2015-09-23, 21:13
Medlem
...och här händer inte mycket. Skvaller, rykten någon?
Bor övriga familjen kvar? Barnen i samma skola?
Citera
2015-10-20, 15:19
Medlem
51-åringen misstänks nu för ca. 30 ekonomiska brott mot 15 personer+ 2 Dubbelmord
Åtal beräknas väckas 11november enl åklagaren.
Interjuven i SR P4 Jönköping ca. Kl 15,10 idag
Citera
2015-10-20, 17:58
Medlem
Misstänkt för fyra mord – utreds för flera skattebrott

Citat:
Den 51-årige finansmannen är misstänkt för två dubbelmord.

Nu utreds han även för ett 15-tal fall av bedrägerier – efter att ha lurat till sig miljonbelopp.

– Han har ingen godtagbar förklaring om var pengarna tagit vägen, säger åklagare Anders Brokelind.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21617491.ab
Citera
2015-10-20, 18:31
Medlem
Citat:
De nya brottsmisstankarna mot företagaren i 50-årsåldern handlar om grov förskingring alternativt grovt bedrägeri.

Citat:
Vad handlar de nya misstankarna om?
– Det rör sig om en handfull målsägande som investerat pengar i aktier och det verkar inte som att han använt pengarna som han borde utan tagit pengarna själv, därför misstänks han för bedrägeri, det handlar om miljonbelopp.
Det är sammanlagt drygt tio målsägande som berörs i den nya utredningen. Den misstänkte mördaren nekar till de nya anklagelserna men medger vissa omständigheter.
– Han erkänner inga brott, säger Anders Brokelind.

http://www.expressen.se/gt/mordmisst...ljonbedrageri/
Citera
2015-10-20, 18:59
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.expressen.se/gt/mordmisst...ljonbedrageri/

Det har ju känts givet sedan det kom upp att GM och BO haft affärsrelation och att Gm var i finansbranschen att det varit fråga om att han blivit konfronterad med anklagelser om bedrägeri/förskingring. Är i.o.m. detta bekräftat antar jag. Habo Finans 2.0 med dödlig utgång.

Återstår att se hur stark teknisk bevisning det är. Men enbart i Norrahammarfallet bör den väl vara tillräcklig för livstid.
Citera
2015-10-21, 01:46
Medlem
En liten fågel kvittrade under kvällen fram en intressant uppgift:

En man i London som haft direkta affärskopplingar till Radovanovic lär sedan igår sitta i arresten i väntan på förhör.
Detta är för övrigt samme man jag omtalar i slutet av detta inlägg från Juli månad:

(FB) Finansman misstänks för två dubbelmord; Hökensås mars -15 och Norrahammar maj -15

Mannen satt i styrelsen för Omteka Timber Wood AB där Radovanovic var Ordförande.
Mannen är som sagt välkänd för att ägna sig åt att hjälpa nyrika svenskar med pengatvätt.
Ska bli intressant att följa.
Citera
2015-10-21, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SprayLord
En liten fågel kvittrade under kvällen fram en intressant uppgift:

En man i London som haft direkta affärskopplingar till Radovanovic lär sedan igår sitta i arresten i väntan på förhör.
Detta är för övrigt samme man jag omtalar i slutet av detta inlägg från Juli månad:

(FB) Finansman misstänks för två dubbelmord; Hökensås mars -15 och Norrahammar maj -15

Mannen satt i styrelsen för Omteka Timber Wood AB där Radovanovic var Ordförande.
Mannen är som sagt välkänd för att ägna sig åt att hjälpa nyrika svenskar med pengatvätt.
Ska bli intressant att följa.

Vem är mannen du refererar till?
Citera
2015-10-22, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dawoooo
Vem är mannen du refererar till?

Ja, hrm... Det finns väl bara en London-baserad styrelsemedlem vad jag kan se.
Citera
2015-10-22, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SprayLord
Ja, hrm... Det finns väl bara en London-baserad styrelsemedlem vad jag kan se.

Sant. Hur trovärdig är din källa om att han är arresterad och ska förhöras?
Citera
2015-10-22, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dawoooo
Sant. Hur trovärdig är din källa om att han är arresterad och ska förhöras?

100%.
Fast det behöver ju nödvändigtvis inte handla om Radovanovic förstås. Vi får se.
Citera
2015-10-28, 21:06
Medlem
Citat:
Utredningen kring Jönköpingsföretagaren som misstänks för dubbla dubbelmord har bedrivits runtom i hela södra Sverige.
Polisen har granskat ett tiotal mystiska bränder i flera olika län – och nu är åklagaren nu redo att väcka åtal.
– I mina ögon är bevisningen otroligt stabil, säger utredningsledaren Johan Frisk.

Citat:
Förundersökningsprotokollet kommer vara på över 2 500 sidor och den stundande rättegången kan komma att pågå i hela femton dagar.
– Det här slår allt annat jag har varit med om, både i vikt och verklighet. Det är väldigt speciellt med fyra mord, säger Johan Frisk.

http://www.expressen.se/gt/stor-utre...tankt-mordare/
Citera
2015-10-29, 17:25
Medlem
Den 11 november väntas som sagt åklagaren väcka åtal.

Här en intervju med polisen Johan Frisk som berättar lite om läget.

– Det är sällan man debuterar med så här pass grov brottslighet så vi tittade vidare på andra bränder, med lite olika infallsvinklar för att se om det finns någon relation mellan den här misstänkta mannen och övriga bränder, säger Johan Frisk.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=91&artikel=6290484
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in