag, då man kan få spelen billigare.

Tiderna ändras, vill minnas att ett nytt HL spel kostade redan då runt 500-600:- och själva HL spelet var helt värdelöst jämfört med CS.
Citera
2025-04-06, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JakeTheMuss
CSGO är idag störst, följt av CS 1.6 sen kommer särbarnet Source. Detta är baserat på statistik från Steams stats.

Varför misslyckades source?

En annan, kanske lika relevant fråga? Varför misslyckades Condition Zero?

Personligen så var inte Source ett misslyckande för mig - tvärtom! Jag har väldigt många speltimmar Source i mig och tycker det Counterstrike spelet hade revolutionerande grafik. Nu var det väl ganska länge sedan det kom ut? Det kom väl ut runt 2004-2005 där någonstans så det har nästan 20 år på nacken...
Citera
2025-04-14, 08:32
Medlem
Vem0ths avatar
Det är lite svårt att motivera en enorm community att betala 299kr för vad många ansåg bara var en grafisk uppdatering av ett spel som kostar 79-99kr och som har ett starkt underhåll från själva community.

Det blev även stora förändringar i själva spelet bland annat vapen beter sig väldigt annorlunda i CS:S jämfört med 1.6, många ansåg att det dummade ned "skill"-nivån och CS:S fick snabbt ryktet att vara "1.6, för noobs". Så illa att även folk i skolan blev mobbade för att spela Source.

Då Source fick aldrig något fäste bland seriösa spelare, däremot ska Source ha credd för att ha mycket roligare custom maps tack vare en kraftfullare kartskaparmotor som möjliggjorde mycket fler roliga funktioner som över tid väckte nytt liv i Source och blev mer känt för "spela roliga banor".
Citera
2025-04-19, 21:46
Medlem
Hrass avatar
CZ - för litet kliv. Tillförde ingenting mot 1.6. Spray patterns på vapnen ändrades.
CSS - för stort kliv. Haxxande avvecklades helt (nej, att skjuta genom dörrarna på dust räknas inte), likaväl som många andra egenheter som inbitna 1.6-spelare kände till. Alla vapen fick helt nytt beteende, rörelsen i spelet tog det sista steget bort från det som fanns kvar av den rappa och precisa Quake-känslan. Man behövde en bättre burk också.
Citera
2025-04-19, 22:17
Medlem
CombatPigs avatar
Det var CS:GO som fick mig att sluta spela. Det må vara bättre på många sätt, men fuskandet, det dryga rankingsystemet och de fruktansvärt barnsliga lootboxarna fick mig att känna att jag spelade ett spel skapat för 10-åringar. Jag gav det någon månad men sedan insåg jag att CS nu bara kommer att vara ett trevligt minne från förr.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in