2015-05-27, 13:56
Medlem
Är 25 år. Har social fobi / deppression/ självmordstankar ibland. Fick Sertralin utskrivet. De första dagarna kände jag att när jag normalt skulle gått ned och känt mig väldigt ledsen, så blockade medicinen det. Men jag är även snurrig / inte mig själv, väldigt trött och dum / inte lika skärpt som normalt. Känner ingen hunger trots att jag inte ätit nått på hela dagen. Jag har även ingen lust att göra något, då jag innan medicinen tyckte det skulle kanske va intressant att börja kanske studera något, känner jag nu ingen lust att göra nått.

Så efter 5 dagar gick jag utanför dörren för första gången sen jag började. Herre jävlar vilken ångest jag fick. Visste inte hur jag skulle bete mig när jag mötte någon, kolla i ögonnen / ned i marken etc.. Jag har funderat runt detta och har en hypotes att min sociala fobi förvärrades då jag inte längre har kontroll över mig själv, men jag vet inte..

Iallafall planen var att jag skulle sommarjobba och funderar på att sluta medicinen nu så att det inte är värre än normalt när jag väl börjar..
Citera
2015-05-27, 14:08
Medlem
PappanOchHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojoneg
Jag har funderat runt detta och har en hypotes att min sociala fobi förvärrades då jag inte längre har kontroll över mig själv, men jag vet inte..
Citat:
Iallafall planen var att jag skulle sommarjobba och funderar på att sluta medicinen nu så att det inte är värre än normalt när jag väl börjar..
Det är normalt att symptomen förvärras inledningsvis när man börjar med Sertralin. Jag tog det själv under några perioder och upplevde samma sak. Ge det några veckor och försök hålla dig till enkla rutiner som att varje dag äta och sova tillräckligt. Det brukar vända efter dessa veckor.
Citera
2015-05-27, 14:57
Medlem
R.a.z.o.r.s avatar
Citat:
Vänta i en till vecka, de första veckorna brukar bli rätt tunga. Sedan blir det mer stabilt.
Citera
2015-05-27, 15:48
Bannlyst
As said ge det minst en vecka till.

Krya på dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in