2015-05-29, 10:13
Medlem
Cameltotems avatar
Jag vill inte kalla mig själv rasist då jag inte har något emot andra hudfärger men just slöjade kvinnor känner jag NOLL samhörighet med.

Oftast kan de inte ett ord svenska.
De är så religiösa att de knappt får prata med andra män/ta i hand och allt vad det gäller.
De verkar inte ha några hobbies eller intressen utan verkar mer som de slavar för familjen.

Hur ska jag som ungdom ha något gemensamt med dessa människor? Finns ju inget vi har gemensamt.

Invadrarbrudar utan slöja är mer liberala och kan oftast öppna upp sig och gör faktiskt saker på fritiden.

Så vad säger ni? Hur upplever ni slöjade invandrare?
Citera
2015-05-29, 10:23
Medlem
Det är ju svårt, slöjan är ju till för att isolera kvinnan från omvärlden.
Alla slöjbärande kvinnor är kanske inte djupt religiösa, men de är uppfostrade i en kultur som på alla vis försöker förhindra henne från att ha kontakt med andra än dem som hennes far eller man har valt ut som lämpliga.

Så visst, det är mycket svårt. Slöjan är ett avståndstagande.
Citera
2015-05-29, 10:35
Medlem
H1ONEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bammerz
Slöjan är ett avståndstagande.

... från din illusion att alla kvinnor är horor och vill ha förnedrings-sex med dig.
Citera
2015-05-29, 10:42
Medlem
Ja det var därför George Lucas lät Stormtroopers i StarWars ha heltäckande hjälmar.
Alltså för att avhumanisera dom få Stormtroopers att inte kännas som människor.
Citera
2015-05-29, 10:57
Medlem
DE är ju inte människor? Vad är det för mänskligt och gömma en person under ett täcke, o använda det täcket för att förflytta sig från en plats till en annan, hur hade du bemött mig om jag hade gått runt under en kartong hela dagarna? Du hade såklart undrat hur det är ställt med mitt psyke? Sen hade jag sagt att min Gud sa att jag skulle göra så i en gammal bok, o du skulle behöva "respektera" det.

Precis som du är jag inte heller rasist, rasism är efterblivet och kan kosta en många bra människor, som du kan hjälpa, och som kan hjälpa dig, som du kan bli kär i, och de i dig, som du kan bli nästan som bröder med osv... Rasism hör inte hemma i vår tid, men inte fan heller gör vansinne.
Citera
2015-05-29, 10:58
Bannlyst
Slöjor o tält gör en rasande, ett tecken på bristande respekt mot sina värdfolk att ta med sig sina ökenseder hit. Känner för att sätta eld på tälten ibland.
Jag får genast en unken känsla av inavel när jag ser dessa varelser gå omkring och ta upp plats.
Citera
2015-05-29, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torba
Ja det var därför George Lucas lät Stormtroopers i StarWars ha heltäckande hjälmar.
Alltså för att avhumanisera dom få Stormtroopers att inte kännas som människor.
Det skrev det jag tänkte när jag såg trådstarten också. Jag var nog runt 20 år innan jag fattade att Stormtrupperna inte var robotar.
OnT: Om man klär sig avhumaniserande så blir det såklart svårare att se personen som en självständig tänkande människa/MENA.
Citera
2015-05-29, 11:25
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Nu är jag ju kvinna men jag upplever spontant kvinnor med slöjor som dem vänligaste i kategorin främlingar man möter på offentliga platser. De ser till och med snällare ut än andra människor när de betraktar en. Har reagerat ett bra tag på det faktiskt.
Citera
2015-05-29, 11:29
Medlem
Nivovics avatar
Det kan vara svårt att få kontakt med dem ibland, då deras muslimska kultur skiljer sig avsevärt ifrån den svenska.
Samtidigt är Sverige ett sekulärt samhälle, därför känner vi inte igen oss när vi ser människor som praktiserar en religion så extremt och tydligt.
Du är inte rasist på grund av detta.
Citera
2015-05-29, 11:33
Medlem
Scott Danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Hur upplever ni slöjade invandrare?

Avståndstagande, en förolämpning mot omgivningen och det förfular det offentliga rummet. Givetvis ska det förbjudas att vara maskerad på allmän plats.
Citera
2015-05-29, 13:44
Medlem
Diverges avatar
De kan inte ett ord svenska säger du. Hur många har du pratat med?

Hobbies eller religion ska jag inte säga nåt om å andra sidan.. inget jag frågat om direkt
Citera
2015-05-29, 13:47
Medlem
Var ute en hel dag med en tjejkompis med slöja på hobbymässa.
Kändes som vilken vänsomhelst.
Fast komma hem till henne kanske jag inte får.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in