2015-05-28, 10:57
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grinchen2014
Vi har tagit emot vår kvot, nu får andra länder ta sin del.
Jaha ditt pulver, får man fråga hur den "kvoten" ser ut?
Hur ser Finlands kvot ut?
Det finns inga kvoter ditt spån. Det finns bara idioter till politiker, där svenska politiker skiljer ut sig som extremister i den självutnämnda humanitära stormakten Sverige.
Det är också helt orimligt att Europa ska stå som mottagare för afrikas v'äxande befolknig, Afrika en kontinent med en Miljard invånare, om bara 30 år är de 2 miljarder.
Europa kommer att drunkna i en sörja av afrikaner och araber med förd politik.
Du fattar inte något så banalt uppenbarligen.
Citera
2015-05-28, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
"Etablerade" partier har påbörjat en mycket smärtsam process att ifrågasätta vansinnet. Man kan riktigt se hur plågsamt det är för dem och det är små små steg samtidigt som de nervöst pejlar hur den nya vägen tas emot av andra.

Mitt (m) finns inte längre, det har förvandlats till något feministiskt metrosexuellt ynkryggsparti.

Jan Ericson må ha börjat inse att väljarna vill ha förändring och det får man väl ge honom lite repsekt för men den respekten försvinner i oceanen av icke handling som han och andra visat de senaste 10 åren. Det är först nu när det är riktigt illa som han reagerar. Politiker ska se till att vi inte får det riktigt illa genom att föra en förnuftig politik.

Politikerföraktet ökar för varje dag nu.

Riktigt bra skrivet!

Att nu börja prata om att det går inte längre och det kommer kosta för mycket pengar bla bla bla är helt värdelöst. Ska man som 7K säga någonting så är det att stora grupper ska "return to sender" och att rättsväsendet ska få nya instruktioner polisen, åklagarna och domstolarna. Alla vet nämligen att det här är ohållbart och inte kommer att fungera. Kostnaden är en sak. Kaoset en annan.

Att fem över tolv göra avbön och tro att det ger respekt duger inte. De var folkvalda. De svek folket. De ska åtalas och de ska straffas. Aldrig glömma och aldrig förlåta! Ingen av dem PK, varken journalister eller 7K.
Citera
2015-05-28, 11:13
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Riktigt bra skrivet!

Att nu börja prata om att det går inte längre och det kommer kosta för mycket pengar bla bla bla är helt värdelöst. Ska man som 7K säga någonting så är det att stora grupper ska "return to sender" och att rättsväsendet ska få nya instruktioner polisen, åklagarna och domstolarna. Alla vet nämligen att det här är ohållbart och inte kommer att fungera. Kostnaden är en sak. Kaoset en annan.

Att fem över tolv göra avbön och tro att det ger respekt duger inte. De var folkvalda. De svek folket. De ska åtalas och de ska straffas. Aldrig glömma och aldrig förlåta! Ingen av dem PK, varken journalister eller 7K.

Jupp! Ericson kan inte komma nu och påtala det ena och andra som en 15-åring kunnat konstatera i mer än 10 år. Men - nu när han ändå har lyckats nosa sig fram till vad han har kommit fram till - kommer han försöka göra något åt det eller skall det bara diskuteras vidare i 10 år till? Konstatera och påpeka är politikerna bra på, men sedan kryper de tillbaka in i sin lilla håla och hoppas någon annan får jobbet gjort.
Citera
2015-05-28, 11:20
Medlem
Elashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
"Etablerade" partier har påbörjat en mycket smärtsam process att ifrågasätta vansinnet. Man kan riktigt se hur plågsamt det är för dem och det är små små steg samtidigt som de nervöst pejlar hur den nya vägen tas emot av andra.

Mitt (m) finns inte längre, det har förvandlats till något feministiskt metrosexuellt ynkryggsparti.

Jan Ericson må ha börjat inse att väljarna vill ha förändring och det får man väl ge honom lite repsekt för men den respekten försvinner i oceanen av icke handling som han och andra visat de senaste 10 åren. Det är först nu när det är riktigt illa som han reagerar. Politiker ska se till att vi inte får det riktigt illa genom att föra en förnuftig politik.

Politikerföraktet ökar för varje dag nu.

Även om den etablerade DÖ7klövern halverade invandringen idag så skulle det vara för många här redan, så riktigt illa kommer det oundvikligen ändå att bli.

ex. Det var 57 000 somalier här 2011. Majoriteten arbetar inte.
Citera
2015-05-28, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pedrino
Alla politiker är ju lika delaktiga. Sossarna vill ju ha in lika många invandrare. Därför de kallas för "7-klövern". Skit samma om det är Reinfelt eller Löfven.

Det är ju dock folket som har röstat för det. Så varför skulle man klandra Reinfelt? Han har varit väldigt öppen i politiska debatter om att han vill öka invandringen. Likaså har de andra politikerna. Men folk har ändå röstat fram dessa människor.

Jag tycker mig ha följt politiken i MSM rätt noga fram till 2011. Innan valet 2010 fick jag inte alls intryck av att han förespråkade den här utvecklingen som Sverige tagit. I alla fall jag känner mig grundlurad av FR. Jag vet att jag funderade på SD 2010, men valde M ändå. Det stora sveket upplever i alla fall jag har kommit sedan efter valet 2010, även om det började långt tidigare. Att sossarna lät sig köpas av islamisterna redan på 90-talet var nyheter för mig för ett eller två år sedan. Hur kunde GP gå med på det? Obegripligt!

Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Du tar upp ett viktigt tema men pga den sista meningen framstår du bara som en total idiot och tokrasist.

Om du har en seriös önskan om en förnuftig invandringspolitik kanske du kan hålla en saklig ton!?
Vem fan vågar/ vill rösta för en förändring om saken förknippas med debila idioter som dig?

Nu är man ju förvisso inte anonym på nätet, men det är ju inte uppenbart för allmänheten vem man är när man "anonymt" skriver på FB. Att leva i ett land där ens åsikter "förbjuds", för det är i praktiken vad de gör om man är kritisk till förd invandringspolitik skapar en enorm frustration, vanmakt och ilska. Jag har nog skrivit ett och annat som jag kanske egentligen inte riktigt står bakom, men om man tvingar alla kritiker till tystnad på alla plan så kommer frustrationen ta sig andra uttryck än ett anonymt "sparka ut packet" och "häng politikerna och journalister från lyktstolparna".

Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Där ser man, nu går vi nog in i en fas där politikerna själva börjar fatta att de inte har någon reell makt att förändra i detta land när förändringen strider mot de högre instansernas planer. Dockorna i dockspelet ser sina strängar som styr deras händer och fötter, men är inkapabla till att bryta dem.

De kanske inser att klockan är slagen? Vi vet ju inte alls vad de egentligen vet. Att folket börjar vakna och att vinden vänt, det känner nog de flesta. Men säg att den "stämpling till terrorhandlingdömde" jihadisten som hade högsta säkerhetstjänst på SL smäller av en eller annan vagn innanför tullarna så kanske sträckan från att vara lätt ifrågasättande till att slita ut folk från sina kontor i håret blir väldigt kort.
Citera
2015-05-28, 12:01
Medlem
AmadeusKriegs avatar
Moderater har ingen talan i frågor som dessa.

Jag känner till moderater på kommunnivå som har åsikter som inte ens platsar i SD som de gärna delar med sig av när de tror folk inte hör eller att de är bland vänner. De spyr galla, inte bara över invandringen utan över invandrare och hyllar SD till höger och vänster men lägger samtidigt till att "detta kan jag ju förstås inte tycka offentligt för då kan jag inte vara moderat".

Vidriga kappvändare

På senaste tiden har inte bara moderater utan även andra personer av olika partitillhörighet börjat snäsa lite åt nuvarande invandringspolitik och börjat överväga nivåer etc etc. Allt är ju bara skitprat populistiskt bajs. Handlar om att ha sina åsikter även när 96% (på pappret) tycker annorlunda.
Citera
2015-05-28, 13:04
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Dödsstraff ska vara för de allra svåraste brotten. Denna man har gjort sig förtjänt utav döden.

En vidrig orm som räknas till rikets inre ledning (riksdagsledamot), som skott sig så mycket han orkar på folkmordet likt den psykopat han är. Han satt och tittade på fullt medveten om vad han medverkade till. Nu kommer nya diarrérer ur munnen när ljugeriapparaten har bestämt att det ska spelas lite invandringskritiska teaterscener.

Han är som en sådan som spöar sin fru så hon knappt går att känna igen och sedan kommer och vill säga förlåt. Fy fan ditt jävla as, du har sökt förinta en mångtusenårig kultur och ett helt folk som du dessutom själv var en del utav.

Denne man ska hängas, det finns ingen pardon kvar.
Citera
2015-05-28, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LasseHansson
Värst vad kritiska alla är. Jag tycker det var en riktigt bra text för att komma från en etablerad offentlig person. Han pekar ju ut några av de mest uppenbara orimligheterna, t.ex:

Visst hade det varit ännu bättre om han luftat kritik för tio år sedan, men jag tycker att alla tecken på ideologisk avvikelse inom december-partiet ska uppmuntras och hyllas.

Kom ihåg att många andra politiker nervöst kommer att studera allmänhetens reaktioner på Jans lilla bus. Vad tror ni de tänker om/när de läser den här tråden, full med förslag på hur han kan avrättas offentligt så smärtsamt som möjligt? Tror ni det stärker andra politikers lust att ta bladet från munnen? Nej, kära vänner, svälj förtreten och skicka en blomma till Jan istället. Och skriv en insändare i lokalpressen där ni stöder honom. Då sätter ni press på andra politiker att ifrågasätta galenskaperna. Det ni skriver just nu sätter tvärtom press på andra politiker att fortsätta med vansinnet.

Sedan finns det föralldel en logisk lucka i hans resonemang. Sveriges flyktingkris är nämligen hemkokt. Skälet till att vi har så mycket flyktingar/"flyktingar" är att alla som kan säga "jag kommer från Syrien" på arabiska får PUT. Så fungerar det bara i Sverige. Det har vi hittat på helt själva. Varför skulle resten av EU vilja dela på den bördan?

Vi har också själva hittat på att ett stort antal släktingar får komma efter, utan att ha egna flyktingskäl. Således är andelen flyktingar i strikt bemärkelse (FN-kvot) några enstaka procent. Så fungerar det inte i andra västländer. Därför tvivlar jag på att resten av EU är särskilt sugna på att "dela bördan" som Sverige självmant lagt på egen rygg.

EDIT: Det jag skrev i sista stycket måste Jan rimligtvis inse själv också. Kan det vara en medveten strategi från hans sida? Man pekar först på det orimliga i nuvarande situation, och när folk börjar hålla med om det hoppas man att fler börjar fundera på varför just Sverige "drabbas" så hårt. Det kanske är bättre än att gå rakt på sak och trigga en massa ryggmärgsreflexer på temat "generös flyktingpolitik"?

Bland det bästa jag läst på länge ! Vi måste ta vårt annsvar och ifrågasätta, på arbetsplattsen här i Norge så skakar dom på huvudet åt Sverige, här kan man prata öppet utan att bli ifrågasatt.

Det gör en mera konkret debatt, som med Frp, här. Skulle inte rösta på dom om jag fick men vi har en Högervinge och en regering som gått ut med att vi har inte RÅD med 10.000 syrier.
Vilket är galet då man nu tjänade på innvandringen.

Men varje försök till brytning skall uppmuntras. Även fast jag annser att kappvändare är lägst, men alla kan väll fela.
Citera
2015-05-28, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Jaha ditt pulver, får man fråga hur den "kvoten" ser ut?
Hur ser Finlands kvot ut?
Det finns inga kvoter ditt spån. Det finns bara idioter till politiker, där svenska politiker skiljer ut sig som extremister i den självutnämnda humanitära stormakten Sverige.
Det är också helt orimligt att Europa ska stå som mottagare för afrikas v'äxande befolknig, Afrika en kontinent med en Miljard invånare, om bara 30 år är de 2 miljarder.
Europa kommer att drunkna i en sörja av afrikaner och araber med förd politik.
Du fattar inte något så banalt uppenbarligen.

Pulver och spån är en beskrivning som passar dig bättre med kvot menar jag oavsett om den finns eller inte, att vi tagit emot för många, om man måste förtydliga det för dig.
Citera
2015-05-28, 13:25
Medlem
Man har från moderathåll i femton års tid arbetat hårt för att så många som möjligt ska komma tilll Sverige. Det funkar liksom inte att då gnälla över att bostäderna är slut och kassakistan gapar tom.
Citera
2015-05-28, 13:40
Bannlyst
Vänta nu gott folk, snart kommer avbönerna som brev på posten

"Vi va tvugna o hjälpa de i nöd"

"Vi visste inte"

"Vi blev vilseledda och lurade"

Och detta av de som varit högst delaktiga i skiten, vänsterpack, journalister, 7klöver politiker
Citera
2015-05-28, 14:03
Medlem
Grisbrottarens avatar
Ericsson har nu noterat diskussionen här i tråden och plockat ut några av de mer... "elokventa" inläggen för vidarebefordran till riksdagens säkerhetsavdelning.
Bra jobbat, grabbar! Verkligen!
Citat:
Ursprungligen postat av Ericsson i Ubbhult
Efter mitt blogginlägg om EU:s märkliga förslag om att avlasta två länder från flyktingmottagande genom att sprida en del av dessa flyktingar till lkänder som redan tar emot fler, har jag blivit uthängd i en tråd på Flashback där ett flertal personer med kraftiga rasistska åsikter skriver saker som jag trodde man skulle slippa läsa i ett demokratiskt och civiliserat samhälle.

Jag kan bara konstatera att rasisterna är precis lika vämjeliga som avgrundsvänstern. Båda dessa grupper kan enligt min åsikt krypa tillbaka under den sten varifrån de kom. Deras åsikter och sätt att debattera hör inte hemma i en civiliserad demokrati.

Jag debatterar gärna både migration och integration. Alla samhällsfrågor måste få diskuteras och ifrågasättas en en demokrati. Men aldrig att jag accepterar att hat riktas mot enskilda människor, etniska grupper eller "invandrare" i största allmänhet. Det är en skam i en demokrati. Jag accepterar heller inte personangrepp och hot mot mig själv från någon i den demokratiska samhällsdebatten.
http://www.ericsoniubbhult.se/visa.l...=1-spalt.lasso

Tänk att det ska vara så j-a svårt att visa lite normal hyfs för att få till ett debattklimat där vi kan sätta stopp för den vansinniga invandringspolitiken. Istället vill ni vara tuffa på nätet inför "polarna" med konsekvensen att ni ger sjuklövern skäl att vägra öppna för att erkänna tiotals år av misstag och istället låsa fast sig vid en politik som kör Sverige ännu mer i botten.

Kan ni inte bara skärpa er lite!
Bara lite! Så att ni åtminstone inte uppviglar till mord.
Senast redigerad av Grisbrottaren 2015-05-28 kl. 14:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in