Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-05-27, 00:52
Medlem
Rubriken säger det mesta.
Och en till fråga när jag ändå håller på, vart kan man vända sig om man vill kolla sina testosteronnivåer? Vårdcentralen lär väll knappast gå med på det såvida man inte har symptom på testosteronbrist?

Mvh
Citera
2015-05-27, 01:14
Medlem
Sweetnrtims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plopp123
Och en till fråga när jag ändå håller på, vart kan man vända sig om man vill kolla sina testosteronnivåer? Vårdcentralen lär väll knappast gå med på det såvida man inte har symptom på testosteronbrist?

Mvh

Säg att du vill kolla din testeron halt.
Du betalar ju läkarbesöket.
Man behöver bara göra ett blodprov.
Citera
2015-05-27, 01:14
Medlem
Sweetnrtims avatar
Och ja till din fråga. Har för mig att jag läste att ciggaretter gjorde det. Speciellt i tidig ålder.
Citera
2015-05-27, 01:21
Medlem
Du kan betala för ett hormontest tex. på denna sida: http://www.femalebalanceshop.com/salivtester
Passar för både män och kvinnor men gör ju ett litet hål i plånboken.
Citera
2015-05-27, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetnrtim
Och ja till din fråga. Har för mig att jag läste att ciggaretter gjorde det. Speciellt i tidig ålder.

Nikotinet som orsakat det? Isåfall borde snus va farligt också.
Citera
2015-05-27, 05:01
Avstängd
Lacerdas avatar
Jag vet inte med säkerhet, men dom killar som jag vet har sugit penis och blivit bajspackade är alla cigarettrökare.
Citera
2015-05-27, 05:48
Medlem
HiiriHazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojjan12
Nikotinet som orsakat det? Isåfall borde snus va farligt också.
listan på nikotinpreparat är lång
Citera
2015-05-27, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HiiriHaze
listan på nikotinpreparat är lång

Ja men det va ett exempel...
Citera
2015-05-27, 10:00
Medlem
Sebastianos avatar
Citat:

Ja, med modifikation. Det påverkar din egenproduktion, vilken de flesta av oss här inne klarar oss fint utan.
Det är en av de stora fördelarna med AAS i lågdos - ditt testo påverkas inte negativt av t.ex. alkohol, cigaretter etc
Citera
2015-05-27, 10:29
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Ja, med modifikation. Det påverkar din egenproduktion, vilken de flesta av oss här inne klarar oss fint utan.
Det är en av de stora fördelarna med AAS i lågdos - ditt testo påverkas inte negativt av t.ex. alkohol, cigaretter etc

Men är det nikotinet då? Cigaretter innehåller ju extremt mkt farliga ämnen.

Eller läst att cigaretter sänker proteinsyntesen upp till 60%, det ska då finnas forskning inom detta men forskarna tog dock aldrig reda på vad i cigaretterna som gjorde detta..
Citera
2015-05-27, 11:24
Medlem
makaveli143s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plopp123

Mvh

www.werlabs.se

Smidigt och enkelt för alla som vill ta diverse tester.
Mvh

ps. fan finns ett till lab som jag känner till som utför snarlika tjänster som werlabs, minns bara inte vad skiten heter. Vet att dom använder sig av ungefär samma provtagningsställen som Werlabs dock. Tror att priserna är ungefär detsamma men kan skilja sig från prov till prov, därför råder jag er som vill testa att jämföra och komma undan så billigt som möjligt.
ds.
Senast redigerad av makaveli143 2015-05-27 kl. 11:32.
Citera
2015-05-27, 11:56
Medlem
Citat:

Jag röker dock inte utan snusar, rökning är dock fruktansvärt dåligt för muskeltillväxt då rökare har en markant nedreglerad proteinsyntes, vad det var i cigaretterna som orsakade detta tog man dock aldrig reda på.
Och endast nikotin, vilket främst är det man får från snus verkar ju ha en del positiva effekter, som tex ökad fettförbränning, minskad fettinlagring, ökad termogenes i brun fettväv och det stimulerar mTOR i skelettmuskulaturen.
Hur det är med hormonnivåer vet jag dock inte, det enda jag har kunnat hitta gällde cigaretter och där var resultatet det motsatta mot vad du säger.

Citat:
Enligt en ny studie vid Harvard School of Public Health, kan rökning öka alla de viktiga hormoner i kroppen, inklusive DHEA, androstenedion, testosteron, och dihydrotestosteron (DHT), alla kraftfulla androgener, som påverkar muskelmassan.
Studien, som undersökte en korssektion av 1241 slumpartat utvalda medelålders amerikanska män, jämförde hormonnivåerna hos rökare och ickerökare. Studien gjordes så att vikt och ålder inte var en faktor av resultaten.

Enligt studien så var dehydroepiandrosteron (DHEA) 18% högre hos rökarna, dehydroepiandrosteron sulfat (DHEAS) var 13% högre hos rökarna, androstenedion var 33% högre hos rökarna, testosteron var 9% högre hos rökarna och DHT var 13% högre hos rökarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano

Källa på det? Jag brukar f.ö inte AAS :P
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in