Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-05-28, 00:48
Medlem
Är det inte så att trängselskatt och andra statliga/kommunala skatter blir en anmärkning direkt så fort det ploppat in till KFM? Lite surt att det ska vara så då man kan beroende på omständigheterna glömma att betala och får då ingen chans på sig att rätta sitt fel.
Citera
2015-05-28, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Sativa
Ta det lungt, nog ser det fult ut att ha en betalningsanmärkning. Men det är ju ingen innestående skuld hos kronofogden. Bara att förklara för banken hur den har uppstått, att det var pga oaktsamhet när du var borta på en längre resa. Har du ordnad ekonomi i övrigt skall det inte vara nå problem.

Helt rätt.

Om det nu stämmer att du sparar 10-15k och har god inkomst så kommer banken gladeligen låna ut till Lgh köp.
Citera
2015-05-28, 18:11
Medlem
Fridaynights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Sativa
Ta det lungt, nog ser det fult ut att ha en betalningsanmärkning. Men det är ju ingen innestående skuld hos kronofogden. Bara att förklara för banken hur den har uppstått, att det var pga oaktsamhet när du var borta på en längre resa. Har du ordnad ekonomi i övrigt skall det inte vara nå problem.

Citat:
Ursprungligen postat av MiffoMuff
Helt rätt.

Om det nu stämmer att du sparar 10-15k och har god inkomst så kommer banken gladeligen låna ut till Lgh köp.

Ni får gärna berätta vilken bank som gladligen lånar ut till någon med betalningsanmärkningar bara för att denne förklarar varför den uppstod.
Citera
2015-05-28, 21:54
Medlem
Dr.Sativas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridaynight
Ni får gärna berätta vilken bank som gladligen lånar ut till någon med betalningsanmärkningar bara för att denne förklarar varför den uppstod.

Gladeligen och gladeligen... jag jobbar åt Swedbank och har beviljat lån till personer med betalningsanmärkning.
Citera
2015-05-29, 21:05
Medlem
Dagens överraskning - Samtidigt som jag skrev detta inlägg så skrev jag en prövning om återkallelse på dessa två räkningar. I dag fick jag ett brev att skuld nr1 blev återkallad pga av felaktigt beslut då jag betalade skulden samma dag som den inkom till KFM. I det andra ärendet har dom bett om uppgifter från trafikverket för att kunna göra ett till beslut.

Helt otroligt - det här trodde jag inte. Även om jag får avslag på den andra kommer jag iaf kunna begära sekretess på den då min betalningshistorik är god och lika så min ekonomi, om jag förstått det rätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in