2015-05-28, 22:59
Medlem
Hej! Jag har köpt delar för att bygga ihop en dator men är osäker gällande operativsystem. Vill såklart ha Windows men vet inte vilken som är den ultimata lösningen. Just nu använder jag en laptop (Alienware) med OEM licens. På Windows sida kan man köpa uppgradering, skulle det funka? Eller måste det vara på samma dator? Om det funkar kan jag ju ta en USB, installera installfilerna på den och plugga in den i datorn när den ska installeras... Eller måste jag köpa typ en sån här: http://www.inet.se/produkt/9128213/windows-8-1-svensk ?

Är inte student själv, men kan kanske fixa fram ett CSN kort. Skulle ett sånt här funka? http://www.microsoftstore.com/store/mseea/sv_SE/pdp/Windows-8....

Vad rekommenderar ni? Skulle föredra att inte betala ett lax... Pirat? Skulle uppgraderingssaken fungera på en ny dator? Kanske måste jag installera min gamla Windows 7 på den datorn för att det skulle funka? Det skulle ju inte funka eftersom den är OEM.

Hjälp uppskattas!
Citera
2015-05-29, 00:15
Medlem
PappanOchHavets avatar
OEM är bundet till den hårdvara det aktiverats på. Datorer som levereras med förinstallerat OEM kan t.o.m. ha parametrar i BIOS med Windows-licensen. Det går inte att flytta en sån installation.

8.1 som du länkar hos Inet är rätt val.
Citera
2015-05-29, 00:18
Medlem
Piratebay är lösningen min vän.
Citera
2015-05-29, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vizzor
Piratebay är lösningen min vän.

Vilka hakar finns det med en crack, några förluster?
Citera
2015-05-29, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkdjur
Vilka hakar finns det med en crack, några förluster?
Nja, det finns väl en risk att cracket "går ut" eller vad man nu vill kalla det. Det hände för mig efter typ 2 år med Windows 7. Det var dock inga problem att ladda ner ett nytt crack.

Windows Update fungerar trots crackat Windows, så jag ser inte några som helst skillnader att köra med köpt eller nedladdat Windows. Har inte betalat för ett operativsystem på länge.
Citera
2015-05-29, 14:56
Medlem
Citat:
Nja, det finns väl en risk att cracket "går ut" eller vad man nu vill kalla det. Det hände för mig efter typ 2 år med Windows 7. Det var dock inga problem att ladda ner ett nytt crack.

Windows Update fungerar trots crackat Windows, så jag ser inte några som helst skillnader att köra med köpt eller nedladdat Windows. Har inte betalat för ett operativsystem på länge.

Ok, är det enkelt att cracka? Kan man ladda ner från typ TPB/kickass, lägga .iso på USB och plugga in den vid uppstarta av nya datorn?
Citera
2015-05-29, 19:45
Medlem
Citat:
Ok, är det enkelt att cracka? Kan man ladda ner från typ TPB/kickass, lägga .iso på USB och plugga in den vid uppstarta av nya datorn?
Ja, det ska inte vara några problem!

https://thepiratebay.gd/torrent/11116438/WINDOWS_8.1_PRO_x64-ACTIVATED(EXCELLENT)

Där har du ett exempel. Finns tydliga instruktioner på hur du gör där under. Det verkar inte ens behöva crackas.
Citera
2015-05-29, 21:19
Medlem
auto607989s avatar
Den smartaste lösningen är att ladda hem från typ piraten, har aldrig någonsin betalat för operativsystem och haft dator sen 1992. Aldrig haft några problem med uppdateringar eller nånting.

mvh
Citera
2015-05-30, 00:24
Medlem
Citat:

Ladda ned en installationsavbildning (iso-fil) av önskad Windows version. Se till att avbildningen är av VL typ, dvs. "volume license" och inte "retail". Använd Windows USB/DVD Download Tool för att lägga in avbildningen på en tom USB enhet (enheten formateras av programmet). Kopiera eventuellt nödvändiga drivrutiner till enheten (behövs normalt inte). Installera från USB enheten utan att ange licensnyckel. Ladda sedan ned senaste versionen av Microsoft Toolkit (i skrivande stund 2.5.3), kör Toolkit som administratör och välj att installera AutoKMS och aktivera Windows. Starta om datorn och Windows är aktiverat. Min erfarenhet är att detta är minst lika driftsäkert som en officiell Windows aktivering

Microsoft Toolkit kan även användas till att aktivera Microsoft Office.

Jag skulle bara installera Windows från en avbildning som ingen mixtrat med.

https://www.microsoft.com/en-us/download/windows-usb-dvd-download-tool
Citera
2015-05-30, 22:25
Medlem
Citat:
Ja, det ska inte vara några problem!

https://thepiratebay.gd/torrent/11116438/WINDOWS_8.1_PRO_x64-ACTIVATED(EXCELLENT)

Där har du ett exempel. Finns tydliga instruktioner på hur du gör där under. Det verkar inte ens behöva crackas.

Citat:
Ursprungligen postat av auto607989
Den smartaste lösningen är att ladda hem från typ piraten, har aldrig någonsin betalat för operativsystem och haft dator sen 1992. Aldrig haft några problem med uppdateringar eller nånting.

mvh

Citat:
Ursprungligen postat av Jedis
Ladda ned en installationsavbildning (iso-fil) av önskad Windows version. Se till att avbildningen är av VL typ, dvs. "volume license" och inte "retail". Använd Windows USB/DVD Download Tool för att lägga in avbildningen på en tom USB enhet (enheten formateras av programmet). Kopiera eventuellt nödvändiga drivrutiner till enheten (behövs normalt inte). Installera från USB enheten utan att ange licensnyckel. Ladda sedan ned senaste versionen av Microsoft Toolkit (i skrivande stund 2.5.3), kör Toolkit som administratör och välj att installera AutoKMS och aktivera Windows. Starta om datorn och Windows är aktiverat. Min erfarenhet är att detta är minst lika driftsäkert som en officiell Windows aktivering

Microsoft Toolkit kan även användas till att aktivera Microsoft Office.

Jag skulle bara installera Windows från en avbildning som ingen mixtrat med.

https://www.microsoft.com/en-us/download/windows-usb-dvd-download-tool

Byggt datorn, laddat ner iso. du länka från tpb, kopierat ison till usb och startat datorn. Den startar Windows 8 install men frågar om key... hur löser jag det?
Citera
2015-05-30, 23:50
Medlem
Citat:
Byggt datorn, laddat ner iso. du länka från tpb, kopierat ison till usb och startat datorn. Den startar Windows 8 install men frågar om key... hur löser jag det?

haha sorry fanns key i TPB desc
Citera
2015-05-31, 01:19
Medlem
Citat:
haha sorry fanns key i TPB desc
Fått ordning på det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera