Citat:
Ursprungligen postat av
pedrino
Alla politiker är ju lika delaktiga. Sossarna vill ju ha in lika många invandrare. Därför de kallas för "7-klövern". Skit samma om det är Reinfelt eller Löfven.
Det är ju dock folket som har röstat för det. Så varför skulle man klandra Reinfelt? Han har varit väldigt öppen i politiska debatter om att han vill öka invandringen. Likaså har de andra politikerna. Men folk har ändå röstat fram dessa människor.
Jag tycker mig ha följt politiken i MSM rätt noga fram till 2011. Innan valet 2010 fick jag inte alls intryck av att han förespråkade den här utvecklingen som Sverige tagit. I alla fall jag känner mig grundlurad av FR. Jag vet att jag funderade på SD 2010, men valde M ändå. Det stora sveket upplever i alla fall jag har kommit sedan efter valet 2010, även om det började långt tidigare. Att sossarna lät sig köpas av islamisterna redan på 90-talet var nyheter för mig för ett eller två år sedan. Hur kunde GP gå med på det? Obegripligt!
Citat:
Ursprungligen postat av
Neida
Du tar upp ett viktigt tema men pga den sista meningen framstår du bara som en total idiot och tokrasist.
Om du har en seriös önskan om en förnuftig invandringspolitik kanske du kan hålla en saklig ton!?
Vem fan vågar/ vill rösta för en förändring om saken förknippas med debila idioter som dig?
Nu är man ju förvisso inte anonym på nätet, men det är ju inte uppenbart för allmänheten vem man är när man "anonymt" skriver på FB. Att leva i ett land där ens åsikter "förbjuds", för det är i praktiken vad de gör om man är kritisk till förd invandringspolitik skapar en enorm frustration, vanmakt och ilska. Jag har nog skrivit ett och annat som jag kanske egentligen inte riktigt står bakom, men om man tvingar alla kritiker till tystnad på alla plan så kommer frustrationen ta sig andra uttryck än ett anonymt
"sparka ut packet" och
"häng politikerna och journalister från lyktstolparna".
Citat:
Ursprungligen postat av
particulum1
Där ser man, nu går vi nog in i en fas där politikerna själva börjar fatta att de inte har någon reell makt att förändra i detta land när förändringen strider mot de högre instansernas planer. Dockorna i dockspelet ser sina strängar som styr deras händer och fötter, men är inkapabla till att bryta dem.
De kanske inser att klockan är slagen? Vi vet ju inte alls vad de
egentligen vet. Att folket börjar vakna och att vinden vänt, det känner nog de flesta. Men säg att den "stämpling till terrorhandlingdömde" jihadisten som hade högsta säkerhetstjänst på SL smäller av en eller annan vagn innanför tullarna så kanske sträckan från att vara lätt ifrågasättande till att slita ut folk från sina kontor i håret blir väldigt kort.