2015-05-26, 22:43
Medlem
Hej.

Nyss duschade jag och varje gång jag duschar så brukar det komma in vatten i mitt vänstra öra, jag får öronlock! Men inte bara det, det brukar också vara ett skitjobbigt surrande i backgrunden i samband med den konstiga "tryckkänslan"när man får öronlock.

Hur lindrar man detta och vad är det egentligen? Får jag vatten i trumhinman? Är det farligt? Jag har inte tinnitus eftersom locket går över alltid efter (säg) 3 dygn. SkitkobbiGt och det värsta är att jag känner att jag måste undvika att duscha för att det ska sluta ske, så hygien blir ett annat problem.
Citera
2015-05-26, 23:18
Medlem
miikoss avatar
Sista utvägen - för ämnen som saknar eget forum --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2015-05-27, 00:50
Bannlyst
Med stor sannolikhet har du en vaxpropp. Ta en sväng förbi apoteket om du vill försöka få ut den själv, eller gå till VC som också kan hjälpa dig.
Citera
2015-05-27, 21:55
Bannlyst
Använd öronproppar.
Citera
2015-05-27, 23:23
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillesnopp
Använd öronproppar.

Skulle precis säga det!

Fan vad vissa (TS) har svårt att lösa sina jävla I-landsproblem!
Citera
2015-10-17, 18:48
Medlem
Hej återigen!

Det har vart en lång historia.

Det visade sig att efter dessa öronlock och besvär som jag haft kom det fram att jag fick extern otit men även intern otit och alltså skadades min trumhinna ganska rejält men efter att jag tagit kåvepenin så förbättrades det, men efter ett par dagar blev det dåligt igen. Jag åkte till slut till Polen där läkarna har mycket bättre vård och jag fick öronsköljning eftersom läkarna i Sverige inte ville göra det (rasister, antagligen) och jag fick även andra örondropppar+fick jag käka tabletter (absolut inte penicillin för det kommer ändå tillbaka!). Bakterien hette "pseudemonas aeuroginosa" och nu får jag leva med svag tinnitus och försämrad hörsel (jag gjorde hörseltest i Sverige) för resten av mitt liv. Nu har jag åtminstone ett (relativt) hälsosamt öra.

Jag ska alldrig använda bomulspinnar igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in